בעקבות התחמקות של החברות - חוק הטכנאים יורחב מעבר לתיקוני תקלות

בעקבות התחמקות של החברות – חוק הטכנאים יורחב מעבר לתיקוני תקלות

הצעת החוק של איתן כבל עברה בוועדת השרים לחקיקה. מתי מגיע לכם פיצוי של 300 שקל, מתי של 600 שקל ומתי לא מגיע בכלל? 

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

זוכרים את חוק הטכנאים, שאמור היה לגאול אותנו מייסורי ההמתנה של שעות ארוכות לאנשי המקצוע? המוח היהודי כמובן מצא בו את הפרצות שאיפשרו לטכנאים לייבש אותנו – משום שמסתבר שעד כה הוא לא כלל התקנה או פירוק של מוצר, אלא רק תיקון. היום אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק של ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) להרחיב את חוק "פיצוי טכנאי", כך שהוא יחול גם בעת התקנה והסרה של מוצרים. כעת היא תעבור להמשך תהליך החקיקה במליאת הכנסת.

כאמור, הסיבה לעצם הצורך בתיקון היא הפרשנות שבחרו לפרש את החוק נותני השירות, וכעת, אם יאושר התיקון, החוק יקבע במפורש שהפיצוי יינתן בגין איחור טכנאי גם כשמטרת ביקורו היא התקנה או הסרה של ציוד מבית הלקוח.

אז כמה יהיה שווה הזמן שלנו אם הטכנאי יאחר ביותר משעתיים? גובה הפיצוי נע בין 300 ל-600 שקל.

שאלות ותשובות בנוגע לחוק הטכנאים:

על מה ומי חל חוק הטכנאים?

  • ביקור טכנאי בבית הצרכן בתקופת האחריות של מוצרי חשמל, אלקטרוניקה וגז חדשים, מנגנונים מכניים וחשמליים ברהיטים שמחירם גבוה מ–150 שקל.
  • תיקון של מכשירים שסופקו במסגרת חוזה למתן שירותים מתמשכים, שבו השירות מותנה בתקינות המוצר והציוד הנמצאים אצל הצרכן. לדוגמה, ממיר של הוט / yes / סלקום TV; בלוני גז; לחצני מצוקה.

לאיזה פיצוי זכאי צרכן שהטכנאי איחר לביתו – ללא הוכחת נזק?

  • במקרה של איחור מעל שעתיים מעבר לזמן ההמתנה – 300 שקל. דוגמה: אם טכנאי אמור להגיע ב-14:00, וזמן ההמתנה הוא 14:00-16:00 – הצרכן זכאי לפיצוי של 300 שקל רק מהשעה 18:00.
  • במקרה של איחור מעל 3 שעות מעבר לזמן ההמתנה – 600 שקל. דוגמה: אם טכנאי אמור להגיע ב-14:00 וזמן ההמתנה הוא 14:00-16:00 – הצרכן זכאי לפיצוי ללא הוכחת נזק של 600 שקל החל מהשעה 19:00.
  • אם הטכנאי אמור היה לתאם טלפונית ולא עשה זאת – הצרכן זכאי לפיצוי ללא הוכחת נזק בוגבה 300 שקל.

מתי צריכים הטכנאים להגיע?

בין השעות 08:00-19:00 בימי חול, ו-08:00-13:00 בימי שישי וערבי חג בהתאם לתיאום מראש בין הצדדים.
 

מהו זמן ההמתנה לטכנאי לפי החוק?

על החברה לתאם עם הצרכן את המועד ואת שעת הביקור (לדוגמא יום א' בשעה 10:00 בבוקר).

זמן ההמתנה לא יעלה על שעתיים מעבר לשעה שתואמה (זמן ההמתנה – 10:00–12:00).

החברה רשאית להציע לצרכן להמתין לקריאה טלפונית כתחליף לתיאום מועד ביקור בשני תנאים:

  1. זמן ההמתנה של הצרכן בביתו לא יעלה על שעתיים
  2. הובהר לצרכן שהוא רשאי לסרב להצעה

האם מותר לחברה לדחות את ביקור הטכנאי אחרי שהוא כבר תואם? 

כן, אבל בשני תנאים:

  1. נותן השירות הודיע לצרכן לא יאוחר מהשעה 20:00 בערב שקדם למועד הביקור ותיאם עמו מועד ושעה חדשים.
  2. המועד החדש אינו דוחה את מתן השירות מעבר לפרק הזמן שנקבע לפי הדין.

מתי הצרכן לא זכאי לפיצוי ללא הוכחת נזק במקרה של איחור טכנאי?

במקרה שהאיחור נבע מסיבות שהחברה לא ידעה עליהן ולא יכולה הייתה למנוע.

 האם נותן השירות רשאי להציע לצרכן פיצוי חלופי?

 
כן. נותן השירות רשאי להציע לצרכן פיצוי בשווה כסף במוצר או בשירות בתנאים הבאים:

  • החברה הודיעה לצרכן שהוא רשאי לבחור בין הפיצוי הכספי לבין הפיצוי המוצע.
  • הצרכן הסכים לקבל פיצוי חלופי.
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות