סקירה - One Plus 7 Pro: מסך מצוין ומצלמת סלפי נשלפת. שווה את המחיר? - פואנטה

סקירה – One Plus 7 Pro: מסך מצוין ומצלמת סלפי נשלפת. שווה את המחיר?

האם מעריצי OnePlus יהיו מרוצים מסמארטפון הדגל של החברה One Plus 7 Pro? בין היתרונות – סוללה חזקה וטעינה מהירה, אבל יש גם חסרונות שכדאי להכיר

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: דפנה הראל כפיר ואסף צחר

לאחרונה דיווחנו כאן במדור הסלולר בפואנטה על השקת One Plus 7 Pro – סמארטפון הפרימיום של חברת One Plus הסינית, וכעת, כעבור מספר שבועות של שימוש, אפשר כבר לספק חוות דעת על המכשיר. נזכיר כי מדובר בסמארטפון עם תכונה ייחודית – מצלמת סלפי נשלפת, כשהמטרה היא להשיג מסך נקי לחלוטין מהפרעות.

בכלל, אם בעבר הסמארטפונים של OnePlus סיפקו לצרכנים חומרה איכותית במחיר נמוך. כיום החומרה איכותית, אך המחיר גבוה. OnePlus 7 PRO הוא הסמארטפון המתקדם של החברה, והוא מגיע בשלוש תצורות: גרסת 6GB RAM עם נפח אחסון של 128 גיגה בייט; גרסת 8G RAM עם נפח אחסון של 256 גיגה בייט; גרסת 12GB RAM ונפח אחסון של 256 גיגה בייט. כמובן, המחירים עולים בהתאם.

OnePlus 7 PRO: מסך וזיהוי טביעת אצבע

OnePlus 7 PRO מגיע עם מסך גדול של 6.67 אינץ' בטכנולוגיית Fluid AMOLED ברזולוציית Quad HD Plus של 1440×3120 פיקסלים. הרזולוציה של המסך היא Quad HD Plus עם תמיכה ב-HDR 10 ו-10 פלוס.
אחד הדגשים שהחברה מתגאה בהם הוא קצב רענון המסך – העומד כאן על 90 הרץ (לעומת 60 הרץ בסמארטפונים אחרים). מדובר במסך infinity, כלומר מסך הנמתח מצד אל צד ללא הפרעות וללא מגרעת, בזכות הוצאת מצלמת הסלפי למנגנון חיצוני.

המסך, המעוגל בקצוות, מצוין. נהנינו מהשימוש בו הרבה בזכות קצב הרענון של 90HZ שאפשר גלילה של המסך בלי להקשות על העיניים. מצב הלילה (מסנן אור כחול) עבד גם הוא טוב. צפייה בסדרות דרך היוטיוב באיכות של 1440P הייתה נוחה.

אחד החידושים בדגם זה הוא שסורק טביעת האצבע נמצא על המסך מקדימה. במהלך תקופת הבדיקה ניסינו את הסורק על שלושה משתמשים. בעוד שמשתמש אחד דיווח כי נאלץ להניח את האגודל לפחות פעמיים כדי לפתוח את המכשיר (הקושי בלט בעיקר כאשר האצבע הייתה לחה), אצל שני המשתמשים האחרים פתיחת המכשיר התבצעה באופן חלק ובמהירות בכל פעם ופעם.



OnePlus 7 PRO: מצלמות

כמקובל בסמארטפונים של השנה האחרונה, גם ל-OnePlus 7 PRO יש מערך צילום של יותר ממצלמה אחורית אחת. מדובר בשלוש עדשות: עדשה רגילה 48 מגה פיקסל; עדשה רחבה 16 מגה פיקסל ועדשת טלפוטו 8 מגה פיקסל וזום אופטי כפול 3.

כאמור, מצלמת הסלפי קופצת החוצה בעת הצילום, והיא מגיעה עם חיישן 16 מגה פיקסל.

בדקנו את המצלמות במשך כמה וכמה ימים ימים בתנאים הקשים ביותר עבור מצלמה סלולרית.

מצלמה ראשית: לרוב התמונות יוצאות איכותיות וחדות, הצבעים טובים ותואמים את המציאות. עם זאת, כאשר מתקרבים לאובייקט, התמונה לא מספיק מפורטת. בתנאי לילה ואפילו בתוך מבנה סגור במהלך היום, המצלמה מפיקה תמונות מוארות אך מעט מרוחות ולא מספיק טובות.

עדשה רחבה: המצלמה מאפשרת לתפוס שטח רחב מאוד ונוחה במצבים צפופים. בבדיקות שלנו היא עשתה עבודה טובה בצילום מתוך רכב, באירועים גדולים ועוד. עם זאת, יש מחיר מסוים שמשלמים על תפיסת כל כך הרבה שטח – והתמונה יוצאת מעט מעוותת.

