האבנים השונות שמתאימות למצבות: סקירה ע"י המומחים של מצבות גן עדן

האבנים השונות שמתאימות למצבות: סקירה ע"י המומחים של מצבות גן עדן

יש מגוון אבנים למצבות – אז בוחרים ביניהן ומהם ההבדלים? היכנסו לכתבה וקבלו את כל המידע הדרוש

אבנים למצבות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

כאשר מקימים מצבה, הבחירה הראשונה, ואחת המשמעותיות ביותר, היא של סוג האבן. המגוון הרחב מאוד של האפשרויות מקנה לכל מי שרוצה להנציח אדם שהלך לעולמו באופן המתאים לו ביותר את האפשרות לעשות זאת, ולכן כדאי להכיר את כל סוגי האבנים. לשם כך, המומחים של חברת מצבות גן עדן הכינו סקירה מקיפה של סוגי האבנים המרכזיות.

שיש חברון

שיש חברון או אבן חברון הוא חומר הגלם הנפוץ ביותר לצורכי בניית מצבות. זהו גם הסוג המזוהה ביותר עם בתי קברות, בין השאר מפני שכל מצבה בבית עלמין צבאי מיוצרת מחומר זה. היתרונות העיקריים של שיש חברון הם נוחות העיבוד והמראה המכובד והממלכתי. בזכות נוחות העיבוד והעובדה שהאבן נמצאת בשפע בהרי יהודה, המחיר של המצבה יהיה זול יחסית – לרוב בטווח שבין 3,000 ש"ח ל-5,000 ש"ח. חשוב לציין כי אבן חברון זקוקה לתחזוקה כדי שלא להיסדק, ובהתאם אחת למספר שנים נדרש טיפול מקצועי במצבה.

שיש טורקי

חומר גלם שמייצרת מצבות עמידות מאוד, שלא זקוקות לתחזוקה. זהו כמובן יתרון משמעותי ועוד סיבה טובה לבחור באבן שמגיעה מטורקיה היא המראה היוקרתי שמתאפיין בגווני כחול ואפור. הפסים והכתמים הטבעיים תורמים גם הם למראה של המצבה, וניתן גם לשלב את השיש הטורקי עם חומרים אחרים וכך לעצב מצבה מיוחדת. טווח המחירים המקובל הוא 4,500-8,500 ש"ח.

אבן גלילית

כפי שניתן להבין מהשם, מדובר באבן שנחצבת באזור היפה שבצפון המדינה. מקור האבן הגלילית הוא סלעי גיר קשים, והגוונים הדומיננטיים שלה הם חום בהיר, בז' וגם חום אדמדם. המראה הייחודי והטבעי מייצר מצבות מעניינות ובעלות אופי, והוא נשמר לאורך זמן רב. אין צורך בעיבוד של האבן הגלילית משום שבצורתה הטבעית היא מבטיחה הנצחה מכובדת. אבן עצמון ואבן יפתח הם שני סוגים ספציפיים של אבן גלילית. מחיר מצבה מאבן גלילית מתחיל ב-10,000 ש"ח.

אבן ירושלמית

כפי שהאבן הגלילית מקורה בגליל, כך האבן הירושלמית מקורה כמובן בעיר הבירה רבת ההוד של מדינת ישראל. מצבות אלה נקראות גם אבן סלייב, והן מגיעות במספר צבעים אפשריים – חום, אדמדם, ורדרד וצהוב. צפיפות הסלע וחוסנו מבטיחים מצבה עמידה מאוד, שכמעט ולא מתלכלכת וגם לא מתרגשת מרטיבות. ניתן לעבד אבן סלייב וגם להשאיר אותה בצורתה הטבעית, בהתאם לאופי ההנצחה המבוקש. גם רמת המחירים – בין 4,500 ש"ח ל-8,500 ש"ח (אלא אם כן יש בקשה לתוספות מיוחדות שמייקרות את המצבה) – תורמת לכדאיות הבחירה באבן הירושלמית.

גרניט

אבן טבעית שמשדרת עוצמה ויוקרה. הגרניט, שנקראת גם שחם, עמידה לטווח ארוך אבל כדי לשמר את המראה המיוחד נדרשת רמה מסוימת של תחזוקה אחת למספר שנים. הצבעים האפשריים הם שחור, אפור ואדום, והמרקם הוא גבישי-גרגרי. בחלק מהמקרים ההעדפה היא ליטוש האבן, ויש גם מצבות גרניט בלתי מלוטשות ששומרות על מראה טבעי. עוד אופציה היא שילוב בין גרניט מלוטש ללא מלוטש, כך שהמצבה תשקף באופן מדויק את האישיות של המנוח או המנוחה. מחירי מצבות גרניט נעים בין 8,000 ש"ח ל-12,000 ש"ח.

בזלת

אבן געשית חזקה מאוד ומרשימה במיוחד. המרקם של מצבת הבזלת יהיה מחוספס ויכלול גבישים, והגוונים הדומיננטיים הם כהים (שחור, אפור, שחור ירקרק ועוד). האופי של הבזלת מקשה על עיצוב מדויק, ולכן כשרוצים צורה ספציפית מומלצות אבנים אחרות כגון הגרניט, אבן סלייב או השיש הטורקי – אם כי המראה הטבעי והייחודי מתבלט מיד לעין ומייצר מצבה מרהיבה. טווח המחירים של מצבות בזלת הוא 7,000-15,000 ש"ח.

בכל מקרה, מומלץ להגיע לחברה ותיקה ואמינה כמו מצבות גן עדן, שמיומנת בבניית מצבות מכל חומרי הגלם האפשריים ומסייעת גם בבחירה ביניהם.

1
נגישות