מעצבים מטבח חדש? טיפים מעולים שיסייעו לכם בדרך

מעצבים מטבח חדש? טיפים מעולים שיסייעו לכם בדרך

החל מהשיש ועד מכשירי החשמל – עיצוב מטבח דורש השקעה של מחשבה ותכנון. הנה כמה נקודות למחשבה בדרך למטבח המושלם

מטבח חדש
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

בדרך אל המטבח המושלם, זה שישרת אתכם לאורך שנים ארוכות ויהיה מעוצב ופונקציונלי כאחד, נדרשת מלאכת תכנון מוקפדת. המטבח חייב לעמוד בעומס הבישולים שנטיל עליו, כדאי שהוא יראה יפה ומעוצב וחשוב לנו, בסופו של דבר, שהוא ישרת את הצרכים שלנו בצורה הטובה ביותר. איך עושים זאת נכון? הינה מספר טיפים מצוינים שיסייעו לכם לעצב מטבח מהחלומות.

עיצוב אסטרטגי

בעת עיצוב המטבח, נסו לחשוב על האופן שבו אתם משתמשים בו ולהתאים את האזורים השונים לצרכים שלכם. כך למשל כדאי לאחסן דגני בוקר וקערות בסמוך לשולחן ארוחת הבוקר, למקם את מדיח הכלים בסמוך לכיור כדי להקל על מלאכת העברת הכלים אליו, או להעדיף שסמוך לאזור הכיריים יהיה משטח עבודה מספק לטובת קיצוץ, ערבוב והכנת המזון.

נכון, לא תמיד תצליחו לתכנן מראש את כלל השימושים שלכם במטבח, אך ככל שתצליחו לעשות זאת – כך יהיה לכם קל יותר להתנהל בהמשך.

מרחב מחייה

לפני שאתם מתחילים בבניית המטבח, כדאי לוודא שתוכנית הרצפה העתידית כוללת מרחב מספק שיאפשר לכם להתנהל בשטחו בקלות, בייחוד אם אתם בונים אי למטבח. לרוב, מטבחים המעוצבים בצורה נעימה יותר וגם נוחה יותר הם כאלו שיש בהם מרחב של כ-35 ס"מ באזורי המעבר בחלל (למשל, בין האי לבין השיש).

אל תיכנסו לפינות

כשאתם מחליטים היכן למקם את ארונות המטבח או את מכשירי החשמל הגדולים, שימו לב לפינות הנוצרות בחלל. אחת הדרכים למקסם את השטח העומד לרשותכם היא להקדיש מחשבה לדלתות הארונות, המקרר או הדלת אם ישנה, ולוודא שתוכלו לפתוח כול דלת בקלות, מבלי להתנגש בפריטים אחרים בחלל. בנוסף, כדאי להרחיק את מכשירי החשמל מפינות המטבח.

בואו נדבר על האי שבחדר

כמעט כול מטבח מודרני שנבנה בשנים האחרונות מצויד באי חדש ונוצץ, ולא בכדי. אין ספק שמדובר בפתרון מעולה לאירוח, אחסון וכזה שמספק גם שטח עבודה נוסף. כדי להבין מהי הפונקציה של האי עבורכם, כדאי לתת על כך את הדעת לפני שבונים אותו. בעוד שחלק מהמשפחות יבנו אי לטובת אירוח בני הבית לארוחות קלות או לטובת אחסון נוסף, ייתכן ואתם תחליטו דווקא לבשל על האי, למשל. במקרה כזה, מומלץ לתכנן מראש את השטח הרצוי, כך שיתאים גם להוספת כיריים בנפרד מאזור האוכל.

אזור עבודה ליד מכשירי חשמל

מרחב מספק סביב מכשירי חשמל שונים הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח שיהיה לכם נוח למקם את הפריטים השונים בזמן הכנת המרכיבים לארוחה או במהלך הבישול. אפשרו מרווח של כ-15 ס"מ מכל צדי הכיריים והמקרר, וגם סביב מכשירי חשמל קטנים יותר, דוגמת מיקרוגל או מעבד מזון.

חישוב שטחי העבודה – השיש

כיצד תדעו כמה משטחי שיש דרושים ברחבי המטבח? התשובה לכך תלויה בהרגלי הבישול שלכם. שפים חובבים שאוהבים לבשל או משפחות גדולות שמבלות לא מעט זמן במטבח, יעדיפו משטחי עבודה מרובים הממוקמים באופן אידיאלי בטווח שבין הכיור לכיריים. אם אתם רוצים לשלב גם את הקטנטנים במלאכת הבישול במטבח, שקלו לשלב שני גבהים של שיש, כך תקלו על העשייה ותסייעו להם ללמוד את רזי המטבח בנוחות.

מכשירי מטבח כפולים – כדאי?

אם יש לכם משפחה גדולה, אתם מארחים הרבה או שצורכי הבישול שלכם מרובים, שקלו להוסיף מכשירי חשמל נוספים שיקצרו עבורכם תהליכים ויהפכו את העבודה במטבח לפשוטה יותר. מכשירי החשמל הכפולים הנפוצים ביותר הם תנור נוסף, מקרר, מקפיא ויחידת כיריים נוספת.

1
נגישות