חדשות טובות: ביטוח לאומי ישלם גמלת תאונות אישיות גם לבעלי ביטוח פרטי

חדשות טובות: ביטוח לאומי ישלם גמלת תאונות אישיות גם לבעלי ביטוח פרטי

אם נפצעתם בחופשה או בבית, מגיעה לכם גמלת תאונות אישיות מביטוח לאומי. עכשיו תוכלו לקבל אותה גם אם יש לכם ביטוח פרטי – וזו בשורה אדירה לעצמאים

גמלת תאונות אישיות
צילום: Image by Mohamed Hassan from Pixabay
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בשורה חשובה שיכולה להיות רלבנטית לכל אחד מגולשי פואנטה, גם אם ברגע זה נדמה לו שאלה "צרות של אחרים". הביטוח הלאומי מתקן עוול היסטורי, ומעתה יאפשר גם למבוטחים בעלי ביטוח פרטי לקבל גמלת תאונות אישיות. עד כה לא הייתה אפשרות לקבל גמלה וגם פיצוי מגורם אחר במקביל במסגרת תאונות אישיות. כתוצאה מכך אנשים רבים, חלקם הגדול עצמאים שנאלצו לבטח את עצמם באופן פרטי כי אינם זכאים במדינת ישראל לימי מחלה משם מה, מצאו את עצמם ניזוקים לא רק גופנית, אלא גם כלכלית.

נזכיר כי גמלת תאונות אישיות ניתנת למי שנפגע בביתו, בחופשה או בשעות הפנאי ובעקבות הפציעה איבד את יכולתו להשתכר.

מהם תנאי הזכאות לגמלת תאונות אישיות?

תנאי הזכאות לגמלה, בין היתר, הם:

  • אזרח שעבר את גיל 18 ועדיין לא הגיע לגיל פרישה ונפגע בתאונה שפגעה בכושר התפקוד שלו
  • הנפגע יכול להית שכיר, עצמאי, אדם שאינו עובד כלל ומנהלות משקי בית

כאמור, בעבר, במיוחד עצמאיים, שהחוק לא מעניק להם 'ימי מחלה', והיו מבטחים את עצמם בביטוחים פרטיים – היו מקבלים פיצוי רק מהביטוח הפרטי. כיום ניתן להגיש בקשה לביטוח הלאומי, גם אם ישנו פיצוי מביטוח פרטי ולקבל תשלום מהארגון.

נפגעתם וסורבתם? אולי תקבלו את הכסף רטרו-אקטיבית

בנוסף, הוחלט כי כל מי שפנייתו נדחתה בעבר, בקשתו תיבחן בשנית וישולם לו רטרואקטיבית ובאופן אוטומטי הפיצוי לחשבון הבנק. מבדיקה של הביטוח הלאומי נמצאו מאות תיקים, ש-75% מהם נמצאו זכאים וישולמו לאזרחים עשרות אלפי ₪ בגינם.

דוגמה לפיצוי: 18,000 ש"ח לאישה שנפצעה בחופשה

כאמור, לא מדובר בכסף קטן, כפי שמעידות הדוגמאות שמציג המוסד לביטוח לאומי. כך למשל, מבין התיקים שכבר שולמו,  נמצא מקרה של תאונה אישית של אזרחית שנפצעה במהלך חופשה ונחבלה בצלעותיה, קיבלה פיצוי מהביטוח הפרטי ולאחר בדיקה חוזרת של התיק הופקדו לה מעל ל-18,000 ₪ לחשבון.

הביטוח הלאומי קורא לאזרחים: נלו את זכותכם לקבל גמלת תאונות אישיות

בביטוח הלאומי מציינים כי גמלת תאונות אישיות כמעט ולא מנוצלת ואינה מבוקשת על ידי אזרחים ישראלים וכי היו מעוניינים שהציבור יממש את זכאותו לקבלת גמלה במקרים של תאונות אישיות שמתרחשות לעיתים. במקביל להטבה הנוספת בה ניתן לקבל פיצוי מהביטוח הפרטי במקביל לגמלה.

"קצבת תאונות אישיות היא קצבה שבדרך כלל זכאותה אינה מוכרת על ידי תושבי ישראל. חשוב שיידעו כי הם מבוטחים בה ויש באפשרותם לקבל סעד במקרה של פגיעה שנגרמה להם בבית או בחופשה, וכתוצאה ממנה נמנע מהאזרח לחזור לעבודתו ולהתפרנס", אומרת ירונה שלום, מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי. "לעצמאים מדובר בבשורה של ממש, מכיוון שההטבה הזו יכולה להעניק להם כיסוי כפול הן בביטוח לאומי והן בביטוח פרטי". לדבריה, חשוב להדגיש שהמוסד לביטוח לאומי סבור שיש לתת מענה כולל לעצמאיים בישראל.

תגובות: 0

נגישות