סקירה: גלקסי נוט 9 (NOTE 9) - עט שלט רחוק, סוללה חזקה ומצלמה מתקדמת - פואנטה

סקירה: גלקסי נוט 9 – עט שלט רחוק, סוללה חזקה ומצלמה מתקדמת

גלקסי נוט 9 הוא סמארטפון מצוין, אך יקר מאוד. הוא מציע איכויות צילום גבוהות שפגשנו כבר ב-S9 פלוס, סוללה שמאפשרת להיות רגועים עד הלילה ועט מגע מעולה

גלקסי נוט 9
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תצוגה חדה ואיכותית, מצלמה מצוינת, סוללה חזקה במיוחד, וכמובן – עט מגע משודרג – כל אלה הפכים את גלקסי NOTE 9 לסמארטפון מעולה.

הכרזת גלקסי נוט 9 הגיעה מעט מוקדם מהצפוי בהשוואה להכרזת גלקסי נוט 8 בשנה שעברה, מה שאיפשר לסמסונג להקדים את הכרזת האייפונים החדשים בצורה די משמעותית. מאחר שגם אפל נכנסה באופן מובהק לתחרות בזירת המסכים העצומים, נראה שסמסונג נהגה בחוכמה כאשר הקדימה מעט את ההכרזה.

החסם היחיד שעשוי לעמוד בפני הצרכנים הוא מחירו של NOTE 9, שמתחיל בכ-4,000 שקל. גלקסי NOTE 9 מביא איתו כמה חידושים ביחס לקודמו – גלקסי NOTE 8, אבל הם לא רבים. כזכור, גם הנוט 8 הוא מכשיר מצוין שמספק כל מה שמצפים ממכשיר דגל, והנוט 9 מביא איתו כמה תוספות. לכן, הצרכנים מן הסתם יצטרכו לעשות לעצמם את החישובים בבואם להחליט אם לשדרג את הסמארטפון שלהם ולאיזה דגם.

בדקנו את נוט 9 במשך כשבועיים, והנה הרשמים:


עט מגע

לרוב, סקירות סמארטפונים מתחילות בסעיף המסך – אבל כידוע, מה שמבדל את סדרת NOTE של סמסונג הוא העט, וזה גם הערך המוסף העיקרי שלו בהשוואה לכל מתחריו.

החידוש שהכניסה סמסונג בגלקסי נוט 9 הוא שהעט משמש גם כשלט רחוק באמצעות בלוטות', כך שאם למשל רוצים לצלם, אפשר לעשות זאת בקלות בלחיצה על העט. כשלט רחוק, ה-S-PEN מאפשר גם לעצור שיר מתנגן למשל.

כעט מגע, העט בגלקסי נוט 9 עובד מצוין. עבור מי שאוהב לכתוב בכתב יד (אפילו הודעות וואטס אפ) או לרשום לעצמו הערות באמצע שיחת טלפון או פגישה – הוא עושה את העבודה היטב. כאשר כותבים הודעה בכתב יד, המכשיר מתרגם אותה אוטומטית לאותיות דפוס בצורה מוצלחת מאוד. התחושה בעת הכתיבה כמעט זהה לכתיבה בעט ונייר רגילים, בזכות הרגישות למגע. קל גם למחוק כשצריך, באמצעות הלחצן על העט עצמו, והשמירה נעשית אוטומטית. אפשר לכתוב גם כשהמסך כבוי, ואפשר לבחור את עובי הקו.

אגב, העובדה שהעט מגיע בצהוב תורמת לנראות האלגנטית הכללית של הסמארטפון.

הבעיה היחידה לגבי העט היא שקל לאבד אותו. כדאי היה שסמסונג תדאג לדרך שבה המשתמש מקבל התרעה כאשר הוא מתרחק עם המכשיר מהעט.

חובבי הציור ייהנו מאוד מאפליקציית penup הנהדרת, שבה אפשר לצייר עם העט, לצבוע ולשתף את היצירות.

מסך ועיצוב

סמסונג לא שינתה את עיצוב המכשיר בהשוואה לגלקסי NOTE 8, למעט הגדלה זניחה של המסך מ-6.3 אינץ' ל-6.4 אינץ' ביחס של 18.5:9.
ככלל, מדובר במכשיר גדול וכבד (משקלו 201 גרם, ועוביו 8.8 מ"מ).

המסך, כפי שכבר הפך לסטנדרט, נמתח מצד אל צד (מסך ללא גבולות). הוא מגיע בטכנולוגיית Super AMOLED ברזולוציית 2960 על 1440 פיקסלים עם צפיפות פיקסלים של 516ppi.

התצוגה חדה, הצבעים חיים וגם באור שמש ישיר אפשר לעבוד עם המכשיר בקלות. הזכוכית היא גורילה גלאס 5, שאמורה להיות עמידה לשריטות במידה רבה – אך היא עדיין לא חסינה ולא מומלץ לבדוק זאת באמצעות הפלת המכשיר.

יתרון של המסך הוא שאין בו את המגרעת המפורסמת שאפל הוסיפה בשנה שעברה לאייפון X והפכה למגפה בקרב סמארטפונים רבים.

מצלמה

מערך צילום כפול הפך לסטנדרט אפילו במכשירים פחות יקרים מהנוט 9, כך שמן הסתם, גם כאן יש שתי מצלמות אחוריות. מדובר בשתי עדשות 12 מגה פיקסל, מייצב תמונה אופטי, מפתח צמצם F1.5 ו-F2.4 וזום אופטי כפול – מה שמספק תמונות חדות. עם זאת, במצב של אור שמש רב, לעתים התמונה לא מספיק נאמנה למציאות וחלק מהצבעים הולכים לאיבוד בצילום האוטומטי, כך שכדאי להעביר את המצלמה למצב מקצועי ולהתאים את ההגדרות.

ככלל, ברוב התמונות הצבעים חיים ואמינים והצילומים מציגים את הפרטים הכי קטנים.

כמו בגלקסי S9 פלוס, גם כאן קיימות התכונות המתקדמות של צילום בהילוך סופר איטי ומיקוד חי (מה שמכונה גם "בוקה") – שבו אפשר למקד את הצילום באובייקט ולטשטש את הרקע בעת הצילום או אחריו. הצילום באופציית בוקה לא תמיד מניב תוצאה מושלמת וצריך לתרגל אותו. לאחר הצילום אפשר לשחק עם עוצמת הטשטוש.

חשוב לציין כי בעת הצילום המכשיר מתחמם מאוד.

אגב, אם המצולם מצמץ בעת הצילום – ייתכן שתקבלו התרעה שאולי כדאי לצלם שוב.

צילום בגלקסי נוט 9 בלילה
צילום בגלקסי נוט 9 בלילה
צילום בגלקסי נוט 9 ביום
צילום בגלקסי נוט 9 ביום

מצלמת הסלפי לא השתנתה מאז הנוט 8 והיא מציעה חיישן של 8 מגה פיקסל. מה שכן השתנה זו האפשרות לצלם סלפי באמצעות העט, וזה בהחלט נחמד. המיקוד הוא מיקוד אוטומטי, מפתח הצמצם F1/7 והתמונות טובות.

סרטוני וידאו גם הם מגיעים באיכות מצוינת, שלא השתנתה בהשוואה לנוט 8.

סוללה

בגלקסי נוט 9 סמסונג מבטיחה ומקיימת סוללה חזקה שמאפשרת עבודה של יום שלם ללא טעינה, ולמעשה אף יותר מזה. עבור הצרכנים הרבים שסובלים מסוללה חלשה בסמארטפונים קודמים ונאלצים לחפש בכל שעתיים שקע פנוי למטען, הסוללה של גלקסי NOTE 9 תשדרג את איכות החיים.

הקיבולת של הסוללה היא 4000 מיליאמפר/שעה, ולערכה מצורף מטען מהיר (תוך חצי שעה מתקבלת טעינה של 35%). יש כמובן גם טעינה אלחוטית.

ממשק, נפח אחסון וחומרה

כפי שמצופה מסמארטפון דגל במחיר כזה, גלקסי נוט 9 הוא מכשיר מהיר מאוד. בגרסת 128 ג'יגה הוא מגיע עם זיכרון עבודה של 6 גי'גה ובגרסה היקרה של 512 ג'יגה, הוא מגיע עם זיכרון עבודה של 8 ג'יגה. אפשר להרחיב את נפח האחסון באמצעות כרטיס זיכרון של 512 ג'יגה נוספים, וכך לקבל נפח אחסון של 1 טרה – שהוא נפח אחסון חסר תקדים בסמארטפונים.

המעבד הוא Exynos 9810.

בסמסונג מתגאים במערכת קירור שהם פיתחו, ששמה Water Carbon Cooling, אך יש לציין כי זה לא מונע מהמכשיר להתחמם. כך למשל, בעת נסיעה ברכב כאשר ה-WAZE דולק, המכשיר מתחמם, וכאמור, גם בעת הצילום.

הממשק נוח ומאפשר חיבור עם מוצרים אחרים של סמסונג, כמו השעון החכם שלה או טלוויזיית סמסונג. הטלפון מגיע עם אנדרואיד אוריאו (8.1.10) ולא עם גרסת הפאי החדשה (9).

צליל

Note 9 כולל 4 רמקולים הממוקמים בצדדים וטכנולוגיית דולבי אטמוס המספקת צליל רחב, המצליחה להשמיע טוב יותר צלילים חלשים.

אחד היתרונות שסמסונג שומרת עליהם, במיוחד בהשוואה לאפל – הוא יציאת האוזניות. ססמסונג השאירה את היציאה הסטנדרטית כמו שהיא (אפל, לעומתה, הפסיקה אפילו להוסיף מתאם בערכות של האייפונים החדשים).

סריקת אצבע, זיהוי פנים ועמידות למים

לפעמים שינוי קל משפיע על חוויית משתמש. בגלקסי נוט 9, סמסונג הזיזה את מיקום סריקת האצבע – כך שעכשיו הוא נמצא מתחת למצלמה, ולא לידה. זה הרבה יותר נוח וחוסך הרבה טעויות.

מצד שני, סמסונג לא ביטלה את הפעלת Bixby באמצעות גלילת המסך שמאלה או באמצעות הלחצן הייעודי – וזו טעות גדולה שלה. מדובר בתכונה שמפריעה מאוד לשימוש היומיומי של כל אחד מהמשתמשים, במיוחד כאשר כאן בישראל השירות הזה ממש לא רלבנטי.

זיהוי הפנים עובד טוב, גם כאשר מדובר במשתמש עם משקפיים וגם כאשר תנאי התאורה לא אידיאליים. לא בטוח שכל המשתמשים אוהבים את השיטה הזאת של פתיחת הטלפון, אבל מי שמעדיף להשתמש בתכונה של זיהוי פנים, ימצא אותה יעילה.

קיימת עמידות למים בתקן IP68, מה שלפי סמסונג מאפשר לצלול עם המכשיר לעומק של 1.5 מטר. לא ניסיתי את האפשרות.

מה בקופסה?

סמסונג כוללת בקופסת גלקסי NOTE 9 מתאמים בין USB-C לחיבורים אחרים (USB או MicroUSB), אוזניות in-ear של AKG עם ראשים להחלפה, סיכה להחלפת ראש עט הסטיילוס, מטען תומך בטעינה מהירה, כבל USB-C ל-USB לטעינה והעברת נתונים וסיכה להוצאת מגירת ה-SIM.

בשורה התחתונה

גלקסי נוט 9 הוא מכשיר מעולה עם מעט מאוד חסרונות. הוא גדול מאוד וכבד, יש לו מסך משובח מצלמה איכותית והסוללה שלו חזקה, אך ההתעקשות של סמסונג להשאיר את לחצן הביקסבי ממוקם בצד ימין גורמת לתסכול אצל המשתמשים כמה וכמה פעמים ביום. נפח הזיכרון הנדיב הוא יתרון עצום, וכך גם העובדה שבניגוד לאייפון – אפשר להרחיב את הזיכרון. המכשיר טס ולא מגמגם לשנייה (אך מתחמם די מהר).

מחירי גלקסי נוט 9

כאמור, סמסונג מציעה את גלקסי NOTE 9 בשתי תצורות. אם אתם רוצים לדעת היכן הכי זול לקנות גלקסי נוט 9, מומלץ לעבור לכתבת השוואת מחירי נוט 9 שפורסמה בפואנטה. ככלל, אלה המחירים הרשמיים לפי אתר היבואנית הרשמית סאני, אבל אפשר להשיג את גלקסי נוט 9 גם במחיר מעט יותר נמוך:

גלקסי נוט 9 עם 128 ג'יגה: 4,030 שקל.

גלקסי נוט 9 עם 512 ג'יגה: 4,900 שקל.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות