הטעיה בווינר? אושרה ייצוגית בגין הצגת סיכויי זכייה שגויים - פואנטה

הטעיה בווינר? אושרה ייצוגית בגין הצגת סיכויי זכייה שגויים

התובע, ששלח טופסי ווינר באינטרנט, גילה שסכום הצפייה שמוצג לו בלתי אפשרי. סכום התביעה נגד המועצה להסדר ההימורים בספורט עומד על 150 מיליון שקל

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בשורה חשובה למשתתפים בהימורי ווינר: בקשה לתביעה ייצוגית אושרה נגד המועצה להסדר ההימורים בספורט בגין הצגה לא נכונה של סכום הזכייה הצפויה למשתתפים.

מדובר בייצוגית נגד ווינר (ת"צ: 68518-01-18), שפורסמה בינואר האחרון בפואנטה, שרלבנטית רק למי שממלא ווינר באינטרנט. סכום הבקשה עמד על 150 מיליון שקל. התחשיב התבסס על כך שהכנסות ווינר בשנת 2016 עמדו על כ-2.5 מיליארד שקל, וב-7 השנים האחרונות על כ-15 מיליארד שקל, כך שגם אם רק אחוז אחד מהניחושים שהשתתפו רלבנטיים לתביעה, מדובר על סך של 150 מיליון שקל.



התובע, שיוצג ע"י עו"ד יצחק אבירם ועו"ד מאור ברוש, חשף בתביעה כי מהמרים אשר שולחים טופסי ווינר באינטרנט, מקבלים מידע שגוי ומטעה באשר לסכום הזכייה הצפויה. במקום להציג למהמרים את יחס הזכייה המדויק בעבור כל הימור שהם שולחים – המערכת מציגה להם סכום מצטבר של כמה הימורים יחד, מה שמייצר מצג שווא של סכום זכייה גדול יותר מהסכום האפשרי.

כתוצאה מכך, אותם צרכנים סבורים שיקבלו הרבה יותר כסף ממה שהם מקבלים בפועל במקרה שהם זוכים.

כך, למשל, כאשר התובע שלח באתר ווינר שני הימורים לגבי משחק כדורגל בין הפועל רעננה לבין בני יהודה ת"א (הימור אחד שרעננה תנצח והימור שני שרעננה תפסיד), הוא קיבל באתר סכום זכייה צפוי של 505 שקל כנגד השקעה של 200 שקל – כאילו קיימת אפשרות ששני ההימורים יתממשו. זה כמובן בלתי אפשרי, כי בכל משחק יש רק תוצאה אחת. לפי התביעה, אותה הטעיה ממשיכה גם כשמוסיפים הימור שלישי, רביעי או יותר.

לפי התביעה, כאשר התובע מילא טופס בתחנה ובו שתי תוצאות לאותו משחק – המחשב לא איפשר שליחת שתי תוצאות לאותו המשחק. עוד לפי התביעה, הטעיה דומה קיימת גם בהימורים על מספר הקרנות שתהיינה במשחק.

בתביעה הושם דגש על אופיו המיוחד של WINNER: "ווינר הינו הימור מהיר מאוד וספונטני, המופעל בלחץ זמן ואף תכוף לתחילת משחק. מדובר בהימור שבו השליטה פחותה וקצב הפעילות מוגבר מאוד. הנתבעת מספקת אפשרויות הימור על מגוון משחקים ואפשרויות בכל רגע נתון, תוך הצגת מגוון של סיכויי זכייה וסכומי זכייה צפויים המחושבים ע"י הנתבעת בלבד. לכן ההסתמכות של המשתתפים על הנתונים המוצגים להם ע"י הנתבעת בדבר הזכייה הצפויה הינה מוגברת מאוד וכמעט מוחלטת".


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות