"הצבת משקל במחלקת הירקות תיצור צפיפות במעברים"

"הצבת משקל במחלקת הירקות תיצור צפיפות במעברים"

ההצעה להציב משקל במחלקות הירקות בסופר עברה בקריאה ראשונה, אבל כמובן שיש לה מתנגדים. מיהם?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לא להאמין אילו טיעונים השמיעו נציגי ממשלת ישראל בדיון בוועדת הכלכלה בנושא שהוא כמעט אלמנטרי – הצבת משקל לשימוש הצרכנים במחלקות הפירות והירקות ברשתות השיווק. לפני הכול יש לציין כי הצעת החוק אושרה בוועדת הכלכלה לקריאה ראשונה ותמשיך כעת בהליכים לקריאה שנייה ושלישית, וכי היא תחול על כל הקמעונאים הגדולים שלהם 3 סניפים ומעלה ומחזור המכירות שלהם מעל 247 מיליון שקל בשנה. עם זאת, למרות שההצעה עברה את המשוכה הראשונה, מרתק לשמוע את הסיבות להתנגדותם של כל מיני גורמים.

כך למשל, היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן, עו"ד חנה וינשטוק טירי, אמרה כי הממשלה תומכת בהצעת החוק בתנאי שהיא תחול רק על חנויות ששטחן מעל 2,500 מ"ר, ונציגת הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, נעמי היימן רייש, אמרה כי הכוונה היא שהמשקל לא יכביד על הצפיפות במעברים.

מנהל תחום רשתות המזון באיגוד לשכות המסחר, נמרוד הגלילי, אמר כי הוא חושב שההצעה מיותרת, מאחר שצרכן סביר יודע מה המשקל של הפריטים שהוא קונה. הוא הוסיף כי בכל מקרה המשקל צריך להיות רק בחנויות ששטחן מעל גודל מסוים. לדבריו, מדובר בהשקעה ראשונית של 2,000 שקל לסניף ועוד עלויות תחזוקה שוטפות.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), דחה את הטענות וגם העלה חשש שיש מעט מאוד סניפים ששטחם גדול מ-2,500 מטר, כך שהחוק ירוקן מתוקף אם ההסתייגות הזאת תתקבל: "הרוב המכריע של סניפי רשתות השיווק קטן מכך. כיוון שאני גם עורך קניות וגם מבשל אני יודע כמה פעמים הצרכן מגיע למשקל בקופה ומגלה שהיו לו עיניים גדולות והוא קנה יותר מדי, ואף אחד לא עוצר תור שלם בשביל להחזיר 4 עגבניות".

בכל מקרה, לדברי כבל,  בעת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית תיבחן שוב התחולה של החוק על הקמעונאים והרשתות.

כפי שפרסמתי כאן  במדור חדשות מהארץ, את ההצעה הגישו חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ואורי מקלב, והיא מתייחסת לא רק לירקות ולפירות אלא לכלל המוצרים שנמכרים במשקל.

ח"כ יעקב אשר הסביר כי מדובר בהצעת חוק סופר צרכנית, שתאפשר לקונים לדעת עוד מול המדף את המשקל של הפריטים. "כשאנחנו כבר בקופה אף אחד לא יחזור למדף להחזיר פריטים".

 

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות