כך תבחרו בין פרקט למינציה לבין פרקט מעץ

כך תבחרו את הפרקט המושלם לביתכם

בשנים האחרונות ישראלים רבים בוחרים לרצף את ביתם בפרקט למינציה. מה ההבדל בינו לבין פרקט מעץ? כל הפרטים בכתבה

פרקט למינציה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

בבואנו לדבר על פרקט, עלינו להבחין בין שני סוגים עיקריים. הקבוצה הראשונה היא הפרקט מהעץ הטבעי. לפעמים הוא נקרא גם בשם העץ הגושני, על שם גושי העץ אשר ממנו הוא נוצר. בשביל לשמור על אורך חיים לאורך זמן של הפרקט, נעשה שימוש בעצים "אצילים", כמו דובדבן, מייפל ואלון. פרקט מעץ טבעי המיוצר מאותם עצים "אצילים" זמין אמנם בשוק, אבל מחירו גבוה יותר מפרקט המשתייך לסוג השני – שהוא פרקט למינציה. פרקט למינציה קרוי על שם שכבת הלכה העליונה שלו, אשר מגוננת עליו מפני לחות ושחיקה. הפרקט מורכב ממספר שכבות מגוונות. השכבה התחתונה עשויה משבבים של עץ דחוסים כמקשה אחת. השכבה הבאה היא שכבה של נייר צילום אשר מדמה את כל הסוגים של העץ אשר קיימים בהרבה טקסטורות שונות.

איכות הפרקט

לבחירת הריצוף המתאים לבית שלנו קודמות התלבטויות רבות. בראש ובראשונה, עלינו לבחור את סוג החומר. אם תבחרו בפרקט, תבינו מדוע מיליוני אנשים בכל רחבי העולם אוהבים את סוג הריצוף הזה. העץ מביא איתו תחושת חמימות, הרגשה של בית… כמו טעם של פעם, כל אלה יחד. אם לא די בכך, לפרקטים יש יתרונות פרקטיים שלא חשבתם עליהם. לא בכדי רבים בעולם בוחרים לרצף את ביתם בפרקט בשל התחושה הנעימה שהעץ מביא איתו. אין ספק שהפרקטים ילוו אתכם במשך עשורים קדימה. עם זאת, חשוב כמובן לזכור שיש פרקטים באיכויות שונות.

בחינת הפרקט

כאשר אתם בוחנים פרקטים מעץ, חשוב לוודא מהי האיכות שלהם. ודאו שהפרקט מורכב מקורות עץ אמיתיות, ושכל פלטה בו עשויה מעץ שהוא לא מעובד ומגיע כגוש אחד. פרקטים מעץ מלא מיוצרים בדרך כלל מעצי דובדבן ואלון. אלה עצים חזקים ואיכותיים, וזו הסיבה למחירם הגבוה. אפשר למצוא פרקטים מעץ שהם דו שכבתיים ולא גוש אחד של עץ מלא. מחירם ישתנה לפי מספר השכבות וסוג העץ שממנו הם עשויים. חשוב לדעת שפרקטים מעץ רגישים יותר לשריטות ולכן יש להגן עליהם. אם יש לכם רהיטים כבדים בבית, צריך לעטוף את הרגליים בבד לבד מיוחד, כדע שבעת הזזת הרהיטים הפרקט לא יישרט והמראה שלו ייפגע.

פרקט למינציה

לפרקט למינציה יש יתרונות רבים. ראשית, קיים מגוון רחב ביותר של דגמים וטקסטורות. כאן, בניגוד לעץ טבעי, אין שום צורך בתחזוקה שוטפת כדוגמת ליטוש, או שימון וחידוש. ההתקנה פשוטה וקלה. בזכות השכבה של הלמינציה והחומרים האיכותיים, צבעו של הפרקט לא דוהה ולא דורש כלל תיקונים של צבע. לגבי האחריות, החברות מספקות אחריות לגבי המוצר של 20 שנה ומעלה.

פרט נוסף שחשוב לזכור: מחיר פרקט למינציה נמוך משמעותית ממחירו של פרקט אשר עשוי מעץ טבעי. התקנה של פרקטים מלמינציה יכולה להתבצע בעזרת כל אדם שהוא בעל ידע טכני בסיסי, איך אין כמו בעל מקצוע איכותי שיתקין לך את זה במהירות.

1
נגישות