דרכים לחסוך למען עתיד הילדים שלכם

מגוון דרכים לחסוך למען עתיד ילדכם

החל מתוכנית "חיסכון לכל ילד" שיזמה המדינה ועד קופת גמל להשקעה… אם אתם מתלבטים לגבי חיסכון לעתיד הילדים שלכם, היכנסו לכתבה

חיסכון לעתיד הילדים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

כולנו כבר מודעים לכך שתוכנית חיסכון לכל ילד היא דבר נחמד, אבל בסופו של דבר אם אנחנו באמת רוצים לעזור לילדינו בעתיד, זה פשוט לא מספיק. הורים רבים מחפשים דרכים נוספות שיאפשרו להגדיל את החיסכון, כמו פוליסת חיסכון.

חיסכון לכל ילד – הבסיס של הבסיס

ברגע שייוולד לכם תינוק, ביטוח לאומי יפתח על שמו חיסכון ויפקיד לשם מדי חודש 50 ₪. תוכלו לבחור אם החיסכון יהיה בבנק או בבית השקעות. אם בחרתם בבית השקעות אז תוכלו לבחור גם באיזה מסלול, והאם להכפיל ב- 50 ₪ את החיסכון (שיתקזז מקצבת הילדים שתקבלו). המדינה תישא בעלות ניהול החשבון.

תוכנית חיסכון זה לא מספיק

אם יש משהו שלמדנו בשנים האחרונות, ובעיקר בעת משבר הקורונה, זה שכדי לדאוג לעתיד של ילדינו, חשוב שאם אנחנו יכולים להרשות זאת לעצמנו נחסוך עבורם הרבה יותר מ-100 ₪ לחודש. לכן, מעבר לחיסכון של המדינה, מומלץ להפריש סכום קבוע מדי חודש באופן קבוע.

למשל, תוכלו להשתמש בקופת גמל להשקעה מכשיר פיננסי שבאמצעותו ניתן להשקיע עד 72,000 ₪ בשנה במגוון מסלולי השקעה, שהמעבר ביניהם חינמי. לחלופין תוכלו גם לחסוך באמצעות פוליסת חיסכון פיננסי, שהיא למעשה מכשיר דומה, רק שבו אין מגבלת תקרה שנתית. לא משנה באיזה מכשיר תבחרו, העיקר שתערכו השוואה הכוללת את מגוון הפרמטרים כמו דמי הניהול והתשואות על מנת לבצע את הבחירה הנכונה.

חושבים צעד אחד קדימה

פעם היה נהוג שההורים פותחים לנו חיסכון בקופת גמל. בדרך כלל זה היה קורה בבר/בת מצווה כדי לעזור לנו לחסוך כסף לטובת השכלה גבוהה, חתונה או דירה. אז הריבית לא הייתה אפסית, והיה אפשר לסמוך על החיסכון בבנקים שישיגו לנו תשואה יפה, ושנוכל לקבל את הכסף תוך 15 שנה, מבלי שנצטרך להמתין בסבלנות עד לגיל פרישה. היום דברים קצת השתנו, ואיתם צצו אלטרנטיבות כמו קופת גמל להשקעה או פוליסת חיסכון.

הרעיון פשוט – מאחר ואתם רוצים לדאוג לעתיד ילדיכם. אם יש לכם לפחות עשור עד שבפועל הם יזדקקו לכסף לצורך טיול בחו"ל, לימודים גבוהים, רכב, דירה או חתונה, אפשר להשקיע את הכסף במסלול בסיכון גבוה, כדי להשיג תשואה טובה וכך להגדיל את החיסכון.

כשנתיים לפני שרוצים להשתמש בכספי החיסכון, בוחנים את רמת הסיכון ושוקלים אם להפחית אותה. כי ככל שאופק החיסכון מתקצר, מן הסתם נרצה להימנע מירידות בשוק ההון והפסדים.

איך מצטרפים?

כדי להבין טוב יותר את אפשרויות החיסכון שלכם ולערוך השוואה מקצועית ואיכותית, מומלץ לפנות למומחים של פתרונות עדיפים, שעוסקים בענף הביטוח והחיסכון כבר למעלה מ-20 שנה ועובדים עם כל החברות המובילות בתחום.

לפרטים נוספים בקרו באתר שלנו: www.adifim.co.il

 

1
נגישות