ניוד קופת גמל להשקעה - חדשות טובות שמתקנות עיוות קודם

יש לכם כסף בקופות גמל? הכירו את העדכונים החדשים

עד עתה רבים נמנעו מביצוע ניוד של קופת גמל להשקעה, בשל המס שהיה עליהם לשלם. לאחרונה אושרו תקנות חדשות שנוגעות גם לקופת גמל לקצבה. כל הפרטים באתר פואנטה

ניוד כספית מקופת גמל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם יש לכם כסף בקופת גמל, כדאי שתדעו על התקנות החדשות של רשות שוק ההון. התקנות העיקריות מתייחסות לנושא ניוד כספים מקופת גמל להשקעה, ומתקנות עיוות שהחוסכים סבלו ממנו: המס שהם נאלצו לשלם אם רצו לעבור מקופת גמל להשקעה אחת לשנייה.

התקנות בנוגע לעניין ניוד קופת גמל להשקעה פורסמו השבוע, לאחר שבראשית אוגוסט הן אושרו בוועדת הכספים של הכנסת. הנה הפרטים:

ניוד כספים מקופת גמל להשקעה

לפי התקנות החדשות, עמיתים יוכלו לבצע ניוד קופת גמל להשקעה לקופה אחרת – אפשרות שלא הייתה קיימת עד היום.

עד כה, עמיתים שמשכו את כספם כדי לעבור לקופת גמל להשקעה אחרת – נאלצו לשלם מס. המצב המעוות הזה גרם לכך שחלקם העדיפו להמשיך לחסוך בקופת גמל שלא הניבה להם תשואה הולמת, רק כדי לא להפסיד כסף.

כעת כל עמית יכול לבחור את מסלולו ואף "לחשב מסלול מחדש" מבלי "לקבל קנס".

בדיון שהתקיים בכנסת, אמר עו"ד נמרוד ספיר, מנכ"ל איגוד בתי ההשקעות, כי קופת גמל להשקעה היא אפיק שהולך ותופס תאוצה. "הקופה מציעה יתרונות רבים עבור החוסכים בהיבטי מיסוי, תשואה ודמי ניהול, ולכן אנו רואים עלייה מתמדת בחשיפה של הציבור לקופות הגמל להשקעה ובעלייה בהפקדות למוצר".

ניוד כספים אל קופת גמל לקצבה

כדי לעודד את ציבור החוסכים להגדיל את ההכנסה שלהם לאחר גיל פרישה, כעת עמיתים בני 60 ומעלה יכולים לנייד את כספם לקופת גמל לקצבה, להגדיל את הכנסתם בתקופת הפרישה וליהנות מפטור מלא ממס רווחי הון, וזאת במקום משיכת הסכום באופן חד פעמי.

רשות שוק ההון: מקדמים תחרות בשוק קופות הגמל

ברשות שוק ההון אומרים כי מטרה נוספת של התקנות היא לעורר את התחרות בין קופות הגמל. כאשר מסירים את החסם של תשלום מס בגין ניוד הכספים, יש להניח שיותר חוסכים יתניידו והתחרות תגדל. "התקנות החדשות מקדמות תחרות בשוק קופות הגמל ועתידות להוביל לגמישות ולהתאמות פרטניות בתחום קופות הגמל להשקעה, שלא היה קיימים עד היום", אומרים ברשות.

לדברי הממונה על רשות שוק ההון, ד"ר משה ברקת, התקנות מטיבות פעמיים עם ציבור החוסכים: ראשית, בביטול מס משיכה בעת ניוד הקופות, ושנית, במתן אפשרות להתאמה מיטבית בין אפיק החיסכון לחוסך הן ביצירת התחרות והורדת דמי ניהול כתמריץ המעודד תחרות בין החברות והן באפשרות להגדיל את חסכונותיהם בגיל הפרישה".

היה לכם מעניין? פרגנו לנו בלייק בפייסבוק, זה קל!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות