הפתרון לעסק מרובה עובדים: סדנאות גיבוש לעובדים

הפתרון לעסק מרובה עובדים: סדנאות גיבוש לעובדים

סדנאות גיבוש לעובדים הן סדנאות שיש בהן תועלת כפולה: מצד אחד הן מסבות הנאה ומוציאות את העובדים מהשגרה, ומצד שני הופכות אותן לצוות מלוכד

סדנאות גיבוש לעובדים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

סדנאות גיבוש לעובדים מהוות את הכלי המועדף ליצירת תרבות משותפת ובריאה בחברות בכל העולם. הטרנד המוצלח לא פסח על ישראל, וכמו בתחומים רבים אחרים, גם כאן אנו מצטיינים, ומובילים ביצירתיות ובמגוון. מחקרים המלווים את התחום ומציעים מסקנות מרתקות על עולם זה של התפתחות ארגונים בכל קנה מידה, והתנהלות הארגון דרך נקודת המבט של יחסי העובדים והאינטראקציה הנוצרת ביניהם והשפעתה על התנהלות החברה, מהווים בסיס לפיתוחים חדשים בסדנאות אלו.

גיבוש נשען על הכרות ופעילות משותפת יד-ביד לצורך מטרה קולקטיבית. הסדנאות הללו, אם כך, מהוות מעין מיקרו-קוסמוס שנועד לייצר את התנאים האופטימליים ליישום בסביבת העבודה, שהיא, בסופו של דבר, דורשת מאיתנו את אותו הדבר – שיתוף פעולה מוצלח לצורך מטרה משותפת.

תוכניות שונות של סדנאות גיבוש לעובדים

עם השנים התפתחו לא מעט סוגים של סדנאות גיבוש לעובדים. תוכניות שונות המתאימות לסוגים שונים של צוותים, עם מטרות שונות באופן ובאופי הגיבוש, ובעצם מגוון רחב ממנו אנו יכולים לבחור את התוכנית המתאימה ביותר לצוות שאנו מנסים ליצור, לאווירה ולאנרגיה שמתאימה לארגון שלנו.

ישנם ימי גיבוש ספציפיים מאוד, ואחרים כלליים יותר שמתאימים כמעט לכל ארגון, אם לא לכל ארגון באשר הוא. לפניכם דוגמא לכמה רעיונות שמקבלים ביטוי בסדנאות גיבוש לעובדים מכל תחום וענף:

שבירת קרח

כל אחד ואחת מציגים את עצמם בצורה משחקית, ופוגשים לא רק אחד את השני קצת אחרת, אלא גם פוגשים את עצמם קצת אחרת, תוך, לעיתים, מפגש עם המעצורים והחששות שלהם, והצורך לפרוץ דרכם עם הקבוצה.

משחק היכרות

הזדמנות לבצע את ההכרות האישית בעוד צד, בצורה של משחק קלפים חכם, מה שנותן לעובדים שלכם עוד נתיב להכיר זה את זו לעומק, ולייצר חיבור ביניהם.

"בינגו" חברתי

משחק שנועד להעמיק עוד יותר את החשיפה האישית בסביבה שכבר הפכה להרבה יותר פתוחה ומחוברת.

משחק "אמת ושקר"

נועד לשוחח בצורה משחקית ויצירתית, ובו בעת פרקטית ומרתקת, על החשיבות של העבודה בשיתוף פעולה בתוך מקום העבודה, וזאת לאחר שהגיבוש ברמה האישית התיישב בצורה מקסימלית על בסיס הפעילויות הקודמות.

פעילות גיבוש לצוות – פעילות לחיזוק הצוות

לקבוצה מגובשת יש כוח רב בהרבה מכוחם הבודד של כל היחידים בה. אנו לא מחדשים לכם דבר, אלא רק מזכירים לכם כי חשיבות הגיבוש היא לא רק כמהלך חברתי, אלא שכשאתם מסיימים פעילות גיבוש לצוות, אתם נמצאים בצומת חשוב מאין כמותה, הזדמנות למנף עוצמה שהתגבשה בקבוצה ולרתום אותה למהלך חשוב בעסק שלכם, שינוי שכולם מעורבים בו לטובת צמיחה, התפתחות עסקית וכיו"ב.

חשוב לזכור כי סדנאות גיבוש לעובדים הן לא מגרש משחקים, אלא סביבה מבוקרת תחת הדרכה וליווי, וזה לא סתם "יום כיף", שיכול גם הוא להיות מהנה ומגבש, אך פחות מדויק ותכליתי.

1
נגישות