כיצד להציל ולמנף את העסק שלך גם בתקופת הקורונה

כיצד להציל ולמנף את העסק שלך גם בתקופת הקורונה

עסקים רבים נקלעו למשבר בתקופת הקורונה – אבל לפעמים משבר הוא הזדמנות. היציאה ממנו תלויה במידה רבה בפרסום הדיגיטלי ובנוכחות הדיגיטלית של העסק

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

תקופת הקורונה הממושכת מחוללת משברים כלכליים בקרב עסקים רבים. בתי עסק שבמשך שנים עבדו כל יום ויום מצאו עצמם סגורים, ואם פתוחים אז ללא לקוחות. התוצאה היא קריסה כלכלית של בעלי עסקים רבים. ממשלות ישראל לאורך התקופה לא סיפקו מענה מספק שמבטיח את חוסנם ואת המשך קיומם, מה שגורם לתסכול גדול.

האם קיימת דרך להמשיך להתקיים בהצלחה למרות התקופה הקשה? התשובה די מורכבת ומשתנה מעסק לעסק. עם זאת, למרות אי הוודאות, עדיין ניתן לבצע מספר מהלכים אשר יוכלו להחיות את העסק ואף למנף אותו.

מה באפשרותנו לעשות כדי להציל את העסק?

נוכחות דיגיטלית היא בעצם האפשרות הטובה ביותר להחיות את העסק בתקופת הקורונה. יש עסקים שמודעים לכך היטב ויש כאלה שעד כה לא פעלו בתחום הזה, ייתכן שבשל חשש, חוסר היכרות או חוסר יידע לגבי האפשרות והיתרונות המצויים בעולם הדיגיטלי. מבחינה זו, תקופת הקורונה נתנה להם דחיפה, ובתקופה האחרונה אנו רואים יותר ויותר עסקים שמתחילים להיכנס לעולם הדיגיטלי. מה שבולט הוט שאותם עסקים אשר הקדימו ויצרו לעצמם את הנוכחות הזאת, פועלים ומחזיקים מעמד בצורה טוב יותר מאחרים.

האילוצים שנכפו על בעלי העסקים בתקופת הקורונה, הביאו בעלי עסקים רבים להבנה שאחד הדברים החשובים לעסק כיום זה נוכחות דיגיטלית. את הצעדים הראשונים לבניית נוכחות דיגיטלית לעסק שלכם, תוכלו לעשות בעצמכם, למשל בעזרת קורסים באתר משרד הכלכלה המלמדים את העקרונות הבסיסיים. במידה ואין ברצונכם או ביכולתכם לעשות זאת לבדכם, האפשרות הנכונה ביותר היא להעסיק חברה אשר מתמחה בכך.

אמנם מדובר בהוצאה כספית לעסק, ובטח בתקופה שכזו, אך ההשקעה הזו תניב תוצאות רווחיות לעסק שלכם לטווח הרחוק.

הנה דוגמה אשר ניתן ללמוד ממנה: בשוק מחנה יהודה בירושלים פועלים בתי עסק רבים ומגוונים, המתבססים בעיקר על תנועת הקונים הרבה באזור. אולם, בתקופת הקורונה עסקים רבים היו סגורים הרבה מאוד זמן. ניקח למשל פיצרייה שעד אז התבססה על לקוחות שחלפו במקום, וצריכה הייתה לפתע לפרסם את עצמה כדי להגדיל את כמות המשלוחים.  בתקופה זו לאותה פיצרייה הייתה אפשרות למצוא דרך לשגשוג: פרסום דיגיטלי. זאת, ע"י ההחלטה לשכור את שירותיה של חברת פרסום ירושלמית, אשר ביססה את הנוכחות הדיגיטלית של אותה פיצריה ותכיר אותה לאלפי אנשים שישבו בבית ולא יכלו לצאת לבלות במסעדות.

מהן העלויות?

העלויות שונות מתחום לתחום, וגם תלויות בנקודת פתיחה של אותו העסק. האם התחיל תהליך כזה בעבר, או שיש להקים הכל מאפס. בדרך כלל הקמה של עמודי פייסבוק ואינסטגרם יעלו בין 1000 ל2000 ש"ח. בעוד שקידום שותף יעלה עד 1000 ש"ח בחודש, תלוי בתוכן ובגרפיקה.

בנוסף תצטרכו אתר אינטרנט, שעלותו משתנה ויכולה לעמוד על סכום של בין 4000 ש"ח ל-20,000 ש"ח ויותר.

לסיכום

הקורונה הכניסה את העולם כולו למצב של חוסר ודאות, ולצד ההשלכות הבריאותיות היא לא ללא ספק גרמה לפגיעה כלכלית שעבור חלק מהעסקים היא פגיעה מתמשכת. העובדה שמדובר במגפה עולמית שמשתנה כל כמה חודשים בהיקפיה, מייצרת חוסר ודאות גדול וצריכה לגרום לבעלי עסקים לחשוב כיצד הם יכולים להיערך לכל סוג של הנחיות או הגבלות. הרחבת מעגל הלקוחות בעידן הנוכחי אפשרית יותר מתמיד, בזכות יתרונות הדיגיטל. ביסוס נוכחות דיגיטלית הוא המפתח לעבור את משבר הקורונה ומשברים אחרים ביתר קלות.

1
נגישות