בקרוב: שקע USB באייפון ובמכשירי אפל?

בקרוב: שקע USB באייפון ובמכשירי אפל?

האיחוד האירופי החליט: מכשירים שיימכרו בשטחו יהיו חייבים להגיע עם יכולת טעינה בכבל USB. סוף לכבל ה-lightning המעצבן של אפל?

אייפון זוחל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אפל אוהבת להיות מיוחדת ולאלץ את הצרכנים שלה להוציא כסף על הכבלים שלה. בקרוב היא תצטרך "לרדת אל העם" ולספק את מוצריה עם שקע USB וכבל USB בדומה לרוב המכשירים בשוק. זאת, לאחר שהפרלמנט האירופי אישר סופית כללים חדשים שצפויים לחול על מוצרי אלקטרוניקה קטנים ובינוניים החל מסוף 2024. המחשבים של אפל ייכנסו תחת ההגדרה החל מאביב 2026. החוק יחייב את כל יצרניות האלקטרוניקה שמשווקות את המוצרים שלהן באיחוד האירופי להשתמש בתקן הטעינה USB-C.

כבל USB-C ככבל סטנדרטי

אפל כמובן אינה היחידה שתצטרך להתאים את מוצריה לתקינה האירופית, אבל היא היצרנית הגדולה ביותר שמאלצת את הצרכנים להשתמש בכבלים ובשקעים שונים ולכן תהיה גם זו שתושפע יותר מכולן. החוק ישים סוף למחבר ה-Lightning המכביד של אפל.

הרעיון מאחורי החוק הוא שכל המכשירים ייטענו באמצעות כבל מסוג אחד עם שקע מסוג אחד, ובכלל זה מצלמות נטענות, אוזניות, רמקולים ניידים וקונסולות משחקי וידאו כף יד.

מבחינת אפל זה כמובן נזק כלכלי אדיר, אבל הגיע הזמן שהחברה שמייצרת לעולם כל כך הרבה נזק סביבתי ומאלצת לקוחות להוציא כל כך הרבה כסף עבור כבל לייטנינג ושקעים שמתאימים רק למוצרים שלה – תתיישר עם שאר החברות בעולם.

היו ציפיות שהיא תעשה את זה בעצמה עם אייפון 14, אך זה לא קרה… ייתכן שזה יהיה מחויב המציאות באייפון 15.

בקרוב גם בשאר העולם?

יש להניח שבעקבות האיחוד האירופי יעלו הצעות חוק דומות גם במקומות אחרים בעולם לחייב תקן אחיד.
למעשה גם בארצות הברית כבר הייתה קריאה מצד כמה סנאטורים לקדם אסטרטגיה כוללת של טעינת אביזרים – כשהמטרה היא כמובן לא רק הנוחות לצרכנים אלא גם הפחתת פסולת סביבתית.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות