בעלי כרטיס פליי קארד יצברו נקודות על קניות בשופרסל ו-BE

בעלי כרטיס פליי קארד יצברו נקודות בשופרסל, BE, סונול ודור אלון

בזכות התחרות: בעלי כרטיס פליי קארד של מועדון הנוסע המתמיד של אל על יוכלו להנפיק כרטיסים של מאסטרקארד, לקבל הלוואות לחופשה ולצבור נקודות על רכב שכור. משתלם?

פליי קארד שופרסל
באל על מרחיבים את אפשרויות צבירת הנקודות בפליי קארד
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בעלי כרטיס אשראי פליי קארד – מועדון הנוסע המתמיד של אל על – יכולים כעת לצבור נקודות גם על קניות ברשת שופרסל וברשת הפארם BE השייכת לה, וכן לצבור נקודות על תדלוק בתחנות הדלק סונול ודור אלון (לאחר שהצבירה בדור אלון הופסקה לפני כחודשיים). צבירת הנקודות בקבוצת שופרסל תהיה צבירה מוגברת (1:125 בכרטיס פליי קארד רגיל, ו-1:95 בכרטיס פליי קארד פרימיום), ותחל כבר בדצמבר 2019. הצבירה על התדלוקים תחל בינואר 2020. בנוסף, חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על המחזיקים כרטיס פליי קארד יוכלו החל משנת 2020 לקחת הלוואה לחופשה דרך חברת האשראי כאל – ואת הריבית לשלם בנקודות.

נזכיר רק לפני מספר ימים יצאה אל על גם במבצע חסר תקדים של טיסות זולות למחזיקי כרטיס פליי קארד, שבמסגרתו היא מציעה לתקופה מוגבלת טיסות תמורת מיסי נמל בלבד או במחירים נמוכים מאוד.

לא רק דיינרס, גם מאסטרקארד

פליי קארד
כרטיס אשראי פליי קארד החדש

כפי שפורסם במדור חברות האשראי של אתר פואנטה, כבר לפני כשנה נחתם הסכם בין פליי קארד לבין מאסטרקארד. כעת, הסכם זה יוצא לפועל ומרחיב את הזמינות של כרטיסי האשראי לצרכנים, ו-FLY CARD משיק כרטיס אשראי עם מאסטרקארד העולמית. המשמעות היא שהכרטיס יהיה מוכר ויכובד בכל העולם, מה שאמור להסיר את החסם שהיה עד עכשיו לכל מי ששקל להנפיק כרטיס פליי קארד, אך חשש להנפיק כרטיס של דיינרס, אשר אינו מכובד בכל מקום.

למעשה, יעמדו עכשיו מספר אפשרויות בפני הלקוחות: פליי קארד מאסטרקארד ופליי קארד המשלב בין מותגי דיינרס ומאסטרקארד.

פליי קארד
מימין לשמאל: ליאור טנר, מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד; איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל; גונן אוסישקין, מנכ"ל אל-על; לוי הלוי, מנכ"ל כאל

בין היתר, יוצע כרטיס אשראי מאסטרקארד ויוצע כרטיס אשראי נוסף, שישלב בין מותגי דיינרס ומאסטרקארד, כאשר בארץ הוא ייסלק אוטומטית כדיינרס, ובחו"ל הוא ייסלק אוטומטית כמאסטרקארד (לרבות באתרי קניות בינלאומיים, כמו אמזון או איביי).

הכרטיס המשולב יוצע הן למחזיקי כרטיס פליי קארד והן למחזיקי כרטיס פליי קארד פרימיום. כרטיס פרימיום, המחייב מחזור חודשי מינימלי של 10,0000 שקל, מציע יחס צבירה טוב יותר מכרטיס הפליי קארד ושורה של הטבות נוספות.

לקוחות שיבחרו בכרטיס בנקאי יקבלו את הכרטיס המשולב של דיינרס ומאסטרקארד. לקוחות שיבחרו בכרטיס חוץ בנקאי, יוכלו לבחור בין כרטיס מאסטרקארד לבין הכרטיס המשולב של דיינרס ומאסטרקארד לבין כרטיס אמריקן אקספרס.

כרטיסי אשראי פליי קארד הזמינים לחברי מועדון הנוסע המתמיד

פלי קארד רגיל פליי קארד פרימיום
משולב לא משולב משולב לא משולב לא משולב
אילו חברות דיינרס ומאסטרקארד מאסטרקארד מאסטרקארד+ דיינרס מאסטרקארד אמריקן אקספרס
עלות חודשית כ-18 שקל כ-20 שקל כ-35 שקל כ-39 כ-40
יחס צבירה (כמה שקלים שווה נקודה?) 1:250 1:250 1:190 1:190 1:190
סוג הכרטיס בנקאי חוץ בנקאי בנקאי חוץ בנקאי חוץ בנקאי

פירות התחרות מול כרטיס סקיימקס

הסיבה העיקרית לכל השדרוגים וההטבות היא תחרות. אל על מכריזה על השיפורים במועדון הנוסע המתמיד שלה בסמוך לפרסום דוחות כספיים לא מוצלחים לגבי הרבעון השלישי של 2019. לפי הדוחות, הרווח של אל על ירד ב-35% והכנסותיה של אל על גדלו רק ב-1%. ההכנסה הממוצעת מנוסע ירדה ב-5.5% על רקע התחרות מול חברות התעופה האחרות. אל על מתמודדת מול חברות לואו קוסט שהצרכנים הישראלים אוהבים מאוד, כמו איזי ג'ט וריינאייר, וכדי להתאים את מודל התמחור שלה לתנאי השוק – גם אל על עברה למודל לואו-קוסט, שבו יש כמה דרגות של כרטיס טיסה עבור יעדים רבים. כך למשל, יש לשלם על מזוודה באל על בנפרד בטיסות לאיופה, אפריקה ועוד.

כידוע – זו לא התחרות היחידה שיש לאל על. תחרות בריאה שצמחה לאל על מצד חברת MAX. כפי שפרסמנו כאן במדור התיירות של אתר חדשות הצרכנות פואנטה, MAX השיקה את כרטיס סקיי מקס (SkyMax), המאפשר צבירת נקודות טיסה עבור כל חברות התעופה, ובכך הפכה מתחרה ישירה של כרטיס FlyCard של אל על.

נזכיר כי למועדון הנוסע המתמיד של אל על יש כ-2 מיליון חברים בארץ ובעולם, אשר כ-330 אלף לקוחות מחזיקים כרטיס פליי קארד עם מחזור שימושים של 100 מיליארד שקל ומימוש של כמיליארד נקודות. עד עתה מדובר היה במועדון הנוסע המתמיד הדומיננטי ביותר בישראל, וכעת הוא נאלץ להילחם לא רק על שימור מעמדו, אלא על צמיחתו.

פטור מדמי שימוש ללקוחות יוקרה

באל על נותנים יחס מיוחד ללקוחות היוקרה, והחליטו כי לקוחות במעמד זהב ומעלה יהיו פטורים מתשלום דמי שימוש חודשיים בכרטיסי פרימיום מאסטרקארד ובכרטיס המשולב (חוץ בנקאיים). פטור דומה יינתן ללקוחות בנק דיסקונט במעמד זהב ומעלה שמחזיקים בכרטיס פרימיום.

צבירת נקודות על תדלוק וקניות בסופר כבר הייתה והופסקה

אם צבירת נקודות על קניות בסופר ועל על תדלוק בתחנות דור אלון נשמעת מוכרת – הרי זה משום ששיטת הצבירה הזאת הייתה קיימת מאז השקת מועדון פליי קארד ועד ממש לא מזמן, כלומר, עד ספטמבר 2019. מחזיקי כרטיס פליי קארד יכלו לצבור נקודות על קניות ברשת מגה, ברשת חנויות הנוחות אלונית וב-AM:PM, וכן על תדלוק בדור אלון במשך שנים, אך בינואר 2019 קיבלו הודעה על הפסקת הצבירה בשל הפסקת שיתוף הפעולה עם מועדון YOU.

