החשש מקורונה: הנחיות לבידוד לחוזרים מהונג קונג, תאילנד ומדינות נוספות

החשש מקורונה: הנחיות לבידוד לחוזרים מהונג קונג, תאילנד ומדינות נוספות

משרד הבריאות מרחיב את מספר המדינות שמחייבות את החוזרים מהן להישאר בבידוד. קורונה ממשיך להתפשט, וחברת ישראייר מנסה לעודד את הישראלים להזמין טיסות

בידוד קורונה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

נגיף קורונה ממשיך לשגע את העולם. מספר המתים מהווירוס עומד על 1526 איש, מהם רק שלושה מחוץ לסין. מספר הנדבקים עומד על 67,702, כאשר 66,492 מתוכם בסין. בסינגפור אובחנו 67 חולים, בהונג קונג 56 חולים וביפן 41 חולים (לא כולל 218 חולים שנדבקו על "ספינת הקורונה". מבין נוסעים הספינה, אובחנו היום שלושה ישראלים כנשאי וירוס קורונה, והם מאושפזים כעת ביפן בבידוד. מלבדם יש 12 ישראלים נוספים על הספינה.

החשש מקורונה – בידוד לא רק לחוזרים מסין

היום משרד הבריאות מרחיב את ההנחיות לגבי בידוד בבית לשבים ממספר מדינות במזרח הרחוק. כזכור, כבר לפני שבועיים משרד הבריאות הנחה את השבים מסין להיות בבידוד בבית במשך שבועיים ואף הנפיק אישור מחלה שיימסר למקומות העבודה. לאחר מכן, כפי שפורסם בפואנטה, משרד הבריאות הנחה כל מי ששב ממדינות מסוימות במזרח התיכון ואינו חש בטוב – להיבדק באופן מיידי. כעת, לאחר הערכת מצב שהתקיימה במשרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה, הוחלט כי בידוד הבית יחול גם על השבים מהיעדים הבאים:

1. תאילנד

2. הונג קונג

3. סינגפור

4. מקאו

מה המשמעות של הנחיות הבידוד?

  • לפי הנחיות משרד הבריאות, מי ששב ממדינות אלה החל מהיום, יהיה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה – גם אם הוא חש בטוב.
  • עליו להימנע מלצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות (תקופת הדגירה).
  • במקרה של אחד או יותר מהתסמינים הבאים: הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה.
  • גם במצב רפואי אחר הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל, על הגעת המטופל.
  • בכל מקרה, יש לכסות את הפה והאף במסיכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.
  • ההחלטה נוגעת לנוחתים בישראל החל מיום 16.2.2020 ואילך.
  • הבידוד לא חל על מי שהיה במקומות אלה במסגרת טיסת המשך (קונקשן).
  • הבידוד הוא חובה!
  • בנוסף – יש להירשם באתר משרד הבריאות או לדווח למוקד הטלפוני – 5400*.

הנחייה זאת ניתנת בשל התפשטות המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה במדינות נוספות מעבר לסין וכדי למנוע ככל שניתן התפשטותה בישראל.

ישראייר מאפשרת ביטול טיסה

היום פרסמה ישראייר מדיניות מקלה לגבי ביטול טיסות, וזאת במטרה לעודד את הזמנת הטיסות לחו"ל בימים אלה שבהם רבים חוששים לטוס לכל מיני יעדים בעולם.

נזכיר כי כפי שפורסם במדור תיירות בפואנטה, שער היורו הנמוך – בשילוב בהלת הקורונה – הביאו את מחירי הטיסות לאירופה למחירים נמוכים מתמיד (לדוגמאות לטיסות זולות לאירופה – היכנסו לכתבה).

לפי המדיניות הנוכחית של ישראייר, למזמינים חופשות לחודשים: מרס, אפריל, מאי ויוני (כולל בחג הפסח ובשבועות) תינתן האפשרות לבטל את ההזמנה עד שבעה ימי עסקים לפני מועד היציאה הלוך וליהנות מדמי ביטול חינם. למזמינים חופשות לחודשים יולי אוגוסט תינתן האפשרות ליהנות מדמי ביטול חינם עד 14 ימי עסקים לפני מועד היציאה.

"היום הודענו על מהלך יוצא דופן, שבמסגרתו החליטה החברה להקל על מדיניות החזר דמי הביטול ולאפשר ללקוחות החברה ליהנות מהזמנות של טיסות וחבילות נופש, עם אופציה להחזר כספי מלא לאלו שיחליטו לבטל את הזמנתם", אומר גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה. "למרות שכל טיסותינו הן טיסות ישירות ליעדים קרובים, חשבנו שנכון יהיה להסיר חששות בקרב אלו המתלבטים להזמין כעת".

אל על מצמצמת טיסות לתאילנד

כפי שפרסמנו בפואנטה, אל על הודיעה לפני מספר ימים על ביטול טיסות להונג קונג באופן גורף ועל צמצום טיסות לתאילנד. עם זאת, השקת טיסות אל על ליפן נותרה עדיין ללא שינוי. נזכיר כי הקו של טיסות ישירות לטוקיו הוא קו חשוב מאוד לאל על, ומהווה מבחינתה מהלך היסטורי.

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות