איזה מידע מועיל אפשר למצוא באתר טיפ טופ גיזום?

איזה מידע מועיל אפשר למצוא באתר טיפ טופ גיזום?

כיצד נכון לגזום עצים, מה נדרש כדי לכרות עץ ואיך מתמודדים עם כרסום שורשים? עבור מי שמחפש מידע מועיל ושימושי, כדאי להסתמך על אתרים מהימנים

גיזום
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

גינה יכולה לשדרג במידה ניכרת את החיים, בתנאי שהיא מטופחת ומתוחזקת היטב. עצים, וגם שיחים ופרחים, מייצרים מראה אסתטי להפליא שגורם לנשימה להתרחב, האוויר הופך לנקי יותר והעצים מספקים גם צל יקר ערך בימי הקיץ הלוהטים. המסקנה המתבקשת היא שכדאי מאוד להשקיע בטיפול מיטבי בכל צמח וצמח. חלק בלתי נפרד מכך הוא גיזום עצים ובמידת הצורך גם העתקתם. פעולות אלה מחייבות מקצוענות של ממש, ומומלץ גם לכם להתעמק מעט בתחום לפני שתזמינו אנשי מקצוע רלוונטיים. באתר https://www.tiptop-gizum.co.il תמצאו מידע מקיף אודות גיזום עצים ושיחים מסוגים שונים, העתקת וכריתת עצים ועוד.

המועד האופטימלי לגיזום סוגי עצים שונים

בעלי גינות מושקעות יודעים מן הסתם שכדאי לגזום את העצים. גיזום מקצועי מאפשר לעץ (וגם לשיחים) להתפתח באופן אופטימלי, מונע היווצרות מפגעים (למשל ענפים שחודרים לבית, או כאלה עלולים לקרוס על המדרכה שמחוץ לחצר), והכרחי על-מנת למנוע נוכחות של מזיקים בין הענפים.

השאלה היא מתי נכון לגזום כל סוג עץ, ותשובה מפורטת על כך תמצאו באתר הנ"ל. כך למשל עצי הדר רצוי לגזום בינואר, פברואר או מרץ, עוד לפני הפריחה האביבית. לעומת זאת גיזום דקלים מתבצע בכל עונות השנה כשהעץ נראה פגוע או כשהוא מתאפיין בגדילה לא מבוקרת. כמו כן מומלץ גיזום תקופתי.

התנאים לכריתת עץ

דוגמה למידע מועיל נוסף שתמצאו באתר https://www.tiptop-gizum.co.il/ היא פירוט של התנאים שבהם ניתן לכרות עץ. בהקשר זה חשוב להדגיש כי עצים בוגרים מוגנים ע"י החוק, ורק אם מתקבל היתר מטעמו של פקיד יערות עירוני ניתן לכרות עץ כזה. ההגדרה של "עץ בוגר" מופיעה בחוק התכנון והבנייה – הכוונה היא לעצים שקוטר הגזע שלהם הוא 10 ס"מ ומעלה (כשהמדידה מתבצעת בגובה של 130 ס"מ מהקרקע), ושבנוסף גובהם הוא לפחות 200 ס"מ.
מניעת נזקים באמצעות כרסום שורשים

עוד פעולה שמתבצעת ע"י חברה שהמומחיות שלה היא גיזום, עקירה, כריתה והעתקת עצים היא כרסום שורשים. לצורך כרסום שורשים שעלולים לגרום נזק, ואפילו חמור – למשל בגלל חדירה לביוב וסתימתו – נדרשת מכונה ייעודית. מכונה זו, שמכונה "מכרסמת", חודרת אל עומק הקרקע ומסירה את השורשים הלא רצויים לצמיתות. לצד הציוד המשוכלל יש צורך גם בניסיון רב כדי שאפשר יהיה לדעת מתי כל השורשים אכן הוסרו ולא נותר שום שורש. רק טיפול מקצועי, כולל הגעה לעומק של עד 40 ס"מ, מבטיח ראש שקט באמת.

1
נגישות