אל תקנו בסופר-פארם לפני שתשוו מחירים דרך אפליקציית מדילינק

מחירי הפארם: לא BE ולא סופר-פארם… כך תבדקו איפה זול יותר לקנות

רגע לפני שאתם מכניסים לעגלה תוסף תזונה או משחה לתינוקות – אתר הפארם מדי לינק מאפשר לסרוק את הברקוד ולגלות אם דופקים אתכם. פואנטה בדקה וחזרה עם מסקנות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בין אם אתם קונים תוספי תזונה ובין אם מוצרי פארם אחרים, הגיע הזמן שתשוו מחירים לא רק בין סופר-פארם ל-BE – שתי רשתות הפארם הגדולות – אלא באתרי הפארם שמתחרים בהן. מתחרה מעניין הוא אתר מדילינק. אתר מדי לינק (medilink) השיק לאחרונה אפליקציה ידידותית במיוחד, שבה באמצעות סריקת הברקוד של המוצר בשעה שאתם נמצאים בחנות, אפשר לראות בזמן אמת כמה הוא עולה במדי לינק. המטרה: להקל על הצרכנים להשוות מחירים ולהוכיח להם שאתר מדי לינק זול יותר.

אגב, מלבד מדילינק יש לא מעט אתרים שמוכרים מוצרי פארם, טיפוח ותוספי תזונה, ביניהם פארמה פלוס, BELA, דראג סטור ועוד, לצד אתרים של בתי טבע, כמו ניצת הדובדבן, טבע קסטל ועוד.

גם אם אתרים אלה לא תמיד מציעים את כל המגוון שיש בסופר-פארם או ב-BE, הם מציעים מגוון רחב מאוד ולעתים קרובות – במחירים נמוכים יותר. אלא שיש להם הרבה פחות הוצאות על פרסום וכך הם יכולים להציע מחירים טובים.

אפליקציית מדילינק – השוואת מחירי פארם מול המתחרים

כדי לבצע את השוואת המחירים, יש להוריד את אפליקציית מדי לינק. כאשר הלקוח נמצא בסניף של סופר-פארם או של BE והוא מעוניין לקנות מוצר כלשהו, כל שעליו לעשות הוא לסרוק באמצעות האפליקציה את הברקוד של המוצר, ובמידה שהמוצר קיים גם במדי לינק – הוא יכול לראות מיד כמה הוא עולה שם.

האם זה עובד? במסגרת השוואות המחירים של אתר חדשות הצרכנות פואנטה, יצאתי לבדוק, ואלה המסקנות:

ראשית, לגבי תפעול השוואת המחירים דרך אפליקציית מדי לינק, היא עובדת מצוין. הסריקה מתבצעת תוך שניות, עם הפניית הסמארטפון לברקוד של המוצר.

שנית, השוואת המחירים מגלה במקרים רבים שמוצרי הפארם במדי לינק זולים או יותר גם מסופר-פארם וגם מרשת BE. עיקר הפער מצא בתוספי תזונה.

הנה כמה דוגמאות:

אפליקציית מדילינק – השוואת מחירים עם סופר-פארם ו-BE נכון ל-8.3.2019

*ההשוואה בוצעה בסניף BE ובסניף סופר-פארם בקניון מודיעין

סופר-פארם ו-BE שמות דגש על מוצרים בלעדיים

אמנם, הצרכנים הישראלים מעולם לא נהנו מתחרות עזה על מחירי הפארם כמו זו שיש לאחרונה, אבל נראה שגם סופר-פארם וגם רשת BE של שופרסל לא ממש מעוניינות להילחם על הצרכנים באמצעות הורדת מחירים. לכן, אנחנו רואים שהדגש של שתיהן הוא על הבאת מותגים בלעדיים. לאחרונה קשה להחמיץ את הקמפיין של סופר-פארם תחת הסלוגן ONLY AT.

כפי שפורסם בפואנטה, סופר-פארם לא רק הרחיבה את המותגים הבלעדיים שהיא מציעה עם שמות כמו חברת הטיפוח הקוריאנית טוני מולי (TONY MOLY), רימל, ג'ון פרידה ועוד, אלא גם הקימה מחלקה ייעודית למותגים כאלה.

עם השקת רשת הפארם BE, היא הודיעה כי היא מצדה חתמה על בלעדיות עם כמה מותגי טיפוח, ביניהם BALM ו-CATRICE.

הנחות ב-BE לעמיתי חבר, סופר פארם בתוך "תו פלוס"

דרך אחרת של BE וסופר-פארם לגרום ללקוחות להעדיף אותן היא לחבור למועדוני לקוחות. כפי שפורסם בפואנטה, עמיתי מועדון הצרכנות חבר מקבלים ב-BE הנחה של 6% דרך כרטיס האשראי שלהם. סופר-פארם כמובן מקדמת את ההטבות לחברי מועדון לייף סטייל, אך מעבר לזה היא הצטרפה השנה לראשונה לתחום תווי השי, והחל מפסח הזה כלולה סופר-פארם בתו פלוס – תווי השי של יינות ביתן.

למרות כל אלה, חשוב שהצרכנים יהיו עירניים למחירים ויידעו גם לפרגן לאתרי פארם קטנים יותר אשר נלחמים על קיומם.  לעתים קרובות אותם אתרי עצמאיים הם עסקים משפחתיים שמהווים זרוע נוספת של בית מרקחת או בית טבע שכונתי. אין להם גב כלכלי איתן ונדיב כמו זה שיש לסופר-פארם או לרשת BE, איו להם אמצעי פרסום המוניים – ובכל זאת הם רוצים ומצליחים להציע מחירים תחרותיים. אפליקציית מדילינק היא כלי שימושי וכדאי לנצל אותו.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 1

  1. בהחלט מדובר בנושא בעל חשיבות רבה. יש היום המון אופציות לרכישת אותו המוצר אפילו בהבדלים של כ-25%. כך למשל, לאחר שביצעתי סקר שוק בין האופציות השונות לרכישת דנסיטי הסידן האמורפי, שמתי לב שיש הבדלי מחיר משמעותיים. לכן, הדברים שנאמרו בכתבה נכונים.

נגישות