קדחת מערב הנילוס מתפשטת: יתושים נגועים התגלו באזורים נוספים בארץ - פואנטה

קדחת מערב הנילוס מתפשטת: יתושים נגועים התגלו באזורים נוספים בארץ

במשרד להגנת הסביבה איתרו יתושים נגועים בקדחת מערב הנילוס באזורים נרחבים, החל מהנגב ועד הגליל, והמשמעות: אי אפשר כבר לתחום את ההתפשטות, וכל הארץ נגועה

קדחת מערב הנילוס מתפשטת באמצעות יתושים
קדחת מערב הנילוס מתפשטת באמצעות יתושים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לפני מספר שבועות – בדיוק כשהיינו עסוקים בהתפרצות מחלת שושנת יריחו ובהתפרצות מקבילה של מחלת העכברת – התבשרנו שיש לו סיבה נוספת לדאגה: קדחת מערב הנילוס שבה נדבקו מספר ישראלים כתוצאה מעקיצות יתושים.

בינתיים נרגעו קצת הרוחות משושנת ירחו וגם העכברת הורידה פרופיל, אבל קדחת מערב הנילוס מרימה את ראשה, בעזרתם האדיבה של היתושים. לפי הודעת המשרד להגנת הסביבה, יתושים נגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס נתגלו באזורים רבים בארץ – גם כאלה שלא נכללו בבדיקות הקודמות. בחודש שעבר משרד הבריאות דיווח על עשרות נדבקים בקדחת הנילוס המערבי ועל פטירתם של שלושה. מאז לא נמסר עדכון לתקשורת, אך יש להניח שאם מספר האזורים הנגועים התרחב – כך גדל מספר הנדבקים.


איפה התגלו יתושים נגועים בקדחת מערב הנילוס?

הרשויות שבהן התגלו יתושים נגועים בקדחת מערב הנילוס בחודש ספטמבר: מועצה אזורית מטה יהודה, מועצה אזורית משגב, מועצה אזורית עמק חפר, רמת השרון, מועצה אזורית מטה אשר ומועצה אזורית גליל עליון. אלה נוספו לרשויות: מועצה אזורית שער הנגב, שדרות, מועצה אזורית גליל תחתון, מועצה אזורית עמק יזרעאל, מועצה האזורית זבולון, מועצה אזורית עמק המעיינות, מועצה אזורית גזר, מועצה אזורית מגילות, מועצה אזורית מנשה, מועצה אזורית מגידו, מועצה אזורית אלונה, מועצה אזורית גוש עציון, מועצה אזורית הגלבוע, מזכרת בתיה, קריית עקרון, קיסריה ופרדס חנה-כרכור.

עובדה זו מצביעה על נוכחות של הנגיף בכל הארץ – גם באזורים שלא נדגמו.

במילים אחרות, גם אם אתם גרים באזור שלא מופיע ברשימה – אתם לא יכולים להיות רגועים.

המשרד להגנת הסביבה מחדד שוב את ההנחיה לרשויות המקומיות בכל הארץ לפעול להפחתת מפגעי היתושים על ידי הרחבת פעולות הפיקוח וההדברה של היתושים, ומדגיש כי יש לכך חשיבות יתרה בימים אלה של חופשת הסוכות, שבה רבים שוהים בערבים ובלילות מחוץ לבתים, כשהם חשופים יותר לעקיצות יתושים.

האם ההנחיות הללו עוזרות? האם הרשויות המקומיות אכן מקצות משאבים גדולי יותר להדברת יתושים? למען האמת, תושבים רבים בכל הארץ מתלוננים על מטרד יתושים מתמשך כבר חודשים (ואפילו שנים), כזה שבגללו הם אפילו נמנעים לצאת מהבית לגינה או למרפסת. בין אם אתם גרים באזור השרון, בין אם באזור מודיעין ובין אם בגבעתיים – היתושים חוגגים, כך שראוי שהמשרד להגנת הסביבה לא רק יקרא לרשויות להדביר, אלא יפעל באופן אקטיבי יותר כדי לחייב אותן לעשות זאת.

קדחת מערב הנילוס – מה זה בכלל?

תחלואה בקדחת מערב הנילוס נגרמת על ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועבר לאדם באמצעות עקיצת יתושים. במקרים בהם מתפתחת מחלה היא קלה ומתבטאת בחום ובכאבי ראש ושרירים. בחלק קטן מהחולים, המחלה עלולה להסתבך ולגרום לדלקת מוח ואף למוות. מאחר ולא קיים חיסון לבני אדם, מניעת מפגעי יתושים היא הדרך העיקרית לשבור את מעגל העברת המחלה לאדם.

כדי למנוע התפתחות יתושים, יש לאתר ולטפל בכל מקור מים עומדים בשטחים הפתוחים, בבית ובסביבתו, והציבור יכול להתגונן מפני העקיצות באמצעים המוכרים – התקנת רשתות בחלונות ומריחת תכשירים דוחי יתושים.

כמו כן, על הציבור לדווח לרשויות על כל מפגע יתושים הנמצא בשטחן, לצורך הטיפול היעיל והמהיר ביותר בתופעה.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות