קפסולות לוואצה תואמות נספרסו: טעימות ויותר זולות מקפסולות נספרסו

קפסולות לוואצה תואמות נספרסו: טעימות ויותר זולות מקפסולות נספרסו

טעמנו כמה תערובות של קפסולות לוואצה תואמות נספרסו ואהבנו. אז בדקנו את המחירים, ושמחנו לגלות שהתחרות עושה טוב לחובבי הקפה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם צרכנים של קפסולות קפה תואמות נספרסו, שימו לב לשחקנית חדשה-ותיקה בתחום: לוואצה. למה הכוונה ב"חדשה-ותיקה"? ותיקה כי לוואצה הוא מותג איטלקי ותיק ואיכותי בתחום הקפה, שהוקם בטורינו שבאיטליה לפני יותר מ-120 שנה (בשנת 1895). חדשה, כי קפסולות לוואצה תואמות נספרסו לא יוצרו עד עכשיו – אלא רק קפסולות מותאמות למכונות קפה של לוואצה. מהבדיקה שלנו, בהחלט שווה להתנסות בקפסולות החדשות האלה. אמנם לוואצה לא מפציצה עם 20 סוגים שונים של קפסולות והקולקציה כוללת רק 6 תערובות – אבל הן טעימות ויותר זולות מקפסולות קפה נספרסו (ראו בהמשך). דרגת החוזק המירבית שלהן היא 13, והן מגיעות בכמה טעמים ועוצמות. כל הקפסולות הן כמובן קפסולות אלומיניום (וניתנות למיחזור בפח הכתום).

GROOמ-1.06 ש"ח לקפסולה
KSPמשתנה

קפסולות קפה תואמות נספרסו של לוואצה: מבחן טעימה

כאמור, יש 6 תערובות של קפסולות LAVAZZA תואמות נספרסו, שלוש מתוכן הגיעו אל פואנטה לטעימה.

Crema e Gusto Classico – קפסולות קפה לוואצה עם נגיעה שוקולדית

עבור חובבי הארומה השוקולדית, Crema e Gusto היא תערובת שיוצרת קפה קרמי מועשר ברמזים של שוקולד מריר, עץ ותבלינים.

דרגת החוזק: 11 מתוך 13.

Qualità Oro – קפסולות לוואצה עם תווים פירותיים

תערובת Qualità Oro של לוואצה מיוצרת מערביקות מובחרות ממרכז ודרום אמריקה, אשר עורבבו, נקלו והועשרו בתווים פירותיים ופרחוניים.

דרגת החוזק: 10 מתוך 13.

Qualità Rossa – קפסולות תואמות נספרסו עם טוויסט

במבחן הטעימה שלנו זכתה תערובת Qualità Rossa. על הנייר הן מתוארות כקפסולות שיוצרות אספרסו מאוזן בעל גוף מלא, עם טעם נלווה של פירות יבשים. במבחן כוס הקפה התוצאה היא פשוט קפה טעים, כאשר לא ממש אפשר להצביע על טעם נלווה של פירות יבשים, אלא פשוט ליהנות מקפה מצוין.

מחיר קפסולות לוואצה תואמות נספרסו

כאמור, קפסולות תואמות נספרסו של LAVAZZA יותר זולות מקפסולות מקוריות של חברת נספרסו. זה לא מפתיע. בעוד שקפסולות נספרסו עולות לפחות כ-2.20 ש"ח לקפסולה, המתחרות מציעות מחירים יותר זולים. כך למשל קפסולות קפה עלית (שימו לב שיש לעלית קפסולות בדרגת חוזק 20) ומתחרות אחרות. יש אפילו קפסולות תואמות נספרסו של קרפור ב-7 ש"ח.

במקרה של LAVAZZA באופן רשמי אמנם המחיר עומד על כ-20 ש"ח ל-10 קפסולות, אבל אפשר למצוא אותן גם במחיר של 1.60 ש"ח לקפסולה ואפילו במחיר של קרוב לשקל אחד בלבד לקפסולה – תלוי במקום הקנייה ובגודל המארז.

GROOמ-1.06 ש"ח לקפסולה
KSPמשתנה

ומה עם הסביבה?

מי שהנושא הסביבתי חשוב לו, יודע שתעשיית הקפה היא תעשייה מזיקה שפוגעת במשאבי טבע ויוצרת פסולת רבה. בלוואצה מתגאים בכך שהקפסולות הן בעלות נייטרליות פחמנית, והן חלק מהתוכנית ארוכת הטווח של קבוצת Lavazza, "מפת הדרכים לאפס" (אפס פליטות פחמן).

למה הכוונה? לוואצה, כמו יצרניות קפה אחרות, גורמת לנזק סביבתי הן במהלך גידול הקפה והן בעצם הפסולת שנוצרת כתוצאה מהקפסולות. החברה התחייבה להגיע למצב של אפס פליטות פחמן – ואת זה היא עושה באמצעות קיזוז הנזק עם תועלת שהיא יוצרת.

הפרויקט שנבחר לקזז את פליטות הקפסולות הללו הוא פרויקט שבמסגרתו החברה משקיעה משאבים כדי להגן על יערות Madre de Diòs בפרו מפני התיישבות אנושית – במטרה לשמור על המגוון הביולוגי המקומי ולתמוך בקהילות מקומיות התלויות ביער לצורך הישרדות. בחברה אומרים כי הם מסייעים להגן על כ-100,000 דונמים של יער הגשם באמזונס על ידי ניטור 35 מינים מאוימים. הוא מגן על קהילות המקומיות Yine ו-Huitoto וסייע עד כה לחסוך עד 25,000 טונות של CO2.

קפסולות לוואצה תואמות נספרסו – טוב או רע לצרכנים?

את הקפה של לוואצה לא צריך להכיר לציבור הישראלי. יצרנית הקפה האיטלקית היא כאמור שחקנית ותיקה עם איכויות מוכחות. לוואצה מייצרת גם מכונות קפה וקפסולות תואמות לאותן מכונות, אבל יש זירה אחת שהיא נעדה ממנה עד עכשיו. הזירה הגועשת של קפסולות תואמות נספרסו. לוואצה ניסתה בכל כוחה להמשיך ולחזק את מכונות הקפה שלה עצמה ואת רכישת הקפסולות התואמות להן, אבל הדומיננטיות של נספרסו עשתה את שלה. לאחרונה הושקו קפסולות תואמות נספרסו של לוואצה, שמצטרפות להיצע הרחב שכבר קיים, (כמו סאטרבקס, קפסולות קפה עלית לנדוור, מאורו, ג'ייקובס ועוד).

פואנטה בטלגרם

מצד אחד, זו בשורה טובה לחובבי הקפה משתי סיבות. ראשית, לוואצה יודעת להכין קפה, וקפסולות קפה לוואצה הן טעימות ואיכותיות. שנית, כי לכאורה התחרות בין היצרניות יכולה להביא לירידת מחירי קספולות קפה תואמות נספרסו.

מצד שני, בפועל זה יוצר מצב של פחות תחרות, וזה לא טוב. העובדה שגם המתחרה הזאת של נספרסו מתחילה לשווק קפסולות קפה תואמות נספרסו מחזק את מעמדה של נספרסו כיצרנית מכונות קפה דומיננטית ומרחיק את הצרכנים ממכונות קפה אחרות.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות