ריקול סנפרוסט מתרחב לכל סוגי השעועית; משרד הבריאות בביקורת פתע

ריקול סנפרוסט התרחב לכל סוגי השעועית; משרד הבריאות: מצאנו ליקויים

לאחר הריקול בסנפרוסט כתוצאה מהימצאות חיות מתות באריזות שעועית ירוקה, החברה מפסיקה זמנית לשווק שעועית לחנויות. זו רשימת המוצרים שיש להחזיר

ריקול סנפרוסט
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחרי הריקול, סנפרוסט הודיעה על עצירת שיווק מוצרי השעועית ואיסוף כל מוצרי השעועית מהחנויות. מנכ"ל קבוצת תנובה המחזיקה בסנפרוסט, אייל מליס, הבטיח לצרכנים המחזיקים שעועית סנפרוסט זיכוי כפול לרכישת מוצרי סנפרוסט – ועכשיו יהיה צריך לעמוד בהבטחה. המטרה של תנובה היא שעד ראש השנה המשבר יהיה מאחוריה ומוצריה יחזרו למדפים. משרד הבריאות מצדו פרסם את תוצאות ביקורת הפתע, והיא מעידה על ליקויים במפעל. בביקורת, שבוצעה ב-22.8.22, התגלה ששלמפעל יש תוכנית בטיחות מזון ובקרה עצמית, אך היא מצריכה שיפורים כבר בשלבי המיון. סנפרוסט צריכה להוסיף עובדי בקרה ממיינים בכל השלבים, החל משלב האיסוף של התוצרת בשדה ולכל אורך שלבי הייצור. בנוסף, בניגוד לנוהל התלונות של המפעל, שלפיו אמורים לאסוף כל ממצא מהחי שמתגלה בעקבות תלונה, בפועל לא מתבצע איסוף של כל ממצא אלא רק ממצאים שהוגדרו במפעל. במשרד הבריאות ממליצים לסנפרוסט לרכוש ממיינת אופטית נוספת למפעל האריזה כדי לצמצם הימצאות גופים זרים במוצרים. המפעל עדיין נדרש להמשיך בתחקור האירועים וגורם השורש.

סנפרוסט מבצעת החזרה יזומה של כל מוצרי השעועית בכשרות רגילה וכשרות בד"צ העדה החרדית מנקודות המכירה החל מ-23.08.22. מוצרי השעועית שייאספו הם על פי הרשימה להלן, לפי הברקוד המודפס על האריזה, מכל תאריכי התפוגה (עדיף להשתמש לפני) עד 17.2.2025 כולל.

  • שעועית ירוקה שלמה, 800 גר', כשרות רגילה, ברקוד 7290000104683
  • שעועית ירוקה חתוכה 800 גר', כשרות רגילה, ברקוד 7290000104720
  • שעועית ירוקה עדינה, 600 גר', כשרות רגילה, ברקוד 7290000104836
  • שעועית צהובה חתוכה, 800 גר', כשרות רגילה, ברקוד 7290000104737
  • שעועית צהובה עדינה, 600 גר', כשרות רגילה, ברקוד 7290000107677
  • שעועית ירוקה שלמה, 700 גר', כשרות בד"צ העדה החרדית ברקוד 7290000103518
  • שעועית ירוקה חתוכה, 700 גר', כשרות בד"צ העדה החרדית, ברקוד 7290000103501
  • שעועית ירוקה עדינה, 600 גר', כשרות בד"צ העדה החרדית, ברקוד 7290000100975
  • שעועית ירוקה שלמה, 1.8 ק"ג, כשרות בד"צ העדה החרדית, ברקוד 7290018400838
  • שעועית ירוקה חתוכה, 1.8 ק"ג, כשרות בד"צ העדה החרדית, ברקוד 7290018400043

צרכנים המחזיקים במוצרים עם הברקודים הנ"ל יכולים לפנות למוקד בטלפון 1800282844 או באינטרנט: moked@tnuva.co.il לצורך קבלת שוברי זיכוי.

יש לקוות שסנפרוסט תעמוד בעומס הפניות. מדובר במוצרים פופולריים שנמצאים בבתים של מיליוני ישראלים. רק לא מזמן, בעת ריקול שטראוס, צרכנים לא הצליחו להשיג את המוקד. סנפרוסט תצטרך לעמוד בהצלחה במבחן השירות כדי לא לעורר נגדה עוד זעם.

מהם ה"גופים הזרים" שגרמו לריקול סנפרוסט?

נזכיר כי לפני כשבועיים הוכרז על ריקול לשעועית קפואה בשל הימצאות ראש של עכבר באחת האריזות, ולפני מספר ימים נמצא חלק של נחש באריזה אחרת. לאחר מכן פורסם ברשתות החברתיות כי גם חילזון נמצא באחת האריזות. בסנפרוסט לא נידבו מידע לגבי מה שנמצא באריזות השעועית, והתייחסו אליהם כאל "גופים זרים".

מה שלא פחות מקומם מהניסוח המכובס הוא ההתנהלות של סנפרוסט מתחילת הדרך. החברה פשוט סירבה להכריז על ריקול כאשר התגלתה אותו חלק של נחש ביום שלישי שעבר, והחלה לנהל דיאלוג עם משרד הבריאות. מליס מספר כי תנובה בחרה לעשות זאת משום שסברה שאין סכנה לבריאות הציבור. רק כאשר משרד הבריאות איים על החברה, היא הודיעה שתכריז על ריקול ביום שישי, ועשתה זאת במוצאי שבת – ארבעה ימים אחרי הגילוי.

החברה מודיעה כך: "בהמשך להודעת הריקול ממוצאי שבת, ובעקבות ממצאים של גופים זרים במספר שקיות של שעועית ירוקה, נעצר שיווק כל מוצרי השעועית לחנויות בשבוע הקרוב. החברה תאסוף מהחנויות את כל מוצרי השעועית הירוקה והצהובה (גם אלה שאינם חלק מהריקול שהחל אתמול). החברה מתנצלת על אי הנעימות שנגרמה ללקוחות, ומוסרת כי איסוף כלל מוצרי השעועית, נעשה מתוך אחריות ומחויבות כלפי הלקוחות, ולא בשל חשש מסיכון בריאותי".

אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה, אמר היום "אנו מתנצלים בפני הלקוחות והצרכנים ולוקחים אחריות מלאה. אנו בוחנים ביסודיות את בקרות איכות המיון במפעל, בסיוע מומחים מחו"ל. על סמך חוות דעת מקצועית סברנו שאין סיכון בריאותי לציבור. קיבלנו את הוראת משרד הבריאות לבצע ריקול ביום שישי האחרון, הודענו עליו כבר בשבת, והתחלנו בביצועו אתמול, בבוקר יום ראשון. אנו מזמינים צרכנים המחזיקים מוצרי שעועית של סנפרוסט, לפנות אלינו ולקבל זיכוי כפול, לרכישת מוצרי סנפרוסט. הלקוחות מוזמנים לפנות למוקד שירות הצרכנים של סנפרוסט בטלפון 1-800-282-844 לקבלת שוברי הזיכוי".

סנפרוסט מבטיחה: נשפר את האיכות במפעל

החברה מודיעה על שורת צעדים לשיפור בקרת האיכות של המפעל בטווח המיידי ובטווח הרחוק:

  • החברה תכפיל את כוח האדם בקווי השעועית, ותבצע מיון מחדש של מלאי השעועית אשר נמצא במפעל, באופן ידני ובאופן אוטומטי.
  • ימונה גורם חיצוני בכיר, לבדיקת תהליכי האיכות ולליווי ביצוע האיסוף והמיון מחדש.
  • החברה תביא מומחים חיצוניים מחו"ל בתחום אבטחת האיכות, הראשון בהם יגיע השבוע.
  • החברה תתגבר גם את מערכות המיון האוטומטי האופטיות, אשר יגיעו למפעל בתוך מספר חודשים, בהשקעה של כ-2 מיליון שקל.

פואנטה בטלגרם

בתנובה מקפידים להדגיש כי מפעל סנפרוסט הוא מהמתקדמים בתחומו בעולם בתחום הירקות הקפואים. עוד הם מבקשים להזכיר לצרכנים הישראלים כי מדובר במפעל שמתבסס על חקלאות מקומית ומועסקים בו 270 עובדים, כולם תושבי הפריפריה. נראה שבחברה חוששים מחרם צרכנים ומבקשים להזכיר כי מהלך כזה יפגע בפרנסתם של אותם עובדים. המפעל, אשר פועל במגדל העמק, הוקם בשנת 1970, ומדי שנה עוברים בו כ-7,000 טון שעועית טרייה מחקלאות ישראלית, שהם 5 מיליון שקיות שעועית בשנה.

התהליך שעוברים הירקות עד שהם מגיעים לשקית במקרר הקפואים מתחיל בקטיף בשדה, שלאחריו תוך שעות ספורות הירקות מגיעים למפעל ועוברים קילוף אוטומטי (אם צריך), חיתוך אוטומטי (אם צריך), חליטה בטמפרטורות גבוהות (קיטור / מים), הקפאה מהירה, מיון אופטי, אריזה ואחסון באריזות ענק, מערכות מיון אופטיות אוטומטיות ואריזה בשקיות לשיווק, בחברה אומרים שלאורך כל התהליך מתבצע על הקווים מיון ידני אנושי לצד מיון אופטי מכני.

נראה שלמרות כל זאת, משהו בתהליך מחייב שינוי דחוף, שכן הוא לא מנע הימצאותן של חיות מתות באריזות השעועית.

משרד הבריאות ביצע ביקורת פתע ומודיע: מתנהל תחקיר

כאמור, משרד הבריאות ביצע בקרת פתע במפעל סנפרוסט ע"י מפקחי שירות המזון מחוז הצפון של משרד הבריאות בהשתתפות רופאת המחוז. מהמשרד נמסר כי ביקורת מטעמו כבר בוצעה בתחילת אוגוסט אחרי שנמצא העכבר באריזת השעועית. לכן, לא ברור כיצד אירע מקרה כה חמור דוגמת הימצאות נחש באריזת שעועית קפואה.

בביקורת הפתע שבוצעה כעת שוב נבחנו ונבדקו תהליכי הייצור והאריזה במפעל, לרבות תיעוד ומסמכים ובדגש על האמצעים האמורים להפחית ולטפל בהמצאות ונוכחות גופים זרים מן החי במוצרים.

במהלך הבקרה עלו ממצאים ונקודות לשיפור לכל אורך שרשרת התהליך אשר יועברו למפעל בכתב להתייחסות ולטיפול.
נציין כי האי רוע עדיין בתחקור והמפעל נעזר במספר מומחים לבחינה מחודשת של תהליכי הייצור, הבקרה ואבטחת האיכות.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות