כל הסיבות לעשות בדק בית באמצעות איש מקצוע בעת רכישת נכס

כל הסיבות לעשות בדק בית באמצעות איש מקצוע בעת רכישת נכס

בדק בית הוא שלב הכרחי במהלך רכישת נכס או דירה. באמצעותו תוכלו לקבל תמונת מצב מדויקת לגבי שווי הנכס וליקויי בנייה. מה חשוב לדעת?

בדק בית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




(תוכן מקודם)

המונח "בדק בית" הפך להיות מטבע לשון שגור כשאנחנו רוצים לומר שהגיע הזמן לבדיקה יסודית ומקיפה. אולם, מעבר לעובדה שמדובר במטבע לשון, מדובר בתהליך שבאמת חשוב לבצע כחל מתהליך של רכישת דירה. אם טרם נתקלתם במונח בדק בית, נספר שכשמו כן הוא – בדיקה יסודית של הנכס, בליווי של מומחה בביקורת מבנים. המומחה בודק כל פרט ופרט בבנייה, עד הקטן והשולי ביניהם, יחווה את דעתו וייתן לכם תמונה מקיפה ככל הניתן של הנכס שאתם רוכשים והמצב שלו.

לא כולנו נזכה להיות במעמד של קניית נכס. אם יתמזל מזלנו, מדובר במשהו שלרובנו יקרה פעמים ספורות בחיים. אי לכך, יש להקפיד שהכל נעשה על הצד הטוב ביותר, עד הפרטים הקטנים ביותר, וכמובן בליווי של מומחה שיודע מה הוא עושה ועמד בסיטואציה הזאת כבר עשרות פעמים.

אז איך הדבר קורה בפועל?

אם רכשתם בית, כדאי שתדעו שיש תקופה הקבועה בחוק שבה הקבלן הוא בעל האחריות על הבית או הנכס, ובמהלכה יש לכם הזדמנות פז לערוך בדק בית. במצב כזה, תרצו ודאי שיתלווה אליכם איש מקצוע אשר משמש מבקר מבנים. הבדיקה עצמה לא נמשכת זמן רב. מדובר בהליך שנמשך בין שעה וחצי לשלוש, תלוי בגודל הנכס.

כידוע, רכישת בית היא העסקה הגדולה היותר שאדם עושה בחיים. נכס עולה מליוני שקלים. בין אם אתם מגשימים חלום משפחתי ובין אם מדובר בדירה להשקעה, יש לבצע את רכישת הנכס כמו שצריך, ללא כל פשרות.

באמצעות בדק בית אתם מקבלים תמונה מדויקת של מצב הנכס – החל ממצב הרצפה ועד מצב התשתיות, הצנרת, הקירות, הבנייה ועוד.

במהלך הביקורת, ייבדקו תכניות ומפרטים והתאמתם לדרישות התקן השונות. בסיום הבדיקה תשלח לדייר חוות דעת הנדסית בה יצוינו כלל הליקויים בנכס.

בדק בית שווה את השקט הנפשי שלכם

רוכשי דירות רבים חוששים מפני מצב בו הם קונים חתול בשק. כלומר, משקיעים מיליוני שקלים מבלי לדעת מה הם מקבלים בתמורה.

הרישומים בעיריות לא תמיד משקפים את המצב בפועל, וגם אם כן – עברו שנים מאז הפעם האחרונה בה התבצע רישום שכזה.

החששות של רוכשי הדירות נובעים מחוסר ודאות לגבי הפתעות שעלולות לגרום להוצאות בלתי צפויות. כך למשל הם עלולים למצוא עצמם מוציאים מאות אלפי שקלים על נכס עם תשתיות ישנות או כזה שתהליכי הבנייה שלו היו לקויים .

בדק בית הוא למעשה אחד הכלים היעילים ביותר להשיג שקט נפשי בעת רכישת דירה. אפשר לקבל תמונה מלאה של המצב בשטח כאן ועכשיו, לחשוף את המצב האמיתי של הנכס ולבצע עסקה עם שקיפות מלאה לגבי מצב הנכס. כמובן, שקט נפשי כזה אפשר לקבל רק לאחר ביצוע בדיקה מקיפה, בלי חוכמות ובלי עיגול פינות.

למידע הזה יש חשיבות מכרעת בעבור אלו שמשקיעים מיליוני שקלים.

אתם יודעים היטב לאן אתם נכנסים, מה עליכם לשפר ומה יכול להישאר כמו שהוא, ומובטח לכם שקט נפשי. זה כמובן  עניין קריטי עד מאד כשמדובר בביצוע עסקה בשווי מיליוני שקלים.

בדק בית מאפשר לרוכשים לדעת מה השווי של הנכס שהם עתידים לקנות, ולשקלל לתוך החישוב גם צורך מיידי או עתידי בחיזוק התשתיות, אם יש כזה. בנוסף, הוא מאפשר לרוכשים לדעת מה לשאול את הקבלן, על מה ניתן לעמוד איתו על המקח, ובאופן כללי, לקבל כלים שאנשים שהם אינם אנשי מקצוע לא יעלו עליהם.

ייעוץ מקצועי בסיטואציה כזאת הוא לא מותרות, הוא הכרח. בדק בית שכזה יעזור לכם לישון טוב בלילה ויחסוך עגמת נפש רבה בעתיד.

מאמר אורח

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה




1
נגישות