yango, אפליקציית מוניות חדשה, מתחרה ב-Gett, רקסי ואובר עם 50% הנחה לנסיעה

yango, אפליקציית מוניות מתחרה ב-Gett עם 50% הנחה לנסיעה

יש לכם מקום בסמארטפון? אפליקציית המוניות Yango החלה לפעול בארץ. מה ההבדל בינה לבין Gett?

מונית של Yango
מונית של Yango בתל אביב
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מונית תוך 7 דקות, הנחה של 50% על חמש הנסיעות הראשונות ואפשרות לקבל עלות נסיעה משוערת – את כל אלה מבטיחה אפליקציית המוניות yango, שהחלה לפעול לישראל. מדובר באפליקציה שעושה עלייה לישראל מרוסיה, וכרגע עובדות עמה כבר כ-20 תחנות מוניות עם כ-2000 נהגי מוניות. המתחרה העיקרית שלה היא כמובן Gett (לשעבר גט טקסי), אך גם אפליקציית המוניות הישראלית רקסי (Raxy) שהושקה לאחרונה ואפליקציית UBER שפועלת בישראל במתכונת מצומצמת.

רוצים לדעת כמה תעלה לכם נסיעה ביאנגו? לחצו כאן

כדי להצליח לחדור לענף ולמודעות הצרכנים במהירות, יאנגו יצאה כאמור במבצע השקה מוגבל בזמן: 50% הנחה על חמש הנסיעות הראשונות – עד 50 שקל לנסיעה, ולאחר מכן 30% הנחה על נסיעות – עד 30 שקל לנסיעה. עם זאת, השירות עדיין לא פעיל בכל הארץ, ומכסה בשלב זה את גוש דן, חיפה, נתניה, אשקלון ואשדוד.

ליאנגו אין נהגים משלה. היא מציעה את השירות בשיתוף עם תחנות מוניות שעובדות עם נהגים מורשים. בין השותפים נמצאת תחנת מוניות "הקסטל", שיש לה 650 מוניות. כדי להזמין מונית יש להוריד את האפליקציה, להזין את מספר הטלפון ולכתוב את היעד.

בעת ההזמנה, הלקוח יכול לראות מהו התעריף הצפוי.

כידוע, משרד התחבורה מפקח על מחירי המוניות – כך שיש מחיר מירבי שמותר לגבות, אך אפשר כמובן לגבות גם מחיר נמוך יותר. הלקוח מצדו יכול לבחור אם לשלם בכרטיס האשראי שמקושר לאפליקציה או במזומן לנהג. ביאנגו מתגאים בכך שאפשר גם לבנות מסלול עם מספר יעדים בדרך. בנוסף, אפשר לדרג את הנהג.



במקרה שהלקוח מזמין מונית ויש כמה נהגים שנמצאים בקרבתו – הנהג שיופיע ראשון ברשימה יהיה זה שיש לו את הדירוג הגבוה ביותר. נהגים עם דירוג נמוך, לא יקבלו הזמנות כלל.

אפליקציות המוניות מתחרות על הנהגים

יאנגו צריכה לא רק לחזר אחרי הצרכנים הישראלים אלא גם אחרי נהגי המוניות – וכך היא עושה.

נהגי מוניות ששוחחו עם פואנטה, סיפרו כי הם מרוצים מאוד מכניסתה של מתחרה לגט. זאת, בשל התנאים שגט מכתיבה לנהגים ובשל העובדה שבסופו של דבר, הם מרגישים שאין להם שום כתובת לפנות אליה עם בקשות, תלונות או שאלות.

בקרוב ניסע במונית אוטונומית ללא נהג. היכנסו לכתבה על הרכב האוטונומי 

"אני שמח מאוד שיאנגו נכנסת לארץ. אני רוצה שתהיה תחרות, כך שבגט יבינו שהם צריכים את הנהגים בדיוק כמו שהנהגים צריכים את גט". הנהג, שעובד עם גט מאז נכנסה לשוק והחל כעת לעבוד עם יאנגו, סיפר לפואנטה כי הוא נדרש לשלם לגט בכל חודש דמי תחנה בגובה של כ-1,300 שקל. מבחינתו, המשמעות היא שבכל חודש הוא מאבד הכנסה של יום עבודה שלם רק כדי לעבוד עם גט. אותו נהג מספר לפואנטה כי בימים האחרונים קיבלו נהגי המוניות דרישה מגט לחתום על הסכם לשנתיים שיקבע את גובה דמי התחנה הנוכחיים, ולאחר מכן יאפשר לגט לייקר את דמי התחנה בכ-300 שקל בחודש.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

