כמה תשלם שקם אלקטריק ללקוח שהזמין מקרר שלא היה במלאי... פעמיים? שווה לתבוע

כמה תשלם שקם אלקטריק ללקוח שהזמין מקרר שלא היה במלאי… פעמיים? שווה לתבוע

אחרי שהעסקה בוטלה באיחור, הרשת לא השיבה לו כסף על ההובלה שלא בוצעה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כמה אפשר לטרטר לקוח? נראה שבחלק מהחנויות והרשתות בישראל סבורים שהדבר היחיד שחשוב במערכת היחסים עם הלקוחות הוא הכסף, אבל שירות נמצא בקצה סולם העדיפויות. לקוח של שקם אלקטריק שטורטר על-ידי הרשת הלוך ושוב מבלי שקיבל את המוצר שהזמין – תבע את הרשת וניצח. מדובר בתביעה קטנה (ת"ק 14924-03-15) שהוגשה בסיוע המועצה לצרכנות בבית משפט לתביעות קטנות בתל אביב-יפו. 

בתחילת שנת 2015 התובע רכש משקם אלקטריק מכונת כביסה ומקרר שמחירו כ-2,200 שקל. נקבע עבורו מועד אספקה, אך כעבור יומיים נאמר לו שהמקרר לא נמצא במלאי. הוצעו לו 3 אפשרויות: לבטל את העסקה ולקבל את כספו בחזרה, לבחור מקרר מדגם אחר כנגד הנחה, או להזמין את המקרר בדגם המקורי אך בצבע אחר בתוספת 200 שקל. התובע בחר באפשרות השלישית – אבל אחרי שכבר הלך לרשת, הוסיף 200 שקל והמתין ביום ההובלה למוצרים שהזמין – נמסר לו שגם המקרר השני לא קיים.

שוב הוצע לו לבחור דגם אחר או לבטל את העסקה ולקבל את כספו חזרה. התובע בחר לבטל את העסקה, אבל ההתנהלות החצופה של שקם אלקטריק נמשכה – ובמקום להתנצל מעומק הלב ולבטל את העסקה מיד, ואולי אפילו להציע לו פיצוי על עוגמת הנפש – ביטול העסקה התעכב. 

בשלב זה פנה הלקוח אל המועצה לצרכנות ורק לאחר התערבות המועצה – קיבל הצרכן את ההחזר הכספי על המוצר בלבד ולא על ההובלה. כזכור, ההובלה כלל לא בוצעה כי המוצר לא סופק, כך שהצרכן החליט לתבוע את שקם אלקטריק בבית המשפט בגין ההובלה שלא בוצעה, בגין אובדן שני ימי עבודה וכן פיצוי בגין עוגמת נפש. סכום התביעה עמד על 1,100 שקל בגין ימי העבודה ו-20,000 שקל בגין עוגמת הנפש.

שקם אלקטריק לא הכחישה את העובדות והסבירה שאיחוד מבני עם רשת מחסני חשמל גרם לתקלה שבגינה היו לקוחות נוספים שסבלו מבעיות באספקה.

השופטת הדס פלד כתבה בפסק הדין כי היא מקבלת את הטענה לפיה נגרמו לתובע עוגמת נפש, ביטול זמן וטרחה. עם זאת, הסכום שדרש בגין עוגמת הנפש נראה לה גבוה מדי. "בנסיבות העניין", פסקה השופטת, "סבורתני כי פיצוי בסך 3,000 שקל ראוי. אשר על כן תשלם הנתבעת לתובע סך 3,000 שקל בתוך 21 ימים מהיום. הנתבעת תישא בהוצאות התובע בסך 500 שקל".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות