רוצים להשקיע בסטארט-אפים ואין לכם ניסיון? חברת peak מציעה מודל חדש

רוצים להשקיע בסטארט-אפים ואין לכם ניסיון? חברת peak מציעה מודל חדש

חברת ההשקעות הישראלית peak, שבין ראשיה נמצא שר המדע לשעבר, מאפשרת בפני כל אדם עם הון התחלתי לא גדול להשקיע בסטארט-אפים. כך עובד המודל

השקעה בסטראט אפ
הנהלת חברת peak. צילום: זיו טולדנו
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

נהוג לחשוב שהשקעות הן עניין למביני דבר, במיוחד כשמדובר על להשקיע בסטארט-אפים, אבל בשנים האחרונות יש מודלים שמאפשרים להשקיע גם בלי ניסיון ויידע. אחד המודלים הללו הוא זה של חברת ההשקעות הישראלית peak, אשר יו"ר הדירקטוריון שלה הוא שר המדע והטכנולוגיה לשעבר, יזהר שי. החברה השיקה את פעילותה לאחרונה ומבטיחה דרך חדשה להשקעה בהיי-טק הישראלי. מודל ההשקעה החדש מאפשר לציבור הרחב להצטרף להשקעות בסטארט-אפים ישראלים לצד כמה מקרנות ההון סיכון המובילות בארץ: F2, The Junction, Fusion LA ו-Disruptive. באופן הזה, המשקיע נהנה מהידע שלהן ומניסיונן בסימון סטארט-אפים מבטיחים.

כאן כדאי להזכיר כי להשקיע בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים היא שונה מהשקעה במניות של חברות אחרי הנפקה. כשהחברה כבר ציבורית ובשלה לחלוטין, אפשר לקנות ולמכור מניות מתי שרוצים. לעומת זאת, בהון-סיכון מקובל להשקיע בחברות רק בסבבי הגיוס. חברות בשלבים אלו למעשה מקבלות את אמון המשקיעים על בסיס הפוטנציאל של הטכנולוגיה, השותפות של היזמים ויכולתם להוביל קדימה את הרעיונות ולהפוך אותם למציאות. הסיכון אמנם גבוה – אבל כך גם הרווחים.

פואנטה בטלגרם

כאמור, המודל של Peak מאפשר למשקיעים לא מנוסים להיכנס לתחום ההשקעות בסטראט אפים. כל מי שיש לו סכום כסף מינימלי שאינו מאוד גבוה (ראו בהמשך), יכול להשקיע בחברות ההזנק גם בלי להיות מומחה להשקעות או מומחה להייטק. זו בשורה חשובה להרבה מאוד אנשים, משום שעד היום, ההשקעה בסטארט-אפים בישראל הייתה שמורה למועדון סגור ומצומצם של גופים ואנשי מקצוע. מעל ל-85% מההשקעות הגיעו מחוץ לישראל.

כעת נפתחת אפשרות נגישה למגוון משקיעים פוטנציאליים באמצעות הקרן של peak, כאשר האפשרות פתוחה לכל משקיע (גם משקיע מוסדי). התנאי הוא סכום השקעה מינימלי של 10,000 דולר.

להשקיע בסטארט-אפים דרך peak בעזרת היידע של קרנות ההון סיכון

כאמור, בדרך כלל אדם ללא ניסיון נרתע מהרעיון להשקיע בסטארט-אפים מבלי שיש לו יידע וניסיון. חברת peak משתפת פעולה עם מספר קרנות, כפי שצוין לעיל. הקרנות הללו מבצעות בדיקות נאותות מקיפות לפני כל השקעה, מה שמאפשר למשקיעים חסרי הניסיון ליהנות מהניסיון הרב של קרנות ההון סיכון וממגוון הכלים שלהן לניתוח מידע. זה למעשה הבידול של peak מחברות אחרות – ההשקעה בחברות ההזנק היא לא "חתול בשק", המשקיעים מקבלים רשת ביטחון מקצועית.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

השקעה לטווח קצר-בינוני

יתרון נוסף בהשקעה באמצעות peak, טמון בכך שאין צורך בהכרח לחכות למכירה או הנפקה של הסטארט-אפים (אירוע שמתרחש בממוצע בין 7-10 שנים לאחר ההשקעה הראשונה בחברה) על מנת ליהנות מתשואה להשקעה. המודל של peak שואף לאפשר השקעה לטווח קצר-בינוני, מודל חברת peak מבוסס על מימוש המניות בין סבבי הגיוס של החברות.peak , בשיתוף פעולה עם הקרנות והחברות תפעל למכור את מניות החברה בסבב הגיוס הבא של החברה (כ-24 חודשים בממוצע).

בניגוד למודלים אחרים של השקעות המחייבים להמתין עד לאקזיט (אם אכן יקרה), כאן מדובר בנקודת יציאה נוחה בהרבה.

