סקירה: LG G8X - סמארטפון עם מסך כפול

סקירה: LG G8X – סמארטפון עם מסך כפול

אם אתם מחפשים סמארטפון עם מסך כפול, LG G8X מציע פתרון מקורי וזול יותר מגלקסי פולד. האם הוא מוצלח? תשובה בסקירת LG G8X בפואנטה

LG G8X
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחד הסמארטפונים היותר חדשניים שהושקו בחודשים האחרונים, החלו להימכר לאחרונה בישראל. מדובר בדגם LG G8X – סמארטפון עם מסך כפול. לא מתקפל – כפול. הכוונה היא שהסמארטפון נמכר עם נרתיק מובנה שמהווה מסך נוסף, וכך המשתמש יכול למעשה להשתמש בשני מסכים. זאת, בניגוד לגלקסי פולד של סמסונג, שהוא סמארטפון עם מסך מתקפל. הטכנולוגיה הזאת מאפשרת ל-LG למכור את LG G8X במחיר של סמארטפון דגל רגיל – אפילו זול יותר מהסמארטפונים של אפל, סמסונג או וואווי – מפני שלא מדובר בטכנולוגיה מתוחכמת כמו מסך גמיש.

אז מהם היתרונות בסמארטפון עם מסך כפול, כמה הוא עולה והאם LG הצליחה לתת מענה לצורך של המשתמשים ביותר שטח מסך – מבלי לייצר מסך מתקפל? הפרטים בסקירת LG G8X:

LG G8X: מסך כפול – כך זה עובד

כאמור, LG G8X הוא סמארטפון עם מסך כפול, כאשר המכשיר מגיע עם מסך OLED בגודל 6.4 אינץ' עם 1080×2340 פיקסלים, והמסך המובנה בנרתיק המצורף הוא זהה לחלוטין. המסכים מיוצרים מזכוכית מסוג גורילה גלאס 6, ובמהלך הבדיקה שלנו הסמארטפון שרד נפילה מבלי להישרט, ייתכן שגם הודות לנרתיק המאסיבי.

אפשר להשתמש במכשיר לבד (כלומר, כסמארטפון רגיל עם מסך אחד), או כאשר הוא מחובר לנרתיק ולצדו המסך הנוסף. החיבור מתבצע בקלות – כאשר הנרתיק פתוח פשוט ממקמים את הסמארטפון במקומו, והוא מקובע היטב. גם לאחר החיבור, עדיין אפשר לבחור אם בכלל להשתמש בשני מסכים, או עדיין להשתמש במסך אחד. על המסך העיקרי יש אייקון קטן שבאמצעותו אפשר לבחור מבין כמה אפשרויות.

מסך כפול
תפריט מסך כפול ב-LG G88X. צילום: דפנה הראל כפיר

כאשר בוחרים באפשרות של מסך כפול, אפשר להגדיר במגרת האפליקציות בכל צד אפליקציות שונות ולהשתמש במקביל באפליקציות שונות. כך למשל אפשר להחליט שבצד שמאל אנחנו עוקבים אחרי הודעות בוואטס אפ, ובצד ימין אנחנו צופים בנטפליקס, נגלוש ביוטיוב או נקרא מיילים.

אחת הסיטואציות שבהן זה נוח במיוחד היא כאשר אנחנו צריכים להעתיק טקסט, סיסמה או מידע אחר מהמייל שלנו לאתר כלשהו. אם בסמארטפון רגיל אנחנו נוהגים לעבור בין לשוניות, כאן ההעתקה פשוטה ונוחה.

הציר בין שני המסכים חזק ומאפשר לייצב את המסך בכל זווית שרוצים. אפשר גם להניח את הסמארטפון לרוחב ולהשתמש בו כמו מחשב נייד קטן.

שני המסכים פועלים בנפרד. אפשר אמנם לכאורה להפוך אותם למסך אחד שמציג תצוגה אחת הנפרסת על שניהם – אבל בניגוד למסך נטול הפרדה שמתקבל בגלקסי פולד או בוואווי Mate X – כאן יש ציר באמצע שלא מאפשר רציפות מוחלטת.

יש לציין כי המכשיר כבד יותר מרוב המכשירים כאשר הוא בתוך הנרתיק.

זיהוי טביעת אצבע

על המסך יש גם מנגנון זיהוי טביעת אצבע – מה שמקל על פתיחת הטלפון. במהלך הבדיקה מצאנו שזיהוי טביעת האצבע עובד יחסית טוב, אך לפעמים נדרשים שניים-שלושה ניסיונות כדי לשחרר את הנעילה.

