שיווקן של סיגריות JUUL ייאסר בישראל - פואנטה

שיווק הסיגריות האלקטרוניות JUUL עתירות ניקוטין ייאסר בישראל

הסיגריות האלקטרוניות JUUL, שהפכו לפופולריות ביותר בארה"ב ומכילות כמות ניקוטין גבוהה, לא יוכלו להימכר כאן בגרסתן הנוכחית

סיגריות אלקטרוניות JUUL
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

סיגריות JUUL, הסיגריות האלקטרוניות שהפכו תוך זמן קצר לפופולריות ביותר בארצות הברית, ייאסרו לשיווק בישראל בגרסה הקלאסית של המוצר (כלומר, בגרסה שמכילה ניקוטין בריכוז העולה על 20 מיליגרם למיליליטר).

למעשה, סיגריות JUUL כבר החלו להימכר בארץ לפני שלושה חודשים הן בחנויות והן באמצעות אתר בעברית. זאת למרות הדאגה העזה שהן מעוררות בארצות הברית ולמרות שבאירופה הן נאסרו לשיווק.

מאז החל תהליך שמטרתו הייתה לבלום כמה שיותר מהר את חדירתן לשוק הישראלי, בין היתר באמצעות חקיקה, עד שהערב הצו נחתם סופית.

שר הבריאות, הרי הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, חתם על הצו בנושא לבקשת סגן שר הבריאות ועל פי המלצת הדרג המקצועי במשרד הבריאות, ולפי הצו, ייאסר יבוא ושיווק סיגריית הג'ול (JUUL) בשל הסכנה החמורה לבריאות הציבור. הצו ייכנס לתוקף בעוד 15 יום.

אגב, גם כעת, לאחר החתימה על הצג, האתר הישראלי של JUUL זמין ואפשר להזמין דרכו.

בנוסף, יש לציין כי בבריטניה משווקת גרסה מופחתת ניקוטין של JUUL, וגרסה כזאת כן תוכל להיות משווקת בישראל.


סיגריות אלקטרוניות JUUL – מה זה בכלל?

סיגריות אלקטרוניות חודרות במהירות לשוק, בעיקר בקרב צעירים. אם בתחילה הכירו בישראל בעיקר את IQOS, כיום השם JUUL הוא לא פחות שגור. בארצות הברית, כאמור, מדובר בסיגריה שהפכה ללהיט, בעיקר בקרב צעירים, עד כי ה-FDA הגדיר את JUUL כמגפה מבחינת היקף השימוש בה בקרב בני נוער. מדובר בסיגריה אלקטרונית שמזכירה במראה דיסק און קי – אך למרות המראה התמים, היא טומנת בחובה סכנה גדולה בשל הכמות הגדולה של הניקוטין שיש בה.

סיגריות JUUL
סיגריות JUUL – יש ניקוטין, אין טבק

אחת הסיבות לפופולריות שלה היא העיצוב המודרני. סיבה נוספת היא הטעמים (למשל, טעם מנגו, טעם וניל ועוד).

קל ללכת שולל אחרי הנדסת האנוש הידידותית ואחרי הטעמים החביבים, ולשכוח שכמות הניקוטין במחסנית של ג'ול גבוהה מזו שיש בדרך כלל בסיגריות אלקטרוניות, ושווה לחפיסת סיגריות רגילות – 59 מ"ג למ"ל נוזל מילוי.

אגב, ישראל הייתה המדינה היחידה מחוץ לארה"ב שבה שווקה ה-JUUL, והחברה הפעילה לחצים רבים כדי שלא ימנעו כאן את שיווקה.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות