אמזון בישראל - אלה המשמעויות עבור צרכנים ועסקים - פואנטה

מוכנים? אמזון תחל לפעול בישראל בקרוב מאוד. אלה המשמעויות עבור צרכנים ועסקים

פעילות אמזון בישראל תאפשר להזמין מסוחרים ישראלים, אך לא יוקם אתר אמזון ישראלי בעברית. בשל הדרישות של אמזון, אלקטרה ואיקומיוניטי מקימות מחסנים ומנגנון סיוע לסוחרים הישראלים

משלוח מאמזון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אמזון ישראל כבר מעבר לפינה, או ליתר דיוק, Amazon.com. לא מדובר באתר אמזון בעברית, אך כן מדובר בחנויות של סוחרים ישראלים שיפעלו בתוך Amazon.com. גם לא מדובר במחסנים לוגיסטיים של אמזון בישראל, אך כן מדובר בשילוח מישראל לכל העולם בסטנדרטים של אמזון.

אמזון בישראל – אז איך זה יעבוד?

לאחר שחנויות וסוחרים ישראלים יפתחו חנות באמזון, כאשר גולשים מישראל יחפשו מוצר שאותן חנויות מוכרות, והאלגוריתם של אמזון יזהה את כתובת ה-IP של המשתמש ויקדמו את החנויות הישראליות למקומות הראשונים בחיפוש. ככל הנראה, בשלב הזה הלקוח הישראלי יוכל גם להחליף את השפה לעברית.

אלא שכרגע יש פחות מ-100 חנויות ישראליות שנרשמו ויכולות להתחיל לפעול באמזון. ככל הנראה, הסיבה היא הקושי לעמוד בכל הדרישות של ענקית האי-קומרס (E-Commerce) האמריקנית.

באופן עקרוני, כשאמזון מתחילה לפעול במדינה מסוימת היא נוקטת באחד משני המודלים:

  • FBA (ראשי תיבות של Fulfilment By Amazon): אמזון מאחסנת את הסחורה במרכזים הלוגיסטיים שלה. היא שולחת את הסחורה, מטפלת בתקלות החזרה/תקולים ושירות הלקוחות נמצא במלואו אצל אמזון. מודל זה פועל במדינות עם עשרות מיליוני תושבים.
  • FBM (ראשי תיבות של Fulfilment By Merchant): אמזון לא פותחת מרכזים לוגיסטיים בארץ היעד, וכל התהליך של השילוח, שירות הלקוחות וכו' מוטל על כתפי החנות או בעל העסק.

כאמור, ישראל עונה להגדרה של המודל השני – כך שעל כתפיהם של הסוחרים הישראלים המבקשים לפתוח חנות באמזון מוטל לא מעט. ככל הנראה, זו הסיבה שהשקת השירות של אמזון בישראל נדחה מהמועד המתוכנן שהיה סביב חודש מאי, וגם נכון לעכשיו אין תאריך מדויק.

בארצות הברית אמזון מבטיחה למנויי amazon prime שילוח תוך יום אחד – ובמקומות מסוימים אפילו שילוח באותו יום. בישראל מדובר עדיין בשילוח תוך 5 ימים.

בכל מקרה, אין בכלל ספק שיהיו חנויות ישראליות רבות שיתגברו על הקשיים, וכי בתוך חודשים ספורים שוק האי-קומרס בישראל ישתנה מן הקצה. בין החנויות שכבר ידוע על פתיחתן – מחסני חשמל והמשביר (פורסם בגלובס).



אלקטרה משיקה את WeForce: סיוע לעסקים לפתוח חנות באמזון

הקושי של עסקים להקים חנות באמזון הוא הזדמנות עבור חברות מסוימות – ואחת החברות האלה היא חברת "אלקטרה צריכה" – המחזיקה בגולן טלקום, מחסני חשמל, שקם אלקטריק ומזגני אלקטרה, ומייבאת מוצרי חשמל רבים.

על רקע תחילת פעילות אמזון בישראל, אלקטרה הקימה את WeForce – גוף שמספק חבילת שירותים לעסקים שרוצים להקים חנות באמזון, וזאת בתמורה לתשלום קבוע + 15% מהמכירות. נציין כי אותם עסקים צריכים לשלם גם לאמזון 15% מהמכירות.

אילו שירותים מקבלים העסקים מ-WeForce?

רשימת השירותים שמובטח לסוחרים אובדי העצות לקבל דרך WeForce ארוכה: בניית אסטרטגיית איקומרס, ניהול שרשרת אספקה, ניהול החנות, ניהול שירות לקוחות, ניהול קמפיינים ממומנים באמזון, קופירייטינג שיווקי לעמודי המוצר, SEO  באמזון, שירותי מימון לפעילות, שירותי צילום וגרפיקה מקצועיים, ייעוץ פיננסי וחשבונאי, ייעוץ משפטי ורישום סימני מסחר, מיתוג ושיווק מתקדמים ועוד.

מבין כל אלה, יש כמה נדבכים מרכזיים: לוגיסטיקה, שירות לקוחות וקידום.

לוגיסטיקה: באלקטרה מבטיחים כי WeForce תדאג לכל הפן הלוגיסטי – שהוא כמובן אתגר קריטי לחנות. הסוחר אמור להעביר למרכז הלוגיסטי של אלקטרה את כמות היחידות שהוא מעמיד למכירה – וברגע שיש הזמנה, היא נשלחת משם (אגב, את העלות על האחסון סופג הסוחר בנוסף לכל העלויות שהוזכרו לעיל).

שירות לקוחות: השירות שניתן באמזון הוא שירות באמצעות מייל והוא חייב להינתן תוך 24 שעות. ב-WeForce מתחייבים לספק את שירות הלקוחות עבור החנות ובמידה שיש צורך להחזיר מוצר – לדאוג לכך.

קידום, SEO ופרסום: באלקטרה, כידוע, מחזיקים מאגרי לקוחות עצומים (בין היתר מאגר הלקוחות של גולן טלקום). ב-WeForce מבטיחים לסוחרים להשתמש במאגרי המידע הללו לקידום המוצרים שלהם. בנוסף הם אמורים לדאוג לקידום האורגני (SEO) של החנות בתוך אמזון. ההבטחה היא לספק לבעלי החנויות דוחות ונתונים.

מימון: אלקטרה יצרה קשר עם בנק הפועלים למתן הלוואה של עשרות אלפי שקלים להקמת החנות באמזון. עם זאת, היא לא מבטיחה תנאים מועדפים כלשהם, כך שלא ברור מה היתרון בבקשת הלוואה באמצעותה.

כמה עולה שירות WeForce של אלקטרה?

כדי לקבל את כל הטוב הזה, החנות תשלם עלות חודשית + 15% מהכנסותיה, וזאת, כאמור, בנוסף ל-15% שהיא משלמת לאמזון + עלות האחסון במחסנים הלוגיסטיים + עלות משלוח ללקוח, בגובה 35 שקל. יש מספר חבילות:

  • WEclub: חנות באמזון עם 1-5 מוצרים – כ-100 שקל בחודש (+15% מהמכירות בפועל).
  • WEgo: חנות באמזון של 6-20 מוצרים – כ-200 שקל (+15% מהמכירות בפועל).
  • WErun: חנות באמזון של 21-100 מוצרים – כ-500 שקל (+15% מהמכירות בפועל).
  • WEfly: חנות באמזון של יותר מ-100 מוצרים – חבילה בהתאמה אישית (+ מקסימום 15% מהמכירות בפועל).

באלקטרה אומרים שיש כעת כ-10 חנויות שהקמתן הסתיימה דרך WeForce ועוד חנויות בדרך.

eCommunity מקימה מחסנים לוגיסטיים בשיתוף UPS

כניסת אמזון לישראל היא כאמור הזדמנות, ומי שעוד מנצל אותה הן החברות eCommunity ו-UPS ישראל, אשר השיקו מרכז שירותים לוגיסטיים. "הנושא הלוגיסטי משמעותי ביותר בפעילות בזירת המסחר הדיגיטלית בכלל ואל מול אמזון בפרט מענה לא מתאים עלול להוביל להקפאת חשבון אמזון, ירידה בדירוג המוכר, פגיעה במכירות ופגיעה בשם המותג באמזון", מסבירה אודליה אורבך, בעלים משותף של eCommuinity לצדו של ניר זיגדון.

המחסן הלוגיסטי של eCommunity ו-UPS מתממשק לאמזון וכך יש סינכרון ומעקב משלב ההזמנה עד שלב אספקת המשלוח ללקוח, כולל עדכון אמזון על סטטוס המשלוח. המשלוח אמור להגיע ללקוח תוך 5 ימים.

כיצד זה עובד?

  • לקוח ישראלי נכנס לאמזון ישראל ורוכש מוצר ממוכר אשר משתמש בשירותי חברת eCommunity.
  • התוכנה קוראת את ההזמנות מחנויות אמזון כל הזמן, וברגע שיש הזמנה חדשה לאותו מוכר מועברת פקודת ליקוט למחסן UPS.
  • האריזה מועברת באותו הלילה למרכז המיון הארצי ולמחרת בבוקר תופץ אל הלקוח. הלקוח יקבל מסרון הכולל טווח שעות בו צפוי השליח להגיע לביתו וכן אפשרויות הפצה נוספות לבחירתו (שינוי כתובת, מועד הפצה חלופי או איסוף מנקודה הנוחה לבחירתו). עם קבלת המשלוח יחתום הלקוח על גבי מסופון. כל התהליך מרגע ההזמנה ועד מסירת המשלוח ללקוח הסופי אוטומטי לחלוטין ובסטנדרט של 24-48 שעות.

במידה שהלקוח ירצה להחזיר את החבילה, הוא יוכל לעשות זאת דרך שירות UPS והמחסן יעדכן אוטומטית את אמזון שאכן החבילה הגיעה בצורה תקינה חזרה למחסן.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

 

פואנטה



תגובות: 0

נגישות