כאמור, נהגי מוניות שעובדים עם גט ממורמרים גם על היחס שהם מקבלים. לדבריהם, התקשורת של הנהגים מול גט מתבצעת במיילים להנהלה, מבלי שיש נציג אנושי שאפשר לדבר איתו. במהלך היום, אין לנהגי המוניות שעובדים עם Gett כתובת פיזית שבה הם יכולים לעצור להתרעננות – למעט משרדי גט ברמת החי"ל בתל אביב, שם הם נדרשים לשלם על חניה. השאיפה שלהם היא שעם יאנגו זה יהיה אחרת: "ביאנגו יש ראש צוות שאחראי עליי ועל נהגים אחרים, כך שיש לי עם מי לדבר", אומר אחד הנהגים.

הנהלת יאנגו מודעת לכל אלה, וכדי לגייס נהגים, בחצי השנה הקרובה, יאנגו לא גובה מהנהגים דמי תחנה בשלב זה, ובהמשך ככל הנראה יגבו דמי תחנה מבוססים על אחוזים. חברת גט, כאמור, מחתימה את הנהגים על התקשרות מחייבת מסוגים שונים (יש נהגים שמשלמים לגט סכום חודשי קבוע ויש כאלה שמשלמים אחוזים מהנסיעות), ואילו באפליקציית רקסי לא גובים דמי תחנה.

"אנו מספקים לנהגים דרך ברורה ושקופה לקבל הזמנות", אומר יניב אלפי, המנהל האזורי של Yango בישראל. "ההזמנות מחולקות על סמך הזמן בו הם יכולים להגיע ללקוח; אם ישנם מספר נהגי מונית שיכולים להגיע למשתמש באותו הזמן, נהגי המוניות עם דירוג גבוה יותר יקבלו את ההזמנה ראשונים באופן אוטומטי. דירוג זה הינו אוטומטי ומבוסס אך ורק על דירוגי המשתמשים באפליקציה".

מן הצד השני, ביאנגו מבטיחים כי הם עושים ביקורות פתע לנהגים במהלך יום העבודה: "מדי פעם אנחנו יוצרים קשר עם הנהג ומבקשים ממנו לשלוח לנו בזמן אמת תמונות שלו ברכב, כדי לוודא שהוא זה שנוהג ברכב", מספרת אולגה ניטיקושקונה, מנהלת פרויקטים גלובליים ביאנגו.

מיהי יאנגו?

אפליקציית יאנגו היא חלק מענקית הטכנולוגיה יאנדקס (שהקימה את מנוע החיפוש הרוסי יאנדקס שנה לפני גוגל). Yandex החל לפעול לפני 21 שנה כאחד ממנועי החיפוש הראשונים בעולם כיום מדובר בקבוצת חברות בינלאומית עם כ-70 שירותים שונים וטכנולוגיות בתחום הביג דאטה ולמידת מכונה (machine learning) ועוד. לפני מספר חודשים, החל את פעולתו בית הספר Y Data של Yandex באוניברסיטת תל-אביב – תוכנית בתחום מדעי הנתונים הנמשכת שנה אחת. באוקטובר האחרון, Yandex השיקה את Yandex Music – שירות מנויים להזרמת המוזיקה עם מערכת המלצות אישיות מבוססות על רשימות השמעה חכמות אשר נוצרות עבור כל משתמש ומתעדכנות מדי יום.

ארם סרגסיאן, ראש אסטרטגיה גלובלית בחברה, אומר כי שירות הזמנת המוניות המקוון של יאנגו מסתמך על מיפוי עצמאי שביצעה החברה בישראל: "אנו מאמינים כי זה מה שעוזר לנו להתאים את האלגוריתמים שלנו בצורה יעילה יותר מהמתחרים. כדי להשיק את Yango בארץ, השקענו חודשים רבים ועשינו מאמצים כבירים כדי ליצור מפות מקוונות מדויקות של ישראל".
אגב, ברוסיה – ארץ המוצא של Yandex – התאגדו אובר ויאנדקס והקימו חברה ממוזגת. השתיים מתחרות בגט – שפועלת במדינות רבות וגם ברוסיה. בארץ אין קשר בין אובר ליאנגו.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 5

  1. בהצלחה , ננסה מחר לקבל שרות לנתב"ג ,, לשדה-הרמונים ז"ל
    זה עדיין רחוק ויקר ,,,עד שתהייה רכבת

נגישות