מהו הדבר המסובך ביותר בעת ניהול בתים משותפים?

מהו הדבר המסובך ביותר בעת ניהול בתים משותפים?

החל מניקיון המדרגות ועד תחזוקת המעלית – לדיירים בבית משותף יש לא מעט סיבות להתווכח. לכן, מומלץ לפנות לחברות ניהול בית משותף. הנה הפרטים

ניהול בתים משותפים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

בואו לא נכחיש זאת. כל אחד מאתנו היה רוצה לגור בבית פרטי ללא שכנים ועם גינה גדולה. אולם, רוב רובם של אזרחי ישראל מתגוררים בבתים משותפים, על היתרונות והחסרונות שלהם. המגורים בבית משותף עלולים לעורר בעיות כאלה ואחרות, בעיקר בשל העובדה שיש שטחים משותפים, כמו גינה בחצר הבית או חדר מדרגות גדול, אשר מצריכים ניהול משותף ותחזוקה משותפת של השכנים.

מן הסתם, בבית משותף מתגוררים לא מעט דיירים, כך שעלינו להתחשב בדעות של אנשים רבים. לצד זאת, אנו צריכים לקבל החלטות לפי תקנון הבית המשותף וזה אף פעם לא פשוט. כך יוצא כי בבתים רבים יש ריבים בין הדיירים והדבר מעכיר את האווירה ופוגע באיכות החיים של דיירי הבית.

חברת ניהול – מדוע יש לה השפעה ישירה על שווי הנכס שלכם?

אז מה אנו יכולים לעשות? כיצד אנו יכולים להתגבר על הבעיות הכרוכות במגורים בבתים משותפים? הדרך הטובה ביותר להתגבר על כך היא לפנות אל חברת ניהול בית משותף. חברה זו תיתן לכם שירות מקיף, תחסוך את החיכוכים בין השכנים, תדאג לתחזוקה שוטפת של הבית וגם תעלה את הערך של הבית שלכם.

כאשר אדם מבחוץ מתעניין בקניית דירה בבית קומות והוא רואה כי בבניין הזה יש חברת ניהול, הנכונות שלו לשלם מחיר גבוה יותר על הבית עולה. זאת, מכיוון שהוא יודע איזה יתרונות יש לחברת ניהול נכסים. לכן, גם מבחינה כלכלית, ההחלטה לפנות אל חברת ניהול בניינים היא החלטה נבונה מבחינת בעלי דירה.

האם כדאי לחתום על חוזה עם חברת הניהול?

כאשר פונים אל חברת ניהול בתים משותפים, מדובר למעשה בעסקה לכל דבר ועניין. כמו בכל עסקה גדולה, יש לחתום על חוזה עם חברת ניהול הבית המשותף. ברגע שאתם חותמים על חוזה, אתם מסדירים את היחסים עם החברה וקובעים מנגנון בירור במקרה של מחלוקות.

עצם קיומו של מנגנון כזה עשוי לחסוך לכם כסף רב על עורכי דין או על ניהול משפט, כך שכדאי להשקיע זמן ומחשבה ולחתום על חוזה עם חברת הניהול. לרוב, חברת הניהול היא זו שתיזום את חתימת החוזה. אם החברה לא מציעה לכם לחתום על חוזה, הדבר צריך להדליק אצלכם נורות אזהרה וכדאי שתשאלו את עצמכם אם חברת הניהול מקצועית או לא.

מדוע כדאי להתייעץ עם עורך דין לפני בחירה בחברת ניהול בתים משותפים?

כאשר אתם פונים אל חברת ניהול בתים משותפים ומבקשים לחתום על חוזה, המשמעות היא שאתם צריכים להתייעץ עם עורך דין. מדובר בצעד חיוני לפני שאתם נותנים לחברה לנהל את הבית המשותף שלכם. כמובן שהחוזה חייב להיות לפי תקנון הבית המשותף ולכן חובה להתייעץ עם עורך דין אשר יבטיח כי כך אכן יהיה.

1
נגישות