פרשת הטלק: ג'ונסון & ג'ונסון תפצה חולת סרטן השחלות ב-417 מיליון דולר

פרשת הטלק: ג'ונסון & ג'ונסון תפצה חולת סרטן השחלות ב-417 מיליון דולר

מדובר ברצף של תביעות נגד ג'ונסון & ג'ונסון שבהן זכו חולות סרטן השחלות, והוגשו כבר עוד אלפים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חברת ג'ונסון & ג'ונסון שוב הפסידה השבוע במשפט שניהלה נגדה אישה בת 63 שחלתה בסרטן השחלות, וכעת גוססת למוות.

האישה, שמאושפזת כעת ואפילו לא הייתה מסוגלת להגיע למשפט, תבעה את החברה בטענה כי הטלק של ג'ונסון & ג'ונסון, שבו השתמשה מאז גיל 11 ועד שנת 2016 באזורים האינטימיים, הוא שגרם לסרטן. בתביעה היא טענה שהחברה ידעה על הסכנות הפוטנציאליות אך נמנעה מליידע את הצרכנים.

למעשה, כבר בשנת 2007 אובחנה האישה כסובלת מגידול בשחלה, אך היא המשיכה להשתמש בטלק עד 2016 – כאשר התוודעה לטענות בדבר הטלק.

כאמור, היא זכתה בתביעה וכעת תצטרך החברה לשלם לה סכום עתק של 417 מיליון דולר, אשר כמובן לא יצליחו להשיב את הגלגל לאחור.

מדובר בסכום עצום – גם בהשוואה לתביעות אחרות שבהן זכו חולות סרטן לאחר שתבעו את ג'ונסון & ג'ונסון. 

התביעה האחרונה, במאי האחרון, הסתיימה בזכיית התובעת ב-111 מיליון דולר, ולפניה הייתה תביעה שבה זכתה התובעת ב-70 מיליון דולר – כפי שפרסמתי כאן.

עד כה הפסידה ג'ונסון & ג'ונסון בארבע תביעות שהוגשו נגדה בגין השפעות הטלק, כאשר חלק מן התובעות כבר נפטרו מהמחלה. 

סכום הכסף שנפסק בתביעה הנוכחית גבוה מהסכום שנפסק בכל התביעות האחרות יחד, ויש כעת כ-4,500 תביעות נוספות נגד ג'ונסון & ג'ונסון בכל רחבי ארצות הברית.

בעוד שג'ונסון & ג'ונסון עומדת על כך שהתכשיר בטוח לשימוש ומצטטת אף מחקר של חוקרים מהרווארד אשר שללו קשר ישיר בין הטלק לבין סרטן השחלות, עורכי דינה של התובעת הביאו מחקר מ-1982 שלפיו עלול להיות קשר בין גידול סרטני בשחלות לבין שימוש בטלק באזורים האינטימיים. עורכי הדין ציינו שהחוקר אף המליץ באותה עת לחברה לכתוב אזהרה על התכשיר.

מטבע הדברים, החברה הודיעה מיד בתום המשפט כי תערער על ההחלטה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות