אפל הבטיחה החלפת סוללה באייפון במחיר מוזל, אבל יש אותיות קטנות

הטריק של אפל: רוצים להחליף סוללה בזול? תיאלצו לתקן (בתשלום) גם את המסך

אפל החליטה לנצל את מיליוני הפניות של לקוחות שמנצלים את זכותם להחליף סוללה מוזלת, כדי לכפות עליהם לתקן נזקים אחרים באייפון – גם אם אותם נזקים כלל לא מפריעים למכשיר לתפקד. הצרכנים זועמים

אייפון זוחל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

זוכרים את פרשת האייפון הזוחל, שבעקבותיה התבשרו הצרכנים על פיצוי מאפל? כעת אי אפשר שלא להתעצבן מההתנהלות של אפל, שבלי להתבלבל פשוט מוסיפה חטא על פשע. רק לפני מספר חודשים אפל שחררה הבטחה: החלפת סוללה באייפון 6S ואחרים במחיר מוזל של 29$, כדי לפצות את הצרכנים על השערורייה שנחשפה, שלפיה אפל מאטה במכוון את מכשירי האייפון מדגמים קודמים עם השקת מכשיר חדש ומערכת הפעלה חדשה.

כאשר נחשפה אותה התנהלות שערורייתית, תביעות ייצוגיות נגד אפל הוגשו בעולם וגם בישראל – שכן בגלל אותה בעיית אייפון זוחל, שנגרמה באופן מכוון על-ידי אייפון, מיליוני צרכנים בעולם הלכו ורכשו אייפון חדש.

החלפת סוללה באייפון במחיר מוזל – נשמע מפתה

הזעם הציבורי והפגיעה בתדמית הביאו את אפל להציע פיצוי בדמות אותה החלפה של סוללה במחיר מוזל לפרק זמן מוגבל.

אלא שבימים האחרונים הסתבר שאפל במכוון מערימה קשיים שמונעים מהצרכנים להחליף את הסוללה.

כהרגלה, היא עושה זאת בצורה מתוחכמת שלמעשה לא רק מונעת מהצרכנים ליהנות מההטבה, אלא אף מכניסה לקופת אפל עוד כסף – או כמו שנהוג לומר, היא מצאה דרך להפוך את הלימון ללימונדה.

אפל למעשה החלה להתנות את החלפת הסוללה בתיקון של נזקים אחרים שיש למכשירים – גם אם אותם נזקים כלל לא קשורים לסוללה.

כך למשל, אם המסך סדוק – על הלקוח לתקן את הסדק במכשיר האייפון כדי להיות "ראוי" לקבלת שירות החלפת סוללה במחיר מוזל.

מאחר שמדובר, מן הסתם, במכשירים ישנים בני שנתיים-שלוש – הרי מן הסתם כמעט כל לקוח שמביא את המכשיר לאפל, מביא אותו כשהוא עם נזק כלשהו, ולרוב מדובר בנזקים שאותו לקוח לא התכוון בהכרח לתקן, משום שהמכשיר עובד ומתפקד.

כך כתוב באתר apple.com:

your iPhone has any damage that impairs the replacement of the battery, such as a cracked screen, that issue will need to be resolved prior to the battery replacement. In some cases, there may be a cost associated with the repair.

ההתנהלות הזאת של אפל מעוררת נגדה זעם בכל העולם, וכעת ייתכן ששוב נראה גל של תביעות ייצוגיות.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות