בקרוב ברשתות השיווק: משקל ליד הירקות והפירות

בקרוב ברשתות השיווק: משקל ליד הירקות והפירות

אושרה בטרומית הצעת חוק שתאפשר לצרכנים מה משקלם של מוצרים הנמכרים בתפזורת עוד לפני שהם מגיעים לקופה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

יש סיטואציות שפשוט התרגלנו אליהן, למרות שהן ממש לא מחויבות המציאות. אחת מהן היא זו שמתרחשת כאשר אנחנו בוחרים ירקות או פירות, מחליטים מה לקנות בהתאם למחיר לק"ג, אך מכניסים את הירקות לשקית מבלי שיש לנו מושג כמה היא שוקלת וכמה נשלם כאשר נגיע לקופה. באירופה, אגב, ישנם לא מעט סופרמרקטים שבהם יש משקל ליד הירקות והפירות והצרכנים שוקלים ואף מדביקים בעצמם את מדבקת המחיר לפני שהם מגיעים לקופה.

השבוע אושרה בקריאת טרומית הצעת חוק של שלושה חברי כנסת מסיעת יהדות התורה – יעקב אשר, משה גפני ואורי מקלב, שלפיה תהיה חובה להציב מכשיר שקילה בסמוך למוצרים הנמכרים לפי משקל, כדי לאפשר לצרכנים לבדוק את משקלם במהלך הקנייה ולא רק בעת התשלום בקופה. לדברי ח"כ אשר, לעתים קורה שאדם מגיע לקופה, ומתברר לו שזו שהכמות שהוא לקח גדולה והוא נדרש לשלם הרבה, אבל הוא כבר לא חוזר לדוכן להחזיר אלא מוצא עצמו משלם יותר מכפי שתכנן.

לפי הצעת החוק, שר הכלכלה יוכל לקבוע אילו בתי עסק יהיו פטורים מחובה זו, בהתאם לשטחם ולמוצרים הנמכרים.

ההצעה עברה בקריאה טרומית ללא מתנגדים, תמכו בה 46 חברי כנסת והיא תועבר לוועדת הכלכלה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות