אם אתם לקוחות הוט מובייל, ייתכן שאתם כבר שנים משלמים יותר מדי, אפילו הרבה יותר מדי. מדובר בעמלה שגובים מכם על התשלום בהוראת קבע בבנק – עמלה שבעבר עמדה על כ-3 ש”ח וכיום כבור עומדת על כ-11 ש”ח, כאשר לעתים חשבון הסלולר המקורי הוא בסך הכול כ-25-30 ש”ח. כעת המועצה לצרכנות מגישה בקשה לתביעה ייצוגית נגד הוט מובייל (ת”צ 48156-10-24).
למעשה, מסתבר שחברת הוט נוהגת לגבות עמלה על תשלום בהוראת קבע גם בשאר הפעילויות שלה, כך שגם אם אתם לקוחות הוט בטלוויזיה וגם אם אתם לקוחות הוט נט, כדאי שתכירו את ההתנהלות הזאת (הוגשו תביעות ייצוגיות גם נגדן).
כך הקפיצה הוט מובייל את העמלה על תשלום בהוראת קבע
על פי המידע של המועצה, בשלב מסוים העמלה על תשלום בהוראת קבע זו עמדה על 3.90 ₪; לאחר מכן על 4.90 ₪; לאחר מספר שנים נוספות על 7.90 ₪; ובמהלך שנת 2024, הוט מובייל העלתה את העמלה לכ-11 ש”ח (10.90 ₪).
במועצה לצרכנות טוענים כי הוט מובייל פעלה במכוון וביודעין כדי להסתיר עמלה זו. חברות אחרות לא נוהגות כמוה, כך שכדאי לנצל את התחרות ולעבור לחברת סלולר אחרת שבה תהנו מחבילת סלולר יותר זולה ומיחס יותר הוגן.
סמנו עד 3 חברות וקבלו הצעה משתלמת
*חובה לבחור לפחות חברה אחת
יותר הצעות, יותר סיכוי לחסוך כסף!
החוק מחייב את הוט לפרט בטבלה את התשלומים במסמך עיקרי התוכנית שאמור להימסר ללקוח לפני שהוא מצטרף לחבילה. אלא שהמסמך לא הזכיר זאת עד לשנת 2021. לאחר מכן הוט מובייל הוסיפה במסמסך הבהרה שהיא תגבה עמלה מהלקוחות המשלמים בהוראת קבע, אך ללא פירוט גובה העמלה.
“כיום, הוט מובייל לא מפרטת במסמך עיקרי התוכית שלה את גובה עמלת הוראת הקבע, וזאת בניגוד מוחלט להוראות הרישיון”, נכתב בתביעה.
התובעים אומרים כי הוט מובייל מטעה את הלקוחות, וזה חמור במיוחד לאור היחס בין עלות חבילת סלולר לבין גובה המעלה. מחיר חבילת סלולר הוא כ-30 ש”ח בממוצע, והעמלה כיום עומדת על כ-11 ש”ח. במועצה דורשים כי הוט מובייל תחזיר ללקוחות את הכסף, תפצה אותם ותחדל ממעשיה.
הוט מצפצפת על משרד התקשורת
כאן יש להזכיר כי בחודש פברואר 2024 משרד התקשורת פרסם שהוא אינו רואה בעין יפה את גובה עמלות הוראת הקבע שגובות חברות התקשורת והסלולר. במשרד הציגו נתונים שלפיהם העלות התפעולית של עמלות אלה עבור חברות התקשורת והסלולר קטנה משמעותית מהסכום שנגבה בגינן, ואין כל הצדקה לגביית עמלות כה גבוהות מהלקוחות.
>> יש לנו עוד כתבות שיחסכו לכם כסף. עקבו אחרינו בטלגרם 🙂 לחצו כאן >
הנפגעים הם בעיקר אוכלוסיות חלשות שאין להן כרטיס אשראי ולכן נאלצות לבחור באפשרות של הוראת קבע בבנק.
בהודעת המשרד נכתב שהוא מצפה מחברות הסלולר לטפל בנושא בעצמן, ושאם לא יעשו זאת – ייאלץ להתערב בעצמו. אלא שיותר מחצי שנה חלפה ומשרד התקשורת נרדם בשמירה.
במועד פנייה זו של משרד התקשורת (פברואר 2024), הוט מובייל גבתה מלקוחותיה עמלת הוראת קבע בסכום של כ-8 ש”ח. לא רק שהוט מובייל לא נענתה לפניית משרד התקשורת, אלא שהיא אף העלתה את גובה עמלת הוראת הקבע מספר חודשים לאחר מכן לכ-11 ש”ח.
במועצה לצרכנות אומרים כי “ניתן היה לצפות כי משהוט החליטה “לצפצף” על פניית משרד התקשורת, ולגבות סכום שערורייתי וחסר פרופורציות של כשליש מעלות חבילת הסלולר כולה, היא לכל הפחות תקפיד הקפדה יתרה בדבר הגילוי של סכומי עמלת הוראת הקבע שהיא גובה מלקוחותיה”.
התוצאה: השוואת מחירים שגויה ע”י הצרכנים
הפגיעה בצרכנים, כפי שנכתב בבקשה לתביעה ייצוגית נגד הוט מובייל, נובעת כמובן גם בשל העובדה שהם שילמו הרבה יותר מכפי שהיו אמורים לשלם, וגם בשל העובדה שלמעשה נשללה מהם היכולת לבצע השוואת מחירים מדויקת בשלב ההתלבטות בין חבילות הסלולר.
“הוט מובייל פגעה ביכולת לקוחותיה לבצע השוואת מחירים בין הוט מובייל ליתר חברות הסלולר. פגיעה זו חמורה ביתר שאת, וזאת שעה שחלק מחברות הסלולר האחרות כן צייתו להוראות הרישיון שלהן, וכן דאגו לכלול פירוט של עמלת הוראת הקבע במסמך עיקרי התוכנית שלהן”, נכתב בתביעה.
התביעה הוגשה באמצעות עו”ד יונתן רפפורט ועו”ד אדם לוין.