בקרוב תוכלו להעביר תשלומים בוואטס אפ? בברזיל זה כבר התחיל

בקרוב תוכלו להעביר תשלומים בוואטס אפ? בברזיל זה כבר התחיל

פייסבוק הכריזה על השקת שירות של העברת תשלומים בוואטס אפ. איך זה יעבוד? פואנטה עם חדשות הטכנולוגיה

תשלומים בוואטס אפ
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




תודו שמאז שאפליקציות תשלום כמו ביט או פייבוקס נכנסו לחייכם, כל העניין הזה של העברת תשלומים נעשה יותר קל ומהיר. בקרוב תגיע קפיצת מדרגה נוספת: העברת תשלומים בוואטס אפ. למעשה, אילו הייתם חיים בברזיל, הייתם יכולים לשלם בוואטס אפ כבר היום.

"שלחו כסף וקבלו כסף במקום שבו אתם משוחחים", נכתב באתר וואטס אפ בברזיל. "בין אם אתם שולחים כסף הביתה, חולקים תשלום למתנת יום הולדת או משלמים ועד בית, עשו את זה ללא עמלות דרך וואטס אפ".

העברת תשלומים בוואטס אפ: ההכרזה של פייסבוק

כידוע, וואטס אפ שייכת לחברת פייסבוק (וכך גם אינסטגרם). מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג פרסם היום פוסט בפייסבוק שבו הוא מבשר על  השקת שירות העברת תשלומים בוואטס אפ בשלב ראשון בברזיל, ולאחר מכן בשאר העולם. מבחינת פייסבוק, מדובר ביריית פתיחה במדינה עם המוני משתמשים -בברזיל יש כ-120 מיליון משתמשים בוואטס אפ.

העברת תשלומים בוואטס אפ תתאפשר גם בין אנשים פרטיים וגם לעסקים.

ומה לגבי עמלה? מאנשים פרטיים לא תיגבה עמלה, ואילו מעסקים כן. עסק שמקבל תשלום ישלם עמלה לא נמוכה של כ-4%. התשלום לעסקים מצריך שימוש בוואטס אפ ביזנס. בחברה מבטיחים כי העמלה קבועה ומקנה תמיכה של 24 שעות. התשלום מועבר לעסק תוך שני ימי עסקים.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

עקבו אחרינו באינסטגרם > 

הצטרפו לקבוצת הסלולר של פואנטה בפייסבוק >

הצטרפו לקבוצת הטלוויזיה של פואנטה בפייסבוק >

כמובן, העברת תשלומים מצריכה שיתוף פעולה בין פייסבוק לגופים פיננסיים כמו בנקים, חברות אשראי וחברות סליקה. בברזיל פייסבוק חתמה על הסכמים עם חברת סליקה מקומית והתשלום יתאפשר בכרטיסי אשראי בנקאיים שמונפקים ע"י של ויזה ומסטרקארד.

מבחינת המשתמשים, התפעול דומה לזה אפליקציית תשלומים – מזינים את פרטי כרטיס האשראי, מאמתים אותו ו…זהו.

אבטחת מידע

תשלום בוואטס אפ הוא אמנם שירות חדש, אבל שירות פייסבוק pay קיים כבר ב-40 מדינות. בוואטס אפ מדגישים כי פרטי המשתמשים והתשלומים יהיו מאובטחים: "השתמשו בקוד הפייסבוק pay שלכם או זיהוי טביעת אצבע בכל פעם שאתם מעבירים כסף. פרטי הכרטיס שלכם מוצפנים בהתאם לדרישות PCI ומוגנים בכמה שכבות של אבטחה".

פייסבוק מתרחבת גם לשופינג

נזכיר כי פייסבוק מתרחבת גם לכיוונים צרכניים נוספים. כפי שפרסמנו כאן, ממש לאחרונה הושק שירות פייסבוק Shop – שמטרתו להתחרות במידה מסוימת באמזון. הרעיון הוא שעסקים קטנים יוכלו לפתוח חנות בתוך פייסבוק ולבצע דרכה עסקאות.

בנוסף, החברה הכריזה על שירות עתידי של שופינג דרך אינסטגרם.

אפל PAY, תשלומים ללא מגע ואפליקציות תשלום

כניסתה של וואטס אפ לעניין התשלומים היא מהלך טבעי בעולם שבו יש תהליך מואץ של מעבר לתשלומים ללא מגע, אפליקציות תשלום וארנק סלולרי. הקורונה האיצה את ההתקדמות לאור הרצון להפחית שימוש במזומן.

בישראל עדיין לא פעילות אפליקציות כמו אפל PAY, אבל זה עניין של זמן. בדיון בוועדת הכלכלה בנושא תשלום בתחבורה ציבורית באמצעות אפליקציות תשלום, אמר המשנה למנכ"ל ישראכרט, אורי אלון, כי שירות אפל PAY ייכנס לארץ תוך כחצי שנה.

אחרי שנים של התמהמהות, מתחילים לראות יותר בתי עסק שמטמיעים את תקן EMV שמאפשר תשלומים חכמים.

לאחרונה, כפי שפרסמנו באתר פואנטה, חברת גרמין השיקה את שירות גרמין PAY, כך שלאפשר לשלם בישראל באמצעות השעון החכם שלה (בשיתוף עם ישראכרט).

מה שאנחנו כן מכירים היטב הוא את אפליקציות התשלום ביט (של בנק הפועלים), PAY (של בנק לאומי) ופייבוקס (של בנק דיסקונט). לאחרונה גם פרסמנו כאן שאפשר להתחיל לשלם לעסקים בביט סכומים גדולים. עוד לפני כן נכנס השימוש בביט בדומינוס פיצה ובאתר רמי לוי. אפליקציית PAY משתפת פעולה עם ארומה ועם רשת מוזס.

היה לכם מעניין? איזה יופי, נעריך מאוד אם תפרגנו לנו בלייק. זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות