פרטנר גבתה שלא כדין ותשלם יותר מ-300 אלף שקל ללקוחות ביג טוק

פרטנר גבתה שלא כדין ותשלם יותר מ-300 אלף שקל ללקוחות ביג טוק

הגבייה מלקחות ביג טוק של פרטנר הייתה לא מוצדקת ותעלה לה ביוקר – זה הפיצוי שהם יקבלו בזכות תביעה ייצוגית

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מסתבר שאפשר לנצח את חברות הסלולר במאבקים משפטיים, גם אם נראה שהעילה למאבק זניחה יחסית. חברת פרטנר תשלם 318,787 שקל בגין תביעה ייצוגית נגדה (ת"צ 4365-11-13) – וזאת משום שגבתה מלקוחות ביג-טוק (Big Talk) תשלום גם כאשר לא בוצעו פעולות שמצריכות חיוב. ההליך נמשך למעלה משנתיים ובמהלכו נוכחה פרטנר לדעת שהיא גובה באופן אוטומטי תשלום שאינה אמורה לגבות. בסופו הסכימה החברה להשיב את מלוא הסכום.

כך פרטנר גבתה כסף מלקוחות ביג טוק

התביעה דרשה שחברת פרטנר תשלם לתובע 15,000 שקל, וכמובן, החזר כספי מלא ללקוחות ביג טוק הנפגעים שיש להם קווים פעילים. בנוסף, מאחר שיש לקוחות שנפגעו אך כבר אין להם קווים פעילים, דרשה התביעה כי את הסכום שנגבה מקווים שאינם פעילים תתרום פרטנר לעמותות, כשהסכום לכל עמותה לא יעלה על 50,000 שקל.

על מה המהומה? מדובר בלקוחות מסלול הפרי-פייד ביג-טוק, שהשתמשו באייפון וחויבו בגין שני סוגים של הודעות מערכת (הודעות שנשלחות באופן אוטומטי מהמכשיר עם הכנסת הסים). החיוב הראשון נגבה בגין הודעת מערכת שנשלחה בעת הכנסת כרטיס הסים לאייפון, שמטרתה לסנכרן את אפליקציית Voice Mail של אפל. החיוב השני נגבה בגין שליחת הודעה על הפעלת ה-Face Time. הבדיקה גילתה שפרטנר גבתה כך 318,787 שקל.

התובע, עומר אל, שיוצג על-ידי עו"ד עומר פיינטוך ועו"ד דני בלנקין, דרש שפרטנר תשיב את מלוא הסכומים שנגבו שלא כדין, אלא שברור שלא כל הלקוחות שנפגעו הם עדיין לקוחות של החברה. לאור זאת, הדרישה הייתה שבגין קווים פעילים – יושב מלוא הסכום שנגבה באמצעות הגדלת יתרת החשבון של אותם קווים, והכסף עבור הקווים הלא פעילים יועבר כתרומה.

שופטת המחוזי בלוד, אסתר שטמר, קיבלה את דרישת הפיצוי לתובע, ובנוסף – החברה תשיב את כספם של הלקוחות שנפגעו ויש להם קווים פעילים, ותתרום סכומי כסף הולמים לעמותות שהיא תבחר כתחליף לפיצוי ללקוחות שכבר אין להם קווים פעילים.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות