בשל הקורונה: משרד הבריאות ממליץ להימנע מטיסות לחו"ל

בשל הקורונה: משרד הבריאות ממליץ להימנע מטיסות לחו"ל

ההמלצה החריגה של משרד הבריאות שלא לטוס לחו"ל תגרור ביטולי טיסות רבים. במקביל יצאה אזהרת מסע לאיטליה והנחיות בידוד נוספות

אזהרת מסע לאיטליה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הקורונה מתפשטת במהירות – ואיתה עולה רף האזהרות שמוציא משרד הבריאות. היום פורסמה המלצה חסרת תקדים מבחינת היקפה וחומרתה: משרד הבריאות ממליץ להימנע מטיסות לחו"ל. זאת, בנוסף לאזהרת מסע לאיטליה אשר יצאה באופן רשמי, והצטרפה לאזהרת מסע לדרום קוריאה, יפן, תאילנד, סינגפור, מקאו וסין. היום, לראשונה, דווחו יותר מקרי קורונה מחוץ לסין מאשר בתוך סין. כעת יש חולי קורונה בכל היבשות (למעט אנטרקטיקה), ומספרם עומד על יותר מ-81,700 חולים. מבחינת מספר המתים, המספר עומד על כ-2,700 – מרביתם בסין. באיטליה עומד מספר המתים על 12, ואובחנו 370 חולים. לראשונה, אובחן חולה קורונה בנורבגיה וחולה קורונה בברזיל. בדרום קוריאה יש יותר מ-1,500 נדבקים, ובארה"ב מוטרדים שחייל אמריקני ששירת בדרום קוריאה אובחן כנשא של הווירוס. בישראל דווקא יש חדשות מעודדות באשר לישראלים ששהו בספינת הקורונה: אחד הישראלים שאושפז ביפן החלים ויחזור הביתה, וכך גם ישראלי שאובחן בישראל, אושפז וכעת בדיקותיו תקינות.

המלצת משרד החוץ – תקדימית ומעוררת כעס

המלצת משרד החוץ להימנע מטיסות לחו"ל היא המלצה חסרת תקדים בישראל וגם בעולם. עם פרסומה היא החלה לעורר כעס בקרב גורמם רבים, ביניהם לא רק כאלה העוסקים בתיירות, בשל העובדה שמדובר בהמלצה גורפת שמכניסה לפניקה ישראלים רבים ובשל הפגיעה הקשה בחברות התעופה בסוכנויות הנסיעות ובכלל בכלכלה.

למעשה, עוד לפני המלצות משרד החוץ, חלה ירידה של 20% בהזמנות והתקבלו הרבה ביטולי טיסה מצד נוסעים שכבר הזמינו חופשה. כעת מקבלים הישראלים שתכננו נסיעה לחו"ל רוח גבית ממשרד החוץ – אך חשוב להבין שמי שמבטל טיסה בשל המלצת משרד הבריאות לא זכאי להחזר כספי, אפילו אם יש אזהרת מסע.

חברות התעופה מצדן ביטלו טיסות, ביניהן אל על שביטלה טיסות לסין ולהונג קונג וצריכה כעת לשקול את השקת הטיסות הישירות ליפן.

הנה המלצות משרד החוץ נכון לעכשיו:

1. "לשקול נסיעות לחו"ל"

להערכת המצב במשרד הבריאות, יש סיכוי גבוה שהתחלואה התפשטה באזורים נוספים באירופה ובמקומות רבים אחרים בעולם ועל כן, משרד הבריאות קורא לציבור לשקול נחיצות נסיעות לחו״ל באופן כללי, מעבר לחובת הבידוד לשבים ממדינות ספציפיות.

2. איטליה: אזהרת מסע + בידוד לחוזרים

משרד הבריאות קורא לתושבי ישראל לא לנסוע לאיטליה. בנוסף, בכוונת משרד הבריאות להנחות כי החל מיום א׳, כל מי שחזר מאיטליה ב-14 יום האחרונים נדרש להיות בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד חזרתו. המועד האמור נועד בין היתר לתת מספיק זמן לאיטלקים השוהים בארץ לצאת מישראל באופן מסודר.

3. להימנע מהתקהלויות וכנסים

לפי משרד הבריאות, יש להימנע מנסיעות לכנסים, כינוסים והתקהלויות בינלאומיות אחרות, ובכלל זה גם נסיעה לאירועים בעלי אופי דתי שבהם מתכנסים אנשים ממדינות רבות. כמו כן, יש להימנע מקיום כנסים בינלאומיים בישראל. הנחיות מפורטות יועלו לאתר המשרד.

בארגון הבריאות העולמי (WHO) נמנעים מלהגדיר את קורונה וירוס כמגפה כלל עולמית, אך סבורים שצריך להיערך לכך. בארצות הברית אומרים גורמים בכירים כי זו לא שאלה של "אם" הווירוס יתפשט במדינה, אלא מתי ואיך נערכים אליו. ההנחה היא שתהיה התפרצות ושהיא תשבש את שגרת החיים במקומות שונים בארה"ב.

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

עוד כתבות מעניינות בפואנטה





תגובות: 0

נגישות