אינטרנט מהיר: הוט מקדימה את סלקום, פרטנר ובזק ומציעה 500 מגה בכל הארץ - פואנטה

אינטרנט מהיר: הוט מקדימה את סלקום, פרטנר ובזק ומציעה 500 מגה בכל הארץ

חיבור לתשתית אינטרנט מהיר של הוט 500 מגה הוצע עד כה רק למגזר העסקי וכעת נפתח ללקוחות פרטיים. הוט משיקה גם נתב שיתמוך בגלישה המהירה. כמה זה עולה?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחרי שנים ארוכות (מדי) של דשדוש ואינטרנט יחסית איטי, סוף סוף מתחילים הצרכנים ליהנות מתחרות על מהירות האינטרנט. מבין חברות התקשורת, הוט היא הראשונה להציע אינטרנט מהיר בפריסה ארצית (למעט באזור מודיעין, לשם תגיע תשתית זו בהמשך השנה). מדובר באינטרנט של הוט 500 ג'יגה, והוא יוצע במהירות של כ-130 שקל בחודש עבור התשתית בלבד (שלושת החודשים הראשונים הם במחיר של כ-100 שקל לחודש).

בהוט מבטיחים כי חבילת הגלישה החדשה תגיע למהירות הורדה (Download) מירבית של 500 מגה, המאפשרת גלישה במקביל במגוון רחב של התקנים, חוויית גיימינג וצפייה רציפה בשידורי סטרימינג, ועד 10 מגה-ביט בשנייה בהעלאה (Upload), המאפשרת שליחה של תכנים כבדים מהמכשיר וחווית גיימינג רציפה.




לקוחות האינטרנט המהיר יידרשו להשתמש גם בנתב חדש שיסופק בהוט – HOTBOX4. מדובר במודם-ראוטר בתקן AC, התומך במהירויות גלישה גבוהות ומאפשר ללקוחות ליהנות ממהירות של 500 מגה גם בגלישה אלחוטית. הנתב החדש תומך ב-WiFi בתדר GHz2.4 ובתדר GHz5, המאפשר תמיכה אופטימלית בריבוי מכשירים. השירות המתקדם יתאפשר גם בממירי FIBER 4k.

סלקום ופרטנר מציעות אינטרנט מהיר יותר, אבל…

כדי להבין את משמעות הבשורה, כדאי להציץ במה שמציעות המתחרות העיקריות של הוט בתחום האינטרנט המהיר – סלקום ופרטנר – שהחלו לאחרונה לפרוס את הסיבים האופטיים שלהן באופן מואץ.
פרטנר דיווחה במרץ 2019 כי תשתית הסיבים האופטיים שלה מגיעה כבר ליותר מ-350 אלף משקי בית, המהווים קרוב ל- 20% מפוטנציאל השוק – אך היא עדיין רחוקה מפריסה ארצית. המחיר לתשתית אינטרנט במהירות 500 מגה בפרטנר מתחיל ב-100 שקל, ומהירות של ג'יגה עולה החל מ-110 שקל. בשני המקרים, הנתב כלול בחבילה. סלקום גובה מחירים דומים.

ומה עם בזק, חברת התקשורת הגדולה בארץ ומי שאמורה הייתה להיות המתחרה הכי דומיננטית מול הוט? בזק מציעה כיום תשתית אינטרנט במהירות מרבית של עד 100 מגה, במחיר של כ-80-100 שקל לחודש, ודורשת עוד 20 שקל בחודש שכירות על הנתב שהיא מגדירה כנתב מתקדם (BE). החבילה של בזק נראית כעת לגמרי מנותקת מהמציאות.

"זו הפעם הראשונה שקבוצת תקשורת מציעה מהירות גבוהה של חצי ג'יגה בפריסה ארצית", אומרת טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית הוט. "הוט הייתה הראשונה להשיק מהירות של 200 מגה למגזר הפרטי, וכבר היום מספקת את מהירות הגלישה הממוצעת הגבוהה בישראל, העומדת על 123.4 מגה".



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות