קיצור הבידוד של מחלימים מקורונה אושר ע"י משרד הבריאות

קיצור הבידוד של מחלימים מקורונה אושר ע"י משרד הבריאות

משרד הבריאות מגדיר קריטריונים לגבי קיצור הבידוד למחלימים מקורונה. זאת, בהתאם להחלטות ארגון הבריאות העולמי. מהם העדכונים? חדשות קורונה בפואנטה

חדשות קורונה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




פורסמו הנחיות חדשות של משרד הבריאות לגבי קיצור הבידוד של מחלימים מקורונה. שימו לב להגדרה: הכוונה לחולי קורונה שהחלימו, ולא למי שצריך להיות בבידוד בשל חשיפה לחולה קורונה או חזרה מחו"ל. מי שחלה והחלים, ייצא מבידוד באישור רופא, מבלי שיצטרך לקבל בדיקה חיובית, אם יתמלאו מספר תנאים (ראו בהמשך).

משרד הבריאות מבהיר כי הוא אימץ למעשה את המלצות ארגון הבריאות העולמי ביחס למחלימים מקורונה. נזכיר כי בסוף השבוע פורסמו בארה"ב הוראה על קיצור משך הבידוד ל-10 ימים. לפי משרד הבריאות, בהתאם לידע המדעי העדכני, הסיכון להידבק בקורונה מחולה אחרי 9 ימים מתחילת התסמינים נמוך.

עם זאת, כאמור, במשרד מדגישים כי תקופה הבידוד לנדרשי בידוד עקב חשיפה לחולה או חזרה מחו"ל לא השתנתה, ועומדת עדיין על 14 ימים מלאים.

קיצור בידוד למחלימים מקורונה: הנחיות מעודכנות

חולה עם תסמינים שמועד תחילתם ידוע

מרגע שעוברים 10 ימים מהופעת התסמינים, ועוד לפחות שלושה ימים נוספים ללא תסמינים (סה"כ לפחות 13 יום), בסמכות רופא לאשר החלמה, ללא צורך בבדיקה נוספת לקורונה.

חולים עם תסמינים שלא ידוע מועד תחילתם

בסמכות רופא לאשרו כמחלים 10 ימים לאחר קבלת התוצאה החיובית, ובתנאי שחלפו לפחות שלושה ימים מחלוף התסמינים – ללא צורך בבדיקה נוספת לקורונה.

חולים ללא תסמינים

במקרה של חולים ללא תסמינים, בסמכות רופא לאשר החלמה לאחר שחלפו 10 ימים מרגע קבלת התוצאה החיובית, ללא צורך בבדיקות נוספות לקורונה.

כאמור, האישור בסמכות רופא בלבד ובכפוף לתנאים נוספים המפורטים בהוראה.

הערכה: אלפי ישראלים ייצאו מבידוד

לדברי ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בחטיבת קהילה שירותי בריאות כללית, החלטה זו משמעותית מבחינה רפואית, חברתית וכלכלית: "עד כה, ב'כללית' משך ההחלמה הממוצע נע בין 22-27 ימים וכעת משך השהיה בבידוד יתקצר ל-10-13 ימים. נכון להיום, בכללית 12,500 מאומתי קורונה. מרגע קבלת הודעת משרד הבריאות צוותי חמ"ל הקורונה החלו ביצירת קשר עם המטופלים הרלוונטים והגדרתם כמחלימים ועדכונם כי תקופת הבידוד הסתיימה. יש להדגיש כי קביעת החלמה ושחרור מבידוד הם באישור רופא בלבד וההערכה היא כי כ-30% ישוחררו מבידוד בימים הקרובים.

,בשורה נוספת בהחלטה הינה הקלה על העומס הקיים במעבדות כיוון שאין צורך לבצע 2 בדיקות Pcr (בדיקת מטוש) עוקבות כדי לקבוע החלמה מקורונה. המשאבים יופנו לטובת ביצוע בדיקות לאיתור חולי קורונה חדשים ולקטיעת שרשרת ההדבקה".

היה לכם מעניין? תהיו חברים, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות