כך חוברו לקוחות לנטוויז'ן ללא ידיעתם - והחלו לשלם דמי מנוי. הקנס: כ-200 אלף שקל - פואנטה

כך חוברו לקוחות לנטוויז'ן ללא ידיעתם – והחלו לשלם דמי מנוי. הקנס: כ-200 אלף שקל

מתלונות שהגיעו למשרד התקשורת עלה שנציגים צירפו מנויים לנטוויז'ן ללא הסכמתם, לעתים באמצעות התחזות. מנטוויז'ן נמסר שמדובר באירוע ישן שבוצע ע"י משווק חיצוני

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מכירים את הביטוי "לך תוכיח שאין לך אחות"? אז כך בערך הרגישו צרכנים מסוימים, שמצאו את עצמם מחוברים לספקית האינטרנט נטוויז'ן (השייכת לסלקום) – מבלי שהסכימו לכך. היום משרד התקשורת הטיל עיצום כספי בסך 194 אלף שקל על חברת נטוויז'ן – כאשר להודעת העיצום התלוותה הודעה כמעט הזויה: נטוויז'ן צירפה מנויים לשירותי האינטרנט שלה ללא הסכמה מפורשת ולעתים אף תוך התחזות.

לפי משרד התקשורת, הצרכנים שנפגעו התלוננו על צירוף כפוי לנטוויז'ן, שלעתים בוצע תוך הטעיה והצגת מצב שווא. כך למשל, היו מקרים שנציגי המכירות של נטוויז'ן התחזו לנציגים של חברת בזק. במקרים אחרים, נציג המכירות שיקר לצרכן ואמר לו שהוא כבר מנוי של נטוויז'ן – והוא רק רוצה לתת לו הנחה על המסלול הקיים.

מבין הצרכנים הנפגעים, היו כנראה מספיק כאלה שטרחו ופנו לתחום פניות הציבור של משרד התקשורת, מה שהביא לפתיחת הליך פיקוח.



לפי משרד התקשורת, בחברת נטוויז'ן ניסו להתנער מאחריות ולטעון שהנציגים המתחזים אינם עובדי נטוויז'ן אלא עובדים של חברות המספקות לנטוויז'ן שירותי שיווק, אך המשרד לא קיבל טענה זו וקבע שלנטוויז'ן יש אחריות על כל מי שמשווק את שירותיה, בין אם הוא עובד החברה ובין אם הוא עובד של חברת שיווק במיקור חוץ.

קנס של 200 אלף שקל לנטוויז'ן הוא קנס זעום

כאמור, חברת נטוויז'ן שייכת לחברת סלקום – ועבורה מדובר בקנס זעום. ההחלטה להטיל קנס על נטוויז'ן בגובה של 194 אלף שקל בלבד, מבוססת על מספר ההפרות. ככל הנראה, למשרד פנו מעט מתלוננים יחסית – ולכן החברה לא נענשה על מעשה כה חמור בקנס גבוה יותר. בסופו של דבר, במשרד התקשורת לא יכולים לדעת כמה מנויים גויסו כך לנטוויז'ן. מבחינת הצרכנים, הענישה הזאת אינה מספיק אפקטיבית, משום שהיא הופכת את הפשע למשתלם.

נטוויז'ן בתגובה: "אירוע ישן שטופל מיד"

תגובת נטוויז'ן: "מדובר באירוע נקודתי מלפני ארבע שנים שטופל באופן מיידי. עבודתו של המשווק החיצוני שפעל בניגוד לנהלים הופסקה מיידית ומעט המנויים שנפגעו טופלו".

בחודשים האחרונים – עיצומים בגובה של כמיליון שקל על סלקום

משרד התקשורת פרסם היום רשימה של העיצומים הכספיים שהוטלו על חברות התקשורת לאחרונה, וממנה עולה כי לסלקום אין במה להתגאות. חוץ מהעיצום המוטל כעת על נטוויז'ן, הוטלו על סלקום 3 עיצומים נוספים:

  • בחודש ספטמבר הוטל על סלקום תקשורת קווית עיצום בסך 130 אלף שקל, בעקבות עיכוב ניוד של מנויים לספק מתחרה.
  • בחודש דצמבר הוטל על סלקום עיצום בסך 405 אלף שקל, על שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר.
  • בחודש ינואר הוטל עיצום על חברת סלקום בסך כ-349 אלף שקל, בגין אפליה בין לקוחות, שהתבטאה בכך שלא אפשרה ללקוחות קיימים לעבור לחבילות שהוצעו ללקוחות חדשים בלבד.



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות