תיקון 190 - חסרונות ומידע. למה משמש תיקון 190?

תיקון 190 – חסרונות ומידע. למה משמש תיקון 190?

תיקון 190 נתפס כתיקון שטומן בחובו יתרונות רבים לחוסכים, אבל שימו לב, יש לתיקון 190 חסרונות – והם לא זניחים. היכנסו לפרטים

תיקון 190 חסרונות
Check, Paycheck, Bank Account.
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

הרבה אנשים מתכננים את ההגעה לגיל הפרישה ונערכים לכך מבחינה כלכלית, הם זקוקים לתחושת הביטחון והשליטה בנוגע לחסכונותיהם והם רוצים להגיע לשלב זה רגועים וללא דאגות כלכליות כדי שיוכלו לנצל את זמן הפנסיה להנאה מתחביבים ומבילוי בחיק המשפחה.

השינויים המהותיים במקורות ההכנסה הם אכן דרמטיים ומחייבים חישוב ותיכנון מקדים. בשלב המעבר לפנסיה מאבדים אנשים את משכורתם הקבועה ונאלצים להסתמך על חסכונות וקצבה חודשית. בנוסף לכך, תוחלת החיים עלתה באופן משמעותי בעשרות השנים האחרונות מה שהשפיע באופן ניכר על ההיערכות לקראת גיל הפרישה.

בימינו קיימים כלי חיסכון רבים המאפשרים חיסכון נכון וחכם לקראת הפנסיה.

העיקרי והבולט שבהם הוא תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, אשר מטרתו העיקרית מצד הרשויות הינה לעודד חיסכון בקרב בני הגיל השלישי. התיקון מאפשר להפקיד כספי חיסכון פרטיים לקופת גמל ולמשוך את הכסף אחרי גיל 60, באחת משתי דרכים: כקצבה חודשית, הפטורה ממס לכל החיים או כמשיכה חד פעמית – בתשלום מס של 15% נומינלי ממרכיב הרווח היחסי, לעומת שיעור מס של 25% ריאלי הנהוג על השקעות בני"ע.

לתיקון 190 חסרונות מסוימים. על מנת להבין טוב יותר האם כדאי להשתמש בקופת גמל זו, יש לקחת בחשבון גם את החסרונות.

תיקון 190 חסרונות – מידע חשוב

היכולת לחסוך כספים רבים על ידי חיסכון במס נשמע מפתה, אך חשוב לדעת כמה דברים:

  • את הכספים ניתן למשוך רק מעל לגיל 60.
  • אם לא הופרשו כספים לקצבה, לא תוכלו למשוך את הכספים.
  • גודל הקצבה חייב להיות בסכום העולה על 4,438 ש"ח.
  • בנוסף, מכל הפקדה סכום של 34,452 ש"ח לא ניתן יהיה למשיכה.

עניין נוסף ומהותי הוא האינפלציה. בשנים האחרונות האינפלציה נמוכה מאוד, ולכן הטבת המס משמעותית ומורגשת מאוד. אולם, אם האינפלציה תעלה, זה עלול להשתנות באופן ניכר ויוביל לכך שיהיה צורך במשיכת הכספים באופן מיידי.

משיכת הכספים אפשרית, אך תיתכן הרעה בתנאי המשיכה ויידרש תשלום גבוהה יותר.

לתיקון 190 חסרונות נוספים בהם הסיכוי שהכסף יישאר לכוד ולא נגיש במקרה שיחלפו שבע שנים עד הפנסיה הראשונה במקביל להתחזקות האינפלציה.

לבני הגיל השלישי כדאי לבחון היטב את העיתוי בו הם בוחרים להשקיע ומומלץ לבצע את ההשקעה בתוכנית בשנה הראשונה שבה יש הכנסה מהפנסיה ולא ממשכורת אחרת יחול ניצול הזיכוי בקופת הגמל. לתיקון 190 חסרונות שהרבה מסוכני הביטוח לא מודעים אליהם.

כאשר בוחרים להצטרף לקופת הגמל יש להתייעץ עם סוכן ביטוח שיוכל לפרוש בפניכם גם את החסרונות להשקעה. ישנם תנאים והגבלות מסוימות בתוכנית החיסכון אשר אשר עלולים לגרום לאובדן כספי מס רבים והם מתקיימים במקרים בהם ישנה השקעה במקום או בזמן אשר לא מתאימים לכך. לדוגמא, אם הופקדו בשנה הראשונה 35 אלף ש"ח בעת המשיכה יידרש תשלום מס על כל הסכום משמע יהיה כפל בתשלום המס. חיסרון נוסף הוא שבמידה והוחלט לדחות את גיל הפרישה משיכת הכספים תחשב כמשיכה שלא כדין ותחויב בסכום המס המקסימאלי. לסיכום, ההחלטה להצטרף לקופת הגמל כרוכה בשיקולים רבים אותם יש לקחת בחשבון.

למידע נוסף לחצו – תיקון 190 חסרונות.

1
נגישות