LG G8X: יש גם מסך חיצוני

LG G8X
מסך שלישי ב-LG G8X. צילום: דפנה הראל כפיר

כאשר הסמארטפון סגור, אפשר לראות בחלק החיצוני של הנרתיק את השעה ולקבל חיווי על הודעות וכו' באמצעות מסך מובנה בגודל 2.1 אינץ'. מדובר במסך שלישי, שמטרתו לתת למשתמש אינדיקציה לגבי מצב הסוללה, תאריך וזיהוי שיחות – אך לא ניתן לקרוא את ההודעות עצמן. מה שכן אפשר הוא לענות לטלפון כאשר המסך סגור.

LG G8X: מצלמות

בגב המכשיר יש שתי מצלמות אחוריות – האחת עם 12 מגה פיקסל ומפתח צמצם F1.8 והשנייה היא עדשה רחבה של 136 מעלות, עם 13 מגה פיקסל ומפתח צמצם F2.4. מצלמת הסלפי מגיעה עם חיישן של 32 מגה פיקסל ומפתח צמצם F1.9. אין זום כפול 2.

איכות התמונות טובה בתנאי אור טובים, ופחות טובה בתנאי תאורה מאתגרים או בעת צילום ממרחק. בכל מקרה, היא לא מעולה ולא משתווה לזו שמציעים מכשירי הדגל שיצאו בשנה האחרונה.

LG G8X: חומרה

המעבד ש-LG שילבה ב-LG G8X הוא מעבד מהיר וחזק – סנפדרגון 855 של קוואלקום. הסמארטפון מגיע עם זיכרון עבודה של 6 גיגה ונפח אחסון של 128 גיגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. כיום יש סמארטפוני דגל עם נתונים יותר חזקים, אך עבור מרבית המשתמשים הנתונים האלה בהחלט יספיקו. הם מספקים ל-LG G8X יכולת לעבודה מהירה וחלקה, גם כאשר הוא נדרש להפעיל שתי אפליקציות במקביל.

LG G8X: סוללה

הסוללה היא סוללה חזקה (4,000 mAh), אבל מאחר שהיא צריכה לספק אנרגיה לשני מסכים, לקראת הערב ביום עבודה רגיל כבר צריך לטעון את המכשיר. במידה שמשתמשים רק בטלפון הבודד – ללא הנרתיק, הסוללה יכולה להחזיק עד הערב, אבל בסופו של דבר הייעוד של LG G8X הוא לעבוד עם שני מסכים.

הטעינה של הסמארטפון כאשר הוא בתוך הנרתיק לא מתבצעת באמצעות מטען סטנדרטי אלא באמצעות מטען מיוחד מגנטי שמגיע עם המכשיר. הטעינה היא טעינה מהירה.

LG G8X: מחיר

כאמור, מדובר במכשיר הזול ביותר שאפשר למצוא בקטגוריית המסכים הכפולים – משום שהמסך אינו מסך גמיש או מסך מתקפל. בהשוואת המחירים של פואנטה מצאנו פערי מחירים גדולים – כך שמחיר LG G8X יכול לנוע בין כ-3,350 שקל ל-3,500 שקל, אז כדאי לעשות קצת שיעורי בית לפני הקנייה.

KSP אתר היבואן רונלייט
ronlight.co.il
פלאפון
3,350 3,390 3,500

LG G8X: בשורה התחתונה

LG G8X הוא סמארטפון מיוחד ונוח מאוד לשימוש. LG יצרה ממשק אינטואיטיבי ונוח, המכשיר עובד טוב וללא תקלות ומהר מאוד מתרגלים לנוחות שבעבודה על שני מסכים במקביל. הרעיון של מסך כפול אך לא מסך מתקפל – הוא לטעמי רעיון מצוין, מפני שהוא הופך את המכשיר להרבה פחות רגיש מבחינת נפילות ונזקים, וכמובן מאפשר להשיג את הנוחות שבמסך כפול מבלי לפשוט את הרגל. נזכיר כי מחירו של גלקקסי פולד של סמסונג עומד בארץ על כ-8,000 שקל, מה שהופך אותו ללא נגיש עבור רוב הצרכנים. לעומת זאת, LG G8X נמכר בכ-3,350 שקל בלבד.

אגב, עבור מי שחשוב לו להרשים את הסביבה, המכשיר הזה של LG ללא ספק לא מ אהשאיר אף אחד אדיש – הוא מסקרן, מעורר עניין ומהווה אטרקציה.

שתי נקודות התורפה של המכשיר הן שהסוללה לא עוצמתית מספיק כדי להחזיק את המכשיר עד הלילה בשימוש שגרתי בשני המסכים, ושהמצלמה לא מתקדמת כמו זו שיש בסמארטפוני דגל כמו גלקסי S10 או וואווי P30 PRO, ואפילו לא כמו סמארטפונים זולים יותר, כמו שיאומי Mi 9T PRO.

מסך כפול





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות