דגני בוקר אלופות ואלופים של תלמה - איפה הקאטץ'? - פואנטה

תלמה משיקה דגני בוקר לאלופות ולאלופים במתכון בריא יותר. איפה הקאטץ'?

תלמה מבית יוניליוור משיקה את דגני בוקר 100% אלופים ואלופות, אבל לצד הפחתת הסוכר והניסיון ליהנות מתדמית שוויונית – היא משתמשת בטריק הכי ישן בספר

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

זוכרים את רפורמת המדבקות? זו שתגלה לנו האם במוצר שאנחנו קונים יש יותר מדי סוכר, מלח ושומן? היא תיכנס לתוקף רק בעוד יותר משנה, אבל יצרניות המזון כבר נערכות עם מתכונים בריאים יותר, וזו הסיבה העיקרית לדגני הבוקר אלופות ואלופים של תלמה.

דגני בוקר אלופות – קצת העצמה נשית

תלמה שיפרה את המתכון, הפחיתה את כמות הסוכר וסוף סוף גם משתמשת בלשון נקבה ("דגני בוקר אלופות").

אלא שאת כל הטוב הזה היא אורזת באריזה שמכילה כמות הרבה יותר קטנה מאריזה סטנדרטית של "דגני בוקר אלופים", זו שעמרי כספי מככב עליה (שיש בה 750 גרם מוצר), ואפילו מאריזת ריבועים 7 דגנים של אלופים (שיש בה 500 גרם מוצר). לא להאמין, האריזה של דגני בוקר אלופים 100% מכילה רק 415 גרם מוצר!

האם מחיר האריזה מותאם לכמות הנמוכה? ודאי שלא – ואת הפערים תוכלו לראות בהמשך הכתבה.


מה שיש ומה שאין בדגני הבוקר של תלמה

כאמור, דגני בוקר אלופות ואלופים 100% הם דגנים שמיועדים לילדים, ולכן מגיעים בצורות מיוחדות ובטעמים שילדים אוהבים – האחד הוא וניל והשני הוא דבש-שקדים. הסיבה לשימוש במושג "100%" היא שמדובר בדגנים עם עם 100% דגנים מלאים מסך הדגנים.

גולת הכותרת, מבחינת תלמה, היא בכמות הנמוכה של הסוכר: כ- ¾ כפית סוכר למנה של 30 גרם – כך שהמוצר החדש יעמוד בתקנות משרד הבריאות שייכנסו לתוקף בחודש ינואר 2020.

אז מה מכילים דגני בוקר 100% של תלמה ומה לא?

תלמה מבית יוניליוור משיקה כעת שני מוצרים שנקראים דגנים 100% – האחד אלופים 100% בטעם וניל והשני אלופות 100% בטעם דבש ושקדים.
פואנטה
שימו לב מה כוללת רשימת המרכיבים ב"אלופים 100% בטעם דבש ושקדים": דגנים (86%), קמח חיטה מלאה, שיבולת שועל מלאה, קמח תירס מלא, סוכר, מלטודקסטרין, מלח, חומר טעם וריח (לא מפורט איזה), צבע מאכל (תמצית פפריקה) ומעכב חמצון (תערובת טופוקרולים).

מה אין כאן? לא דבש ולא שקדים. 

שימו לב מה כוללת רכיבת המרכיבים ב"אלופות 100% בטעם וניל": דגנים (86%), קמח חיטה מלאה, שיבולת שועל מלאה, קמח תירס מלא, סוכר, מלטודקסטרין, מלח, חומר טעם וריח (לא מפורט איזה), צבע מאכל (תמצית פפריקה) ומעכב חמצון (תערובת טופוקרולים).

מה אין כאן? וניל.

אגב, במבחן טעימה שכלל ילדים בגילאים שונים וגם כמה מבוגרים, לא הייתה תמימות דעים – היו ילדים שמאוד לא אהבו את שני הטעמים ואמרו שהם מלאכותיים ותעשייתיים מדי, והיו כאלה שאמרו שזה טעים להם. המבוגרים הצביעו גם הם על טעם תעשייתי.

אז כמה עולים דגני בוקר אלופים 100% ואלופות 100%?

שימו לב לפער המחירים העצום בין דגני הבוקר השונים שמציעה תלמה על המדף. כדי להבין את הפערים, צריך להסתכל במחיר ל-100 גרם – משום שהשוואה לפי המחיר בלבד (מבלי להתחשב בתכולה) היא כמובן לא משקפת.

המוצר החדש, דגני בוקר 100% אלופים ואלופות – יקר ביותר מפי שניים בהשוואה לדגני בוקר רגילים של אלופים, הנמכרים באריזת 750 גרם, ויקר משמעותית גם מדגני הבוקר "אלופים 6 דגנים" שהשיקה תלמה לא מזמן ונמכרים באריזת 500 גרם.

דגני בוקר "אלופים": פערי מחירים בחישוב ל-100 גרם

תלמה, מבית יוניליוור, נוקטת שיטה ישנה אבל בדוקה: היא מבלבלת את הצרכנים עם מגוון אריזות שנראות על המדף זהות בתכולתן – אך בפועל הצרכן מקבל כמות נמוכה יותר. הצרכן משלם מחיר גבוה יותר לאריזה עם תכולה קטנה יותר. הרווח של תלמה כפול – משום תכולה כל כך קטנה מסתיימת במהירות רבה, וכך הצרכנים רצים כל שני וחמישי לסופר וקונים עוד.

מעבר להתנהלות המקוממת הזאת שגורמת לצרכנים להפסיד כסף, יש בעיה נוספת: צרכנים שכן יטרחו לבצע את החישוב ויגלו שהתכולה כה קטנה והמחיר כה גבוה, עשויים להעדיף את המוצר הפחות בריא והיותר מתוק.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. הקאטץ’? דגנים מתועשים זה לא אוכל, זה חטיף לילדים חולים, רחוק מאוד ממזון בריאות או "אלופים" \ אנשי ספורט

נגישות