כעת מחליפים בפליי קארד את מגה ברשת שופרסל, מחזירים את דור אלון לתוכנית הצבירה ומצרפים גם את תחנות הדלק סונול.

שיתוף הפעולה עם שופרסל משתלם יותר עבור מחזיקי פליי קארד בהשוואה לשיתוף הפעולה שהיה בעבר עם מגה. זאת, משום שיחס הצבירה בשופרסל טוב יותר ועומד על 1:125 בכרטיס FLY CARD ו-1:95 בכרטיס הפרימיום. כך מנסים בפלייקארד לתת מענה ליחס הצבירה שמציעה MAX בכרטיס סקיי מקס, העומד על 1:160 על כל הקניות, ללא התניה וללא מדרגות של "כרטיס רגיל" ו"כרטיס פרימיום".

יצוין שבעלי כרטיס אשראי שופרסל שירצו להצטרף למסלול תעופה, יצטרכו להנפיק כרטיס חדש. כרטיס זה עדיין אינו זמין ויושק בחודשים הקרובים. מה שמעניין הוא שאותם לקוחות לא ייהנו מאותו יחס צבירה הניתן למחזיקי פלייקארד, אלא מיחס פחות טוב העומד על 1:175 על קניות בשופרסל, ו-1:350 על קניות מחוץ לשופרסל.

מימוש נקודות – לא רק על טיסות, גם על רכב

בניגוד לסקיי מקס, כרטיס פליי קארד מאפשר לממש את הנקודות לא רק על טיסות. למעשה, באל על מנסים להפוך את נקודות הנוסע המתמיד לסוג של מטבע דיגיטלי שאפשר לממש גם תשלום עבור שירותים משלימים ועולמות צריכה אחרים, למשל, בתשלום על ביטוח נסיעות לחו"ל ובהזמנת בתי מלון.

אחד התחומים שמפתחים בפלייקארד הוא השכרת רכב. הרעיון הוא שבעלי הכרטיס יוכלו לצבור כך נקודות או לממש נקודות באמצעות השכרת רכב. כעת מושק גם מנוע להשכרת רכב ובו ניתן לשכור רכב ממגוון חברות השכרת רכב בעולם. בפלייקארד אומרים כי שירות של השכרת הרכב משלים את השירותים הקיימים, כמו הזמנת בתי מלון וביטוחים לחו"ל, כך שמחזיקי הכרטיס למעשה יכולים להרכיב חבילת טיסה מלאה באמצעות מימוש של נקודות. כמובן שלשם כך דרושות נקודות רבות מאוד.

עם תחילת שיתוף הפעולה עם מאסטרקארד, מחזיקי פליי קארד ייהנו גם מתוכנית ההטבות של מאסטרקארד העולמית.

ליאור טנר: "אנו 10% ממחזור הסליקה הכללי"

נזכיר כי  פליי קארד הושק לפני 5 שנים בשיתוף דיינרס ומועדון YOU שהיה שייך לקבוצת מגה לפני חמש שנים. "הפכנו לכרטיס ראשון בארנק עבור מרבית לקוחותינו, ואנו מהווים נתח של כ-10% ממחזור הסליקה הכללי בשוק האשראי בישראל", אומר היום ליאור טנר, מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של אל על. "כיום יש לנו יותר מ-330 אלף לקוחות וסלקנו בתקופה זו מחזור מצטבר של כ-100 מיליארד שקל. מחזיקי הכרטיס מימשו כמיליארד נקודות, כאשר נרכשו מאות אלפי כרטיסי טיסה בנקודות על ידי לקוחות פליי קארד ליותר מ-40 יעדי אל על בעולם. פליי קארד הוא מעין מטבע דיגיטלי בעל כוח קנייה משמעותי במגוון תחומים שאנו דואגים לשפר ולחדש באופן תדיר. השותפות החדשה עם מאסטרקארד מאפשרת לנו להציע ללקוחות שלנו כרטיסי אשראי עם כיסוי בינלאומי מלא".

הנוסע המתמיד




דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות