סוף סוף אושר כפל קצבאות למקבלי דמי אבטלה : חדשות קורונה בפואנטה

סוף סוף אושר כפל קצבאות למקבלי דמי אבטלה

עשרות אלפי ישראלים חיכו לבשורה הזאת: כעת אפשר לקבל כפל קצבאות. זאת, לאחר שהכנסת אישרה את תיקון החוק המעוות, שפגע אנושות דווקא באוכלוסיות חלשות

קצבאות ביטוח לאומי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




הכנסת אישרה הלילה את תיקון מחדל כפל הקצבאות. מדובר בתיקון החוק המעוות שמנע מאוכלוסיות חלשות לקבל דמי אבטלה בתקופת הקורונה – משום שהם מקבלים קצבת ביטוח לאומי. העוול פגע בעשרות אלפי ישראלים שמוגדרים זכאים לקצבאות שונות ופוטרו מעבודתם בתקופת הקורונה. בשל עיוות בחוק, נאסר עליהם עד כה לקבל כפל קצבאות (קצבת ביטוח לאומי ודמי אבטלה), ולכן קוזזה להם קצבה והם נותרו עם סכום אפסי למחיה.

כפי שפורסם כאן באתר פואנטה, ההבטחה שהדבר יטופל ניתנה כבר לפני כשבועיים – אך כל עוד לא היה שינוי בחוק, הביטוח הלאומי המשיך לקזז את הקצבה. התוצאה הייתה קטלנית עבור ישראלים רבים שגם כך סובלים מקשיי פרנסה.

הכסף יוחזר רטרואקטיבית לזכאים תוך כ-10 ימים. הוא כולל תשלום רטרואקטיבי החל מ-1.3. בחודש יוני לא יתבצע קיזוז כלל, כך שהזכאים יקבלו כפל קצבאות.

שר הרווחה, איציק שמולי (העבודה), אמר כי מדובר ב-250 מיליון שקל. "הכסף הזה יוחזר לחלשים ביותר – לנכים, לקשישים, לנשים חד הוריות ולמקבלי הבטחת הכנסה וקצבאות אחרות", כתב שמולי בעמוד הפייסבוק שלו.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

עקבו אחרינו באינסטגרם > 

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

היה לכם מעניין? קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

היה לכם מעניין? איזה יופי! נשמח אם תפרגנו לנו בלייק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות