אחרי שנים של הכחשה שהטלק מסרטן, ג'ונסון אנד ג'ונסון תשלם מיליארדים

הטלק גרם לסרטן, גונ'סון את ג'ונסון הסכימה לשלם 8.9 מיליארד דולר ל-70,000 נשים

המוצר התמים והנמכר של ג'ונסון אנד ג'ונסון הפך לרוצח. עשרות אלפי נשים תבעו בטענה שהטלק מסרטן, חלקן כבר נפטרו. האם עכשיו הפרשה תסתיים?

טלק מסרטן
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תארו לעצמכם שאתם.ן משתמשים.ות במוצר מסוים שאמור להקל על תופעות בריאותיות, ולאחר כמה שנים הסרטן מתפשט בגופכם.ן. זה מה שקרה לעשרות אלפי נשים בארה"ב, שהשתמשו בטלק של Johnson & Johnson לאורך עשרות שנים – ולא העלו בדעתן כי הטלק מסרטן. אלא שלא היה פשוט להוכיח את הקשר בין הסרטן (בדרך כלל סרטן השחלות) לבין הטלק. אישה אחרי אישה החלו להגיש תביעה נגד תאגיד הענק. חלק מהנשים נפטרו לאורך הדרך, וחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון כמובן התנערה מאחריות שוב ושוב. כעת היא הסכימה לשלם 8.9 מיליארד דולר. מדובר בכ-70,000 נשים, כולל משפחות של נשים שמתו מסרטן השחלות ומזותליומה, שנגרם על ידי המוצרים המבוססים על טלק של J&J.

האם טלק מסרטן? ג'ונסון אנד ג'ונסון הכחישה

במשך עשורים ארוכים חברת ג'ונסון & ג'ונסון שיווקה את הטלק המוכר והידוע שלה – טלק לתינוק. נשים רבות השתמשו גם הן בטלק הזה, חלקן פיזרו אותו על מקומות אינטימיים כדי להקל על תחושת גירוי. עם השנים, התפתח אצל חלק מהנשים סרטן שחלות, העובדה שכל הנשים הללו השתמשו בטלק לתינוק של J&J הביאה לחשד שיש קשר בין הדברים. בתחילת הדרך היה נראה מופרך לחשוב שטלק מסרטן, אבל לאט לאט נחשף כי הטלק של ג'ונסון אנד ג'ונסון הכיל אסבסט – הידוע כחומר מסרטן. לכן, למרות שלכאורה מדובר על מוצר לשימוש חיצוני, הוא חדר אל העור ואל הגוף ונשים חלו בסרטן השחלות.


יש לנו עוד המון חדשות מעניינות. לחצו כאן ועקבו אחרינו בטלגרם >


בג'ונסון & ג'ונסון הכחישו בתחילה שנעשה שימוש באסבסט, אבל בפועל – החברה הפסיקה למכור את הטלק הזה לפני כמה שנים והוא ירד מהמדפים.

עוד טריק של Johnson & Johnson?

ההסכם נתון לאישור של בית המשפט לפשיטת רגל. אם הוא יאושר – ג'ונסון אנד ג'ונסון לא רק תפצה את התובעות הנוכחיות, אלא תחסוך מעצמה כל תביעה עתידית, והיא מבינה שעלולות להיות הרבה כאלה.

מובן שלחיי אדם אין מחיר, גם לא כ-9 מיליארד דולר, אבל מדבר בניצחון ענק שיש לו משמעויות לא רק בהיבט של פיצוי כספי, אלא בהיבט של ההודאה באשמה ולקיחת האחריות.

אם ההסדר יאושר, הסכום ישולם במשך 25 שנים באמצעות חברת בת, אך אין ודאות שהוא יאושר. הסיבה היא שג'ונסון אנד ג'ונסון כבר ניסתה להגן על עצמה באמצעות הרמת חברת בת שמכריזה על פשיטת רגל בעבר – אך הגשת פשיטת רגל קודמת על ידי היחידה ערערה על ידי התובעים ונדחתה השנה על ידי בית משפט לערעורים בארה"ב, שקבע כי פשיטת רגל אינה הבחירה דרך נכונה לפתור את העניין.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות