מתחדשים במצעים לקראת החג? כמה דברים שכדאי לדעת

מתחדשים במצעים לקראת החג? כמה דברים שכדאי לדעת

רגע לפני שאתם בוחרים מצעים, כדאי שתבחנו לא רק את העיצוב, אלא גם את האיכות. אז מה המשמעות של צפיפות הבד ואילו הדפסים מומלצים יותר מאחרים?

מצעים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

כל חג מציע לכם הזדמנות מעולה להתחדש, אך חג האביב שכולו בסימן התחדשות הוא ללא ספק הזמן הטוב ביותר. אם אתם מתכוונים לרענן את חדר השינה שלכם באמצעות מצעים, אנו ממליצים לכם כבר להשקיע במצעים איכותיים וחלומיים שישדרגו את סביבת השינה שלכם.

כדי שתוכלו לעשות זאת בהצלחה, אספנו לכם כמה מהדברים החשובים שעליכם לדעת.

ספירת חוטים

ספירת החוטים היא עולם ומלואו בכל הנוגע למצעי איכות ויוקרה. באופן הכי פשוט, מדובר במספר החוטים שארוגים יחד בכל אינץ' רבוע, כאשר הספירה מתייחסת לחוטים אופקיים ואנכיים כאחד, מה שאומר, שאם 100 חוטים אופקיים ארוגים יחד עם 80 חוטים אנכיים, ספירת החוטים תהיה 180 לאינץ'.

האם ספירת חוטים גבוהה משפיעה על האיכות? ספירת חוטים גבוהה יותר מעידה על מצעים רכים, חזקים ויוקרתיים, אולם ישנם פרמטרים נוספים שמשפיעים על איכות הבד, כמו שיטת האריגה או סוג והרכב הבד.

שיטת האריגה

דבר נוסף שעליכם לקחת בחשבון בעת בחירת מצעים הוא סוג האריגה. אם שמעתם על מצעי פרקל, יכול להיות שטעיתם לחשוב שמדובר בסוג של בד, כמו רבים וטובים לפניכם, אולם בפועל מדובר בסוג ספציפי של אריגה בשיטת הצלבה בין חוטים (שתי וערב), המשמש ליצירת בדים עמידים ורכים, שארוגים בחוזקה ויכולים לעמוד בכביסה וייבוש.

פרקל אינו מוגדר על ידי הבד ממנו מיוצר, שכן ניתן לייצר אותו מכל סוגי הבד. זו השיטה שבה חוטי הבד נארגים יחדיו. סוג נוסף של אריגה זו אריגת סאטן. סאטן זהו סוג של מארג שמוביל ליצירת בדים עדינים ומלאי ברק. בשונה משיטת האריגה הקלאסית, כאן משחילים חוט כל ארבע חוטים ולא כל חוט אחד, כתוצאה מכך הבד יותר רך וחלק כמו משי.

סוג הבד

בדים שונים מורכבים מחומרים שונים, ישנם בדים סינתטיים לעומת בדים טבעיים שאינם כוללים התערבות מלאכותית. דוגמה לבד מאה אחוז טבעי הוא כותנה. הכותנה אינה משולבת עם סיבים מלאכותיים מעשה יד אדם, כמו למשל פוליאסטר, אלא שכוללת רק סיבים טבעיים. לכן זו תהיה בחירה נהדרת אם יש לכם רגישות כלשהי, אם אתם מעדיפים אקסטרה רכות, אוהבים את תחושת האוורור במהלך השינה שלכם או מחפשים עמידות יוצאת דופן.

למרות שלכותנה יש מוניטין של תחזוקה גבוהה מבחינת זמן כביסה, ייבוש וגיהוץ, עבודה לפי הוראות הכביסה של היצרן יחסכו לכם טרחה ויאפשרו לכם לזכות לעמידות גבוהה בתחזוקה מינימלית לאורך זמן.

מידות המצעים

ההבדלים בבדים, בשיטת האריגה ובסגנון מובילים לכך שמצעים יכולים להיות שונים בגודלם, לכן מומלץ לדעת מה המידות של המזרן שלכם, הכריות והשמיכה וכך להגיע לבחירה המתאימה. זה ממש פשוט כאשר אתם קונים אונליין, בדרך כלל בעמודי המוצרים בחנות הווירטואלית יופיעו כל הנתונים הרלוונטיים על המצעים, לרבות המידות.

כאשר אתם קונים מהנוחות של הבית תוכלו לגשת לרגע למדוד, להבטיח מידת התאמה מקסימלית ולחסוך לעצמכם טעויות והחלפות.

עיצוב המצעים

מצעים הם לא רק מוצר חיוני בכל חדר שינה, אלא שהם יכולים גם להפוך לתוספת דקורטיבית שתשדרג את עיצוב החלל במידה רבה ותיצור עבורכם את סביבת השינה שאתם הכי מעדיפים. בין אם תבחרו במצעים פשוטים ומינימליסטיים ובין אם במצעים מעוצבים, חשוב להגיע לבחירה שתשמש אתכם לאורך זמן ותתאים לסגנון הכללי.

כמובן שמצעים חלקים ולבנים תמיד יהיו על זמניים ופופולריים, שכן הם נותנים תחושה של רעננות ומינימליזם. המראה הלבן הפשוט מחייה כל חדר שינה, ואם תרצו אפשר להוסיף נגיעות של צבע באמצעות אלמנטים אחרים.

לעומת זאת, אם מתחשק לכם להביע אמירה מיוחדת, מצעים מעוצבים יהפכו למוקד של כל חלל, כל עוד בוחרים אותם נכון. אנו ממליצים לבחור דפוסים עדינים שיהוו אלטרנטיבה למצעים פשוטים, אך מבלי להיות צעקנים מדי, או לבחור בגווני פסטל עדינים ונעימים.

1
נגישות