עוברים לדירה שכורה חדשה? אל תישארו בלי ביטוח

עוברים לדירה שכורה חדשה? אל תישארו בלי ביטוח

אם נדמה לכם שכשוכרים אתם פטורים מביטוח דירה, אתם טועים. היכנסו והכירו את הפרטים לגבי ביטוח ייעודי לשוכרי דירה

ביטוח לשוכרי דירה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

לא מעט צעירים וצעירות וכן משפחות עם ילדים, מתגוררים בדירות שכורות, בין אם זה במשך תקופה ממושכת עד שהם יכולים להרשות לעצמם לקנות דירה משלהם, ובין אם זה כשהם נמצאים "בין דירות" כלומר, אחרי שעזבו דירה אחת ולפני שהדירה החדשה אותה רכשו תהיה מוכנה למגורים, אז הם מתגוררים בדירה שכורה.

הרבה פעמים אנשים שמתגוררים בדירות שכורות אינם מייחסים חשיבות לתהליכים ארוכי טווח, כולל תהליכים שיכולים להשפיע כך או אחרת, הן על איכות החיים שלהם והן על הוצאות כלכליות שעלולות להיווצר במהלך הזמן. למשל, הרבה מאוד אנשים ששוכרים דירה אינם מתעניינים בשאלה האם לרכוש ביטוח דירה או לא, מהטעם הפשוט שהם לא מתייחסים לדירה כמקום מגורים קבוע או כאל "הדירה שלהם". כפי שנוכל לראות מיד, זו טעות שמוטב להימנע ממנה.

מה זה ביטוח דירה?

לפני שנסביר את החשיבות ביטוח לשוכרי דירה, נסביר בקצרה מה זה ביטוח דירה באופן כללי.

ביטוח דירה מתחלקת לשלושה חלקים עיקריים. ביטוח מבנה, החלק העוסק במבנה של הדירה עצמה וכן בחלק יחסי של השטח המשותף השייך לבעלי הדירה במבנה המגורים. החלק השני הוא ביטוח תכולה, הוא מתייחס לכל הנושא של תכולת הדירה, חפצים, ריהוט, תכשיטים וכדומה. החלק השלישי מתייחס לביטוח צד ג', נזקים שנגרמים לגוף, רכוש של כל מי שמגיע לדירה ולשכנים.

כיום, חברות הביטוח השונות מציעות ביטוח ייעודי לשוכרי דירה המאפשר חבילת כיסויים מיוחדת לדיירים במחירים מוזלים.
למה חשוב לקנות ביטוח לדירה שכורה?

כאשר אדם שוכר דירה, באופן טבעי עליו לקחת בחשבון שעלולים להיווצר נזקים מסוימים שישפיעו על הדירה עצמה וכן על השכנים שגרים בסמיכות עליו. על מנת שהוא לא יצטרך לשלם על הנזקים האלה, עליו לעשות ביטוח דירה עם כיסוי לצד שלישי ובכך למעשה הוא מגן על עצמו מפני מצב, בו חס וחלילה יקרה משהו והוא יצטרך לשאת בהוצאות בעצמו. חשוב להדגיש, ישנם משכירים שמחייבים את השוכרים לרכוש ביטוח דירה על מנת להגן על הנכס שבבעלותם.

מעבר לכך, החלק של ביטוח תכולה בתוך ביטוח דירה, הוא חיוני עבור השוכרים עצמם, מאחר ואם חס ולילה קורה משהו, בין אם זו פריצה למבנה, גניבה, שריפה או כל דבר אחר אשר עלול להוביל לנזק לתכולה, אזי שחברת הביטוח תוכל לפצות אותו בהתאם לתנאי הפוליסה.

ביטוח דירה, מאפשרת לשוכר לישון בשקט ובידיעה שאם חס וחלילה נגרם נזק למבנה, הוא לא יצטרך לשאת בעלויות. צריך לקחת בחשבון שהביטוח איננו מתייחס לכל נזק שנגרם למבנה והוא גם בוחן את השאלה מי אחראי לגרימת הנזק ולמה הוא נגרם. יחד עם זאת, הפוליסות כוללות התייחסות למקרים של אסון טבע, הצפה, שריפה ומקרים קיצוניים אחרים.

אחת הסיבות לרכישת ביטוח דירה, היא נזק שנגרם לא רק למבנה עצמו אלא גם למבנים אחרים, למשל דירות צמודות לדירה וכן לאורחים או שכנים שנמצאים במבנה. כאן הכוונה לביטוח צד ג' לדירה. הכוונה היא, אם אורח משתכן בבית ונגרם לו נזק כתוצאה מסיטואציה מסוימת שקשורה למבנה, במקום שהשוכר יצטרך לשלם בעצמו את עלויות הטיפול הרפואי וכל מה שכרוך בכך, אזי שהוא יכול לפנות אל חברת הביטוח והיא תבצע זאת.

לסיכום, ביטוח דירה באופן כללי ובפרט עבור שוכרים, הוא ביטוח חיוני הן בהקשר של שמירה על איכות וערך המבנה, על התכולה של הדיירים, וכן במקרים של נזקים הנגרמים לרכוש, גוף ונפש של צד ג'. חשוב מאוד להקפיד על רכישת פוליסה שתשרת היטב את התנאים של השוכרים, המבנה וכן את הדרישות של בעל הדירה על פי החוזה המוסכם ביניהם.
לפרטים נוספים, ניתן לפנות לסוכנות הביטוח אנגלמן המתמחה בתחום זה.

1
נגישות