זה לא רק בראש שלכם... ההבדל בין כאב ראש למיגרנה

זה לא רק בראש שלכם… ההבדל בין כאב ראש למיגרנה

כל כאב ראש יכול להיות מעיק וטורדני, אבל מיגרנה היא כאב ראש כואב במיוחד, שלעתים מתלוות אליו תופעות נוספות. כך תבחינו ביניהם

מיגרנה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מיגרנה היא תופעה נפוצה השכיחה אצל רבים. התופעה נפוצה יותר בקרב נשים, אך קיימת אצל נשים וגברים. גם כאבי ראש אחרים הם עניין נפוץ מאוד, וכאשר מדובר על אירוע הנוטה לחזור על עצמו, הרי שאיכות החיים עלולה להיפגע לאורך הזמן. למרבה המזל, ישנן לא מעט דרכים להקל על מי שסובל מכאבי ראש וממיגרנה.

איך מתפתחת מיגרנה?

ההבדל המשמעותי ביותר בין מיגרנה ובין כאבי ראש 'רגילים', היא המנגנון שהוביל להתפתחות הכאבים. כאבי ראש יכולים ממגוון סיבות, למשל התייבשות, כאבים בצוואר, בעיות ראייה או כאבי שיניים המקרינים לראש ונחווים בתור כאבי ראש לכל דבר. מיגרנה היא תוצאה של התרחבות כלי הדם בתוך המוח, מה שמוביל לתחושה של כאב עז. לעתים קרובות, מי שסובל ממיגרנה חש צורך להחשיך את החלל כדי לא לאמץ את העיניים ומתקשה מאוד לסבול רעשים.

הסיבות להתפתחות של מיגרנה לא ברורות עד הסוף. אפשר לראות שכיחות של הופעת התסמונת בקרב נשים לקראת המחזור החודשי. אפשר גם להצביע על כך שרמות גבוהות של לחץ נפשי עשויות גם הן להוביל להתפתחות של מיגרנה. אבל המחקר סביב הנושא עדיין מתנהל ויש עוד דרך לעשות עד שיפוענחו כל הגורמים למיגרנה.

מהם הסימנים הייחודיים של מיגרנה?

איך תדעו להבחין בין כאב ראש של מיגרנה ובין כאב ראש 'רגיל'? ראשית, הכאבים במיגרנה הם כאבים עזים יותר והם הרבה פעמים לא שוככים עם נטילה של תרופות לשיכוך כאבים. לעתים קרובות למיגרנה מתלוות תופעות כמו בחילות, כאבי בטן, קשיים בראיה ובשמיעה ואפילו אובדן תחושה בידיים. כל אלה כתוצאה מהתרחבות כלי הדם במוח. ניתן לראות בהם תסמיני משנה, המאפשרים לנו להגדיר את התופעה בתור מיגרנה.


רוצים גם אתם לפרסם בפואנטה? צרו קשר


בנוסף, הרבה פעמים, רגע לפני התפרצות המיגרנה, יגיע שלב שלו קוראים בשפה המקצועית 'אאורה'. השלב המקדים ילווה הרבה פעמים בשינויים דרמטיים במצב הרוח, תחושה של סחרחורת, בלבול, ולעיתים, הופעת אורות וכתמים לא מוכרים המופיעים נגד העיניים. לא פעם, בניסיון להתגבר על התסמינים החריגים, אנשים מדווחים שהם חשים צורך לאכול משהו מתוק. משום שחלק מהתופעות הללו מתקשרות גם להופעה של המחזור החודשי, נשים רבות טועות לחשוב כי מדובר על תסמונת קדם ויסתית. כאן זה הזמן שלך להקשיב לגוף ולפנות לטיפול במידת הצורך.

למה כדאי לפנות לקבלת ייעוץ רפואי

ראשית, משום שתמיד טוב לדעת מה קורה ולא להיות שרויים בחוסר וודאות. רבים הסובלים ממיגרנה מדווחים, כי בפעמים הראשונות היו בטוחים שלקו בדלקת קרום המוח, סרטן חלילה או דימום מוחי. בניגוד לכל אלו, מיגרנה היא אמנם לא נעימה, אבל זו לא מחלה מסכנת חיים ואין סיבה להגביר את סף החרדה בנוסף לתחושה הלא נעימה.

שנית, אבחון מוקדם יכול לסייע לטיפול. בדרך כלל, ההמלצה תהיה לשלב טיפול תרופתי תוך ניסיון ליצור שינוי באורח החיים, במטרה להוריד לחצים, להגביר פעילות ספורטיבית ולהוסיף על אלו תזונה מאוזנת. לא פעם אנחנו מזהים בשילוב הזה את הטיפול הטוב ביותר לתופעה.

אמנם התסמונת כרונית, אבל אפשר לחיות לצידה

מיגרנה זה אף פעם לא נעים. כיום יש יותר דרכים שמאפשרות לחיות לצד התופעה בשלום. אם אתם מוטרדים ולא בטוחים אם יש לכם מיגרנה, זה הזמן לפנות לקבלת ייעוץ.

1
נגישות