על הנייר הרזולוציה גבוהה מאוד, ובמבט ראשוני המצלמה מוציאה תמונות טובות, אך כאשר עושים מעט "זום" בתמונה שצולמה ניתן להבחין שהתמונות פחות מפורטות מהמצופה. כך למשל, בתמונה שצילמנו אי אפשר היה לקרוא מספר רכב שבמציאות היה במרחק של כ-15 מטר.

מצלמה בוואן פלאס 7 פרו
צילום בוואן פלאס 7 פרו במצלמה העיקרית. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מצלמה וואן פלאס 7 פרו
צילום בוואן פלאס 7 פרו בעדשה רחבה מאותה נקודה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מצלמה OnePlus 7 PRO
צילום מאותה נקודה בוואן פלאס 7 פרו במצלמת זום X3. צילום: דפנה הראל כפיר

 

OnePlus 7 Pro בעדשה רחבה
צילום ב-OnePlus7 Pro בעדשה רגילה. צילום אסף צחר

 

מצלמה וואן פלאס 7 פרו
צילום ב-OnePlus7 Pro בעדשה רחבה. צילום אסף צחרצילום לילה בוואן פלאס 7 פרו ממרחק רב. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מצלמה OnePlus 7 PRO
צילום לילה מאותה נקודה בוואן פלאס 7 פרו. צילום: דפנה הראל כפיר

אפקט בוקה: בתאורת יום בחוץ, זיהוי העצמים לרוב היה טוב מאוד. העיבוד הדיגיטלי של התמונה ויצירת אפקט עומק השדה טובים אך לא מושלמים. גם בתאורת פנים זיהוי העצמים היה טוב אך איכות הצילום של המצלמה עצמה לא עזרה להוציא תמונה איכותית.

מצלמה Oneplus 7 pro
צילום בעדשת הבוקה. צילום: אסף צחר

 מצלמה קדמית: מצלמת הסלפי הנשלפת קופצת ברגע שעוברים למצב צילום קדמי. היא עולה במהירות ונכנסת חזרה פנימה כשאינה בשימוש, תוך הבטחה שגם אם המכשיר נופל – החיישן מזהה זאת והמצלמה נכנסת אוטומטית למקומה מבלי להיפגע. המצלמה מספקת באור יום תמונות טובות יחסית, אך בלילה התוצאות מאכזבות. כאשר תנאי התאורה טובים, הצבעים אינם מעובדים בצורה טובה והתמונות לא תמיד "שוות" מספיק בשביל להעלות ל"סטורי", למרות שלפחות חלק מקהל היעד הוא מן הסתם קהל חובב צילום ושיתוף.

מצלמת זום: בתמונות הורגשו רעשים והן לא היו חדות מספיק.

בשורה התחתונה, המצלמות לא מעולות – בטח לא ביחס להגדרת המכשיר כמכשיר דגל שתומחר במחיר כה גבוה.

OnePlus 7 PRO: ממשק וחומרה

OnePlus 7 PRO הוא מכשיר שכיף להשתמש בו, למרות שהוא מעט כבד. הוא מגיע עם ערכת שבבים סנאפדרגון 855 והשימוש בו פשוט רץ.

OnePlus 7 PRO: רמקולים

הרמקולים, אשר משמיעים סאונד משני צדי המכשיר לרוחב, מעשירים את חוויית ההאזנה וחוויית הצפייה בווידאו. הרמקול מפיק צליל חזק מאוד. בעוצמה סטנדרטית, הצליל מאוד נעים להאזנה ממושכת. בעוצמה החזקה ביותר שלו הוא מעט צורם.

OnePlus 7 PRO: סוללה

הסוללה של וואן פלאס 7 פרו היא סוללה של 4000 מיליאמפר. מדובר בסוללה חזקה שמחזיקה בקלות מעמד יום שלם ומשאירה את המשתמש עם עודף אנרגיה של כ-20%. חבל שהחברה לא מאפשרת טעינה מהירה. אפשר למצוא חצי נחמה בכך שהטעינה היא טעינה מהירה מאוד בטכנולוגיה שנקראת Warp. המכשיר מגיע עם מטען גדול שטוען את הטלפון בכ-50% בתוך חצי שעה.

מה חסר ב-OnePlus 7 PRO?

לא ברור מדוע, אבל למרות המחיר הגבוה והמראה היוקרתי, אין ל-OnePlus 7 PRO עמידות למים וגם אין שקע אוזניות סטנדרטי – למרות שצרכנים רבים מעדיפים להשתמש בשקע כזה.

מחיר: OnePlus 7 PRO

4,000 שקל לנפח אחסון של 256 ג'יגה וזיכרון עבודה של 12 ג'יגה.

3,700 שקל לנפח אחסון של 256 ג'יגה וזיכרון עבודה של 8 ג'יגה.

3,350 שקל לנפח אחסון של 256 ג'יגה וזיכרון עבודה של 8 ג'יגה.

יבואן רשמי: סל נאו (Cell Now).



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות