חוק העישון הורחב: עישון במקומות ציבוריים ובגני שעשועים ייאסר. כך גם עישון בהופעות. היכן עוד?

עכשיו זה סופי: אסור לעשן באירועים, הופעות, גני שעשועים, חניונים ומגרשי ספורט

הרחבת חוק העישון מצמצמת עוד את המקומות שבהם מותר לעשן. החוק אוסר עישון במקומות ציבוריים, כולל שטח בתי חולים ומקומות נוספים. לידיעת המבלים – חוק איסור עישון כולל גם עישון בהופעות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בשורה טובה ללא מעשנים ופחות טובה למעשנים – בעוד כחודשיים ייאסר העישון לא רק במקומות סגורים, אלא גם במקומות בהם נערכים אירועים והופעות תחת כיפת השמיים בהם משתתפים למעלה מ-50 איש, בשטח בתי חולים או מרפאות (לרבות מחוץ למבנה). עוד ייאסר העישון ברשויות ציבוריות, משרדים ממשלתיים, בתי משפט, מועצות דתיות, מקומות בהם מתקיימת פעילות גופנית (גם באוויר הפתוח, כמו מגרש כדורסל ומתקני כושר), בריכות שחיה, באזורי כניסה לגני ילדים, בגני שעשועים, בחניון ציבורי מקורה או תת קרקעי ובגני חיות.

זאת, לאחר שוועדת הבריאות של הכנסת אישרה סופית את צו משרד הבריאות, לפיו יורחב איסור העישון במקומות ציבוריים.

הנהלות בתי חולים, מרפאות, משרדים ממשלתיים, חניונים, גני חיות ואירועים יהיו רשאים לקבוע אזורי עישון בטווח של 10 מטרים מהכניסה או היציאה, בתנאי שלא יהוו מטרד בחלקים אחרים של המקום ולא יהיו בתי מגורים.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), הדגיש כי הוועדה הקפידה לכלול בצו הוראות המאפשרות אכיפה, ולא איסורים שאינם ריאליים. "הרחבנו את המגבלות ככל הניתן, אבל צריך להרגיל את החברה לשינויים בהדרגה. יש לנו גם מתחים, ובימים כמו כאלה יותר אנשים נוטים להימשך לסיגריות לצערי".

ח"כ יהודה גליק (הליכוד), שפעל להרחבת הצו: "אנחנו מביאים היום בשורת הצלת חיים לתושבי מדינת ישראל. נמשיך ולא נרפה על מנת להציל חיי אדם".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ציין כי בקרוב יביא משרד הבריאות לאישור הוועדה הרחבת איסור העישון במסעדות וברים.

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 2

  1. מה שווה חוק שאף אחד לא אוכף… לך תריב עם כל מעשן. כבר היום אין אכיפה!

נגישות