איך עסקים קטנים יכולים להשתמש בבלוקצ'יין?

איך עסקים קטנים יכולים להשתמש בבלוקצ'יין?

אם יש לכם עסק, הגיע הזמן שתכירו את הדרכים שבהן מסייע בלוקצ'יין לעסקים קטנים. ואם אתם לא יודעים מה זה בלוקצ'יין – הנה הסבר קצר

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

טכנולוגיית הבלוקצ'יין כובשת את העולם. עם הזמן, נמצאות ומפותחות עוד ועוד דרכים להשתמש בטכנולוגיה, ובין השאר, גם עסקים קטנים מתנסים ביישום שלה בקצב גובר.

בלוקצ'יין מוכרת בעיקר בתור טכנולוגיית קריפטו בציבור הרחב, אך בעלי עסקים רבים כבר מבינים שהם יכולים להיעזר בה בדרכים אחרות. חלקם, כמו סטארט אפים טכנולוגיים, עשויים לפתח את הטכנולוגיה בעצמם, בעוד עסקים קטנים אחרים יכולים להשתמש בטכנולוגיית בלוקצ'יין שפותחה עבור השוק הרחב.

זה הזמן להכיר שלוש דרכים שבהן בלוקצ'יין יכולה לבוא לעזרתם של עסקים קטנים, לתרום להגברת היעילות ולפעילות חכמה ומאובטחת יותר.

1. חוזים חכמים

ניתן להשתמש בטכנולוגיית Blockchain כדי ליצור, לאמת ולאכוף חוזים בין משתמשים. זה יכול להיות שימושי במיוחד לתשלום חשבונות ומשכורות, תשלום לספקים, רכישת פוליסות ביטוח, טיפול במימוש מלאי או כל פעילות עסקה אחרת.
יש חברות, כמו dApp Builder, שכבר פיתחו את התשתית ליצירת חוזים חכמים עבור עסקים.

2. תאימות נתונים

בלוקצ'יין מציעה את היכולת לאמת עסקאות מבלי לדעת את זהות המשתמש. פעולות מהסוג הזה יכולות ליצור חווית משתמש בטוחה יותר, ולהגן על הנתונים בהם משתמש העסק.


רוצים לפרסם בפואנטה? צרו קשר


3. עסקאות נכסים דיגיטליים

אנחנו חוזרים לשימוש המקורי והמוכר ביותר של בלוקצ'יין, מכיוון שהוא רלבנטי גם לעסקים קטנים. אם עסק שואל לקבל תשלומים במטבעות דיגיטליים או ליצור נכסים דיגיטליים כגון NFTs, הוא זקוק לטכנולוגיה הזו. קבלת תשלומי קריפטו עשויה לעזור לעסק להרחיב את בסיס הלקוחות שלו.

טכנולוגיית בלוקצ'יין עדיין יחסית צעירה, ואתם יכולים להיות בטוחים שבעתיד הקרוב והרחוק יהיו יותר ויותר שירותים מבוססי בלוקצ'יין לעסקים קטנים, כחלופות לתהליכים שקיימים כיום.

מה מרכיב בלוקצ'יין?

הכינוי "בלוקצ'יין" מורכב מהמילה בלוק (Block) וצ'יין (Chain). שם זה נגזר מהאופן שבו הטכנולוגיה בנויה ופועלת.

  •  הבלוק – הוא צרור של רשומות שונות, עמו עסקאות או כל סוג של מידע.
  • השרשרת – מכילה את כל הבלוקים המקושרים זה לזה.

כיצד מתבצעת עסקת בלוקצ'יין?

כל עסקת בלוקצ'יין, לא משנה באיזו תעשייה או לאיזו מטרה, עוברת את אותם שלבים:

רישום

העסקה או הפעולה נרשמים – רישום העסקה מפרט את החתימות הדיגיטליות של כל צד ופרטים רלוונטיים נוספים.

בדיקת תקינות

הסחר נבדק כדי לוודא שהוא תקין – המחשבים ברשת מסתכלים על המסחר, ומוודאים שמדובר בעסקה אמיתית. זהו תהליך מבוזר המתרחש בין הצמתים השונים של הרשת.

התווספות לבלוק

ברגע שעסקה מאומתת, היא מתווספת לבלוק – כל בלוק מכיל קוד שנקרא hash שהוא ייחודי לאותו בלוק. הבלוק נושא את ה-hash שלו ואת ה-hash של הבלוק לפניו, כך שמשתמשים תמיד יודעים היכן הבלוק צריך להיות ממוקם בשרשרת.

התווספות לשרשרת

הבלוק (שיכול להכיל עסקאות רבות) מתווסף לשרשרת.

לסיכום

כפי שאתם מבינים, בלוקצ'יין ממש לא מיועדת רק עבור קריפטו ו-NFT. רק הזמן יגיד כיצד הטכנולוגיה תמשיך להשפיע על העולם בעתיד.

1
נגישות