"המודל שפיתחנו ב-peak מאפשר לראשונה שילוב כוחות של הסטארט-אפים, קרנות ההון סיכון ו-peak – על מנת לייצר אלטרנטיבה חדשה שבאמת פותחת דלתות לעולם ההון סיכון באמצעות רף כניסה נגיש ונזילות שאינה קיימת היום בשום מקום אחר", אומר אביעד שורק, מייסד שותף ומנכ"ל החברה. "ההזדמנות הזו נוצרת תודות למודל היציאה בין הסבבים ופיזור ההשקעה, שמאפשר גם את פיזור הסיכון והפחתתו".

מי עומד מאחורי חברת peak?

כאמור, מייסד ומנכ"ל החברה הוא אביעד שורק – יזם, מייסד שותף בחברת The Founders המתמחה בשירותים פיננסיים לסטארט-אפים. יו"ר הדירקטוריון, הוא השר לשעבר יזהר שי, אשר גם הוא יזם היי-טק ומשקיע הון סיכון ולשעבר. "שמחתי להצטרף ל-peak מתוך הכרה ביצירה של מודל השקעות חדש, המאפשר לציבור הישראלי להיות שותף אמיתי לפוטנציאל הכלכלי הגלום בכלכלת החדשנות הישראלית תוך הפחתה ניכרת של הסיכון הכרוך בהשקעות בתחום הזה", מסביר שי את הצטרפותו. "מקימי peak באמת פענחו מודל חדש להשקעות הון סיכון. זהו צוות מוכשר ומרשים של אנשים שיש לי הזכות להימנות עליהם החל מהשקת החברה בימים אלה".

שורק הוסיף בהקשר זה כי בסופו של יום, למרו הישגי ההייטק הישראלי, מרבית הציבור אינו זוכה לקבל הזדמנות השקעה בתחום ולא נהנה מהכסף הגדול. "בכל הנוגע להשקעות, הכלים הפיננסיים העומדים לרשות הציבור מצומצמים. אנחנו נרגשים להביא בשורה פיננסית אמיתית".

חברי הנהלה נוספים בחברה

זיו אלול, חבר דירקטוריון – יזם אשר ייסד וניהל את חברת Interactive והוביל אותה להישגים, עד אשר נמכרה לחברת Fyber N.V בה הוא מונה למנכ"ל. אלול הוביל את החברה לרכישה על-ידי חברת Digital Turbine תמורת 600 מיליון דולר. כיום אלול משמש בתפקיד אסטרטגי בחברה.

נח פיקהולץ, חבר דירקטוריון – CRO בחברת הפינטק ישראלית Deshe Analytics. פיקהולץ בעל ניסיון עשיר בתפקידי ניהול בקרנות הון סיכון ומשקיע אנג'ל במעל ל-50 סטארט-אפים ו-LP במספר קרנות הון סיכון.

ליטל לשם, מייסדת ומנהלת הפיתוח העסקי – יזמת ויועצת לתאגידים בתחומי ביטחון לאומי, תעופה וסייבר. ליטל הינה שותפה מייסדת של חברת Carbyne שמשנה את הדרך בה אזרחים מתקשרים עם גופי ההצלה והחירום, הייתה חלק מהצוות הראשוני של מובילאיי-אינטל בארה"ב-לאחר האקזיט הגדול ב-15.3 מיליארד דולר, שותפה בקבוצת ההשקעות האמריקאית Frontier כמובילת החדשנות והפיתוח העסקי הגלובלי, שותפה בחברת Comframe ודירקטורית במס׳ חברות בינלאומיות, ממקימי הוועדה העסקית של ישראל והאמירויות.
לליטל ניסיון עשיר בליווי חברות סטארט-אפ בשלבי צמיחה מהירה לחברות פעילות ומצליחות.

אנה ליפניק לוי, מייסדת ו-CMO – מומחית בתחום האסטרטגיה השיווקית והתקשורתית הגלובלית, ובבניית מותגי על. בעלת ניסיון עשיר בהובלת מהלכי שיווק חוצי פלטפורמות בתפקידי ניהול בכירים בתאגידים טכנולוגיים בינלאומיים ובניית אסטרטגיות שיווק גלובליות לסטרטאפים. בין היתר הקימה את מערכי השיווק בחברות סמסונג ו-וואווי בישראל, וכיום שותפה מייסדת בחברת The-Founders המעניקה שירותים פיננסיים ושיווקיים-אסטרטגיים למעל 60 סטארט-אפים בשלבי early stage במגוון תחומים כגון:Deeptech, Fintech, Cyber, E-sport gaming, IOT ועוד. בעשור האחרון ליפניק לוי משמשת כמנטורית לסטארט-אפים ומרצה במגוון אוניברסיטאות ותוכניות אקסלרציה.

עמירם ישראל, מייסד ו-CFO – כלכלן בכיר ורו"ח מנוסה, שימש כ-CFO במגוון חברות סטארט-אפ והינו בעל ניסיון עשיר בליווי חברות היי-טק גלובליות, גיוסי הון, מיזוגים ורכישות.

תומר היימס, מייסד ו-COO – יזם עם מומחיות של מעל לעשור בתחום הפיתוח העסקי, האסטרטגיה וניהול משא ומתן. תומר מביא עימו ניסיון עשיר בהטמעת טכנולוגיות בחברות ובניית תהליכים ארגוניים לתמיכה במערך המכירות והפיתוח העסקי בחברות.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות