תחרות לאמזון: פייסבוק שופס עלה לאוויר ומאפשר לקנות ישירות מעסקים

תחרות לאמזון: פייסבוק שופס עלה לאוויר ומאפשר לקנות ישירות מעסקים

פייסבוק שופס ואינסטגרם שופס מאפשר לעסקים לפתוח חנות בפייסבוק ולגולשים לעשות שופינג אונליין. כמה זה עולה? פואנטה עם חדשות הטכנולוגיה

פייסבוק שופס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם אתם חובבי שופינג אונליין – בקרוב תוכלו לעשות זאת גם בפייסבוק באמצעות שירות "שופס" (Shops) ודרך פרופיל האינסטגרם שלכם. פייסבוק השיקה בארה"ב ובקרוב תשיק בישראל את שירות פייסבוק שופס, ומאפשרת לכל עסק לפתוח חנות חינם. בקיץ יושק גם אינסטגרם שופ – שיאפשר להזמין דרך אינסטגרם.

הרעיון הוא שלקוחות יוכלו לעשות שופינג ישירות דרך פייסבוק. הם ימצאו את פייסבוק שופס בעמוד העסקי של בית העסק. בפרופיל האינסטגרם שלו, בסטורי ובמודעות פרסומת.

וואטס אפ ואינסטגרם, כידוע, שייכת שתיהן לפייסבוק. בפייסבוק מחברים את כל הרשתות החברתיות יחד, כך שהצרכן יכול לשלוח לעסק הודעה בוואטס אפ ולקבל שירות.

כאמור, השירות עדיין לא זמין בישראל, אבל יהיה בקרוב. ״פייסבוק החלה לבחון את השימוש ב- Facebook shops עם עסקים שונים ברחבי העולם ומתכננת להרחיב זאת למדינות נוספות במהלך חודש יוני הקרוב״, נמסר לאתר פואנטה מפייסבוק.

פייסבוק שופס, אינסטגרם שופס

דרך פייסבוק שופס, הלקוח יכול לראות את כל הקולקציה, לשמור מוצרים שהוא אהב, וכמובן, להזמין. ההזמנה יכולה להתבצע באתר של העסק או דרך פייסבוק עצמה.

כאשר לקוח מעוניין בשירות לקוחות, הוא יכול לפנות לבעל העסק בוואטס אפ, במסנג'ר או באינסטגרם דיירקט. כך הוא גם יכול לעקוב אחרי המשלוח.

הוספת שירות Shops לפייסבוק ולאינסטגרם הוא הצעד הגדול ביותר של פייסבוק עד כה לעבר המסחר המקוון. מדובר פה בתחילתה של תחרות לאמזון, שהיא השחקנית הדומיננטית בתחום הסחר המקוון, לצד איביי ואתרי סחר אחרים.

מבחינת פייסבוק, מדובר בעיתוי נוח להשיק את שירות פייסבוק שופס, אשר מתבסס על עסקים קטנים ובינוניים שירצו להשתמש בפלטפורמה הזאת במיוחד לאור משבר הקורונה.

בפייסבוק אומרים כי הכוונה הייתה להשיק את שופס רק בעוד כמה חודשים, אך לאור וירוס הקורונה הוחלט להקדים את ההשקה.

אינסטגרם שופ – Instagram Shop

כאמור, בקיץ יחל לפעול בארצות הברית שירות אינסטגרם שופ (Instagram Shop). בפייסבוק מגדירים את אינסטגרם Shop כדרך חדשה להיחשף למוצרים ולקנות אותם. "אפשר לקבל השראה מקולקציות ב @shop, לסרוק את המותגים האהובים, למיין קטגוריות כמו "ביוטי" או "בית", וכמובן לקנות מבלי לצאת מהאפליקציה. בהמשך השנה תתווסף לשנות shop לסרגל הניווט, כך שהמשתמש יוכל להגיע לאינסטגרם שופ בלחיצה אחת.

גם פייסבוק וגם אינסטגרם איפשרו גם לפני כן מסחר מקוון ברמה כזו או אחרת, אבל החידוש כאן הוא שהעסקים יוכלו להקים חנות מקוונת על הפלטפורמה של פייסבוק.

בפייסבוק יגבו עמלה שהם מבטיחים כי היא תהיה עמלה נמוכה מהעסקאות. עיקר הרווח יגיע מהפרסומות של אותם עסקים קטנים שיקדמו את החנויות שלהם.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת הסלולר של פואנטה בפייסבוק >

הצטרפו לקבוצת הטלוויזיה של פואנטה בפייסבוק >

היה לכם מעניין? איזה יופי, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

 






תגובות: 0

נגישות