כך תבחרו כיור מעוצב לאמבטיה או למטבח שלכם

כך תבחרו כיור מעוצב לאמבטיה או למטבח שלכם

כיור מעוצב מתאים גם למטבח וגם לאמבטיה, ויכול להיות מורכב מעל משטח העבודה, מתחת למשטח או בקו אפס. מה צריך לדעת?

כיור מעוצב
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

כיום לא ניתן למצוא יותר מדי אנשים אשר מעוניינים להתקין במטבח או באמבטיה שלהם כיור סטנדרטי. המגמה היא לבחור כיורים בעיצוב מיוחד, כאלה שישדרגו את החדר שבו הם מותקנים בכמה רמות. כמובן שאסור שהדבר יבוא על חשבון הפונקציונליות של הכיור ונוחות השימוש בו. אז איך בוחרים כיור מעוצב ושימושי? הנה מדריך קצר שיעזור לכם.

סוג ההתקנה של הכיור

היבט חשוב מאוד בכל הקשור לבחירת כיור ואשר משפיע רבות על ההשתלבות העיצובית שלו בחדר, הוא סוג ההתקנה שלו. כיורים יכולים להיות מותקנים מעל המשטח ולמעשה לשבת עליהם, להיות מותקנים מעט מתחת למשטח, מה שנקרא התקנה שטוחה, או להיות מותקנים ממש בקו המשטח, מה שקרוי קו אפס.

אז מה מתאים לכם? ובכן, ישנם כמה היבטים שעליכם לקחת בחשבון: במקרה של רכישת כיורים מעוצבים לאמבטיה, כיורים עיליים הם בחירה מאוד מיוחדת מבחינת מראה, בעיקר אם אתם מחפשים כיור מעוצב לשירותי אורחים. כיור עילי מתאים מאוד כאשר השימוש בחדר האמבטיה אינו רב מדי ולכן מהווה אפשרות מצוינת במקרה הזה.

אפשרות שמתאימה גם לחדרי אמבטיה שהשימוש בהם מסיבי היא כיורי קו אפס, מאחר שהם מונעים התפתחות של עובש בין חיבורי הכיור ומשטח העבודה.

הם פחות מתאימים למטבחים בשל הנטייה שלהם להיסדק בשינויי טמפרטורות קיצוניים, למשל כאשר עובדים עם סירים רותחים. כיורים שכן מתאימים למטבחים הם כאלה עם התקנה שטוחה, מאחר שהכיור מוצמד למשטח עם סיליקון, מה שמאפשר לו להתרחב ולהתכווץ בשינויי טמפרטורה קיצוניים.

החומרים מהם עשוי הכיור

עוד היבט חשוב הוא כמובן החומר שממנו עשוי הכיור, מה שמשפיע לא רק על המראה שלו אלא גם על הפונקציונליות שלו לאורך הזמן. מבחינת המראה, כיורים מעוצבים יכולים להיות עשויים מגרניט, נירוסטה, קרמיקה, שיש ואפילו זכוכית.

בעוד שרק הנירוסטה מגיעה בגווני האפור, שאר החומרים מציעים מגוון רחב של צבעים ושילובים, שיכולים לסייע לכם להגיע לנראות הרצויה. כדאי מאוד לקבל ייעוץ מנותן השירות לגבי ההתאמה של גווני הכיור לשאר האלמנטים בסביבת ההצבה שלו, למשל צבעי הקירות, צבע משטח העבודה ומכשירי החשמל שסביבו.

החומר שממנו עשוי הכיור משפיע כמובן גם על האיכות שלו והיכולת שלו לעמוד בדרישות הפונקציונליות לאורך זמן. כיורים יוקרתיים יהיו עשויים מהחומרים האיכותיים ביותר – נירוסטה עבה, קרמיקה שלא תיסדק כל כך מהר, אבן גרניט של ספק איכותי וכו'. זה אולי יעלה לכם יותר אך זה ישתלם לכם לטווח הארוך. כתמים לא יאחזו בכיור כל כך בקלות, הוא לא יסדק בשינויי טמפרטורה והגוונים שלו לא ידהו אלא יראו כחדשים לאורך שנים.

מחפשים כיור מעוצב? באתר JBEIRUTY כיורים מעוצבים במגוון סוגים ודגמים לבחירה.

צורת הכיור וסגנון העיצוב

כולנו רגילים לצורות הסטנדרטיות של כיורים – מלבניים, מרובעים ובשנים האחרונות גם אובאליים. כיורים אלו בהחלט יכולים להיות אסתטיים ומרהיבים אך אם חשקה נפשכם בעיצוב הרבה יותר מיוחד, כיום זה בהחלט אפשרי. חברה מובילה משווקת כיורים מיוחדים במינם מבחינת העיצוב, בהתאמה אישית לרצונות שלכם ולטעמכם האישי.

בין האפשרויות – כיורים בסגנון רטרו עתיק, כיורים שמשלבים בין אובאליות וקווים ישרים, כיורים מפוסלים בעבודת יד, כיורים מאבנים טבעיות והרשימה עוד ארוכה.

פונקציונליות משופרת

כיור מעוצב במטבח או באמבטיה זה טוב ויפה, אך חשוב שהוא קודם כל יהיה פונקציונלי.

כיור מעוצב למטבח יכול לכלול גם אלמנטים נוספים שיסייעו לכם לעבוד בצורה טובה וקלה יותר במטבח, כגון מקום למספר ברזים, גומחה מובנית לסבון וחלוקה לשניים עבור מטבחים כשרים.

במקלחת ניתן ליישם על גבי הכיור גם מקום נוסף להנחת מברשות שיניים או סבונים, במיוחד כאשר מדובר על כיורים מונחים. בקיצור, הכל אפשרי כל עוד פונים אל חברה מקצועית בתחום, שמציעה מגוון רחב של כיורים ויודעת להתאים אותם בצורה מיטבית לכל לקוח ולקוח.

1